XXL Nutrition

complete pre-workout booster zonder creatine?

Bezoekers in dit topic

RawCaneSugar

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
38
Waardering
0
Ik ben opzoek naar een complete pre-workout booster zonder creatine. Vandaag de dag wordt je gebombardeerd met samengestelde supps - en er zijn er goede. Ik wéét waarom die creatine erbij zit en welke effecten die creatine heeft, maar ik reageer nu eenmaal niet zo goed op de creatine die er in de meeste gevallen altijd wel inzit, en dat weet ik uit ervaring door gebruik van NO Xplode, Nitrix, etc.

Tot vandaag nam ik dus afzonderlijke caps in: Beta-alanine, Arginine, Taurine, Caffeine voor de workout; proteine / carbs natuurlijk; met perioden: Kre-alkalyn, en ZMA in de avond

Ben tevreden over de effecten, maar het blijft een hele hoop pilletjes.

Welke workoutboosters zonder creatine, met of zonder caffeine, kennen jullie? Wat zijn de meest praktische oplossingen. Ik heb het dan over een combi van NO boosters (Arginine, Citrulline, Glutamine), Beta-alanine, Taurine, BCAA en eventueel wat carbs.

De formules van NOZ IV en Intra-Aid benaderen dat het best.

Graag jullie reactie

Cheers
 
dat beperkt idd de opties...

hulk force van sportfood is in jouw situatie een aanrader... (zit wel creatine bij maar wordt volgens mij apart geleverd)
 
Laatst bewerkt:
Zonder creatine is best lastig, eigenlijk bevatten alle echte pre workouts wel creatine. Je kan het inderdaad wel zelf samenstellen.

Ik zou je dit voorstellen:

Clear Shot voor de energy > dit spul is echt een knaller en kan je bijvoorbeeld alleen nemen als je wat moe bent voor de training.

Beta Alanine kan je eventueel ook weg laten maar het geeft wel iets extra's en zit in vrijwel alle pre workouts.

AAKG Mega Caps Voor de doorbloeding en pomp.

Wil je er nog aminozuren bij dan is de Essential Amino Stack echt een topper.

Het zijn wel een aantal potten maar je doet er best lang mee en je kan alles mengen met elkaar.

PS. waarom neem je regelmatig kre alkalyn dan als je niet reageert op creatine?
 
Laatst bewerkt:
"PS. waarom neem je regelmatig kre alkalyn dan als je niet reageert op creatine?"

Ik reageer wel degelijk op creatine, maar van de gewone creatine ligt mijn interne huishouding overhoop (krampen etc.). Met Kre-alkalyn heb ik dat eigenlijk niet, vooral als ik zelf kan doseren met capsules.
Het is vooral dat aspect dat ik probeer te vermijden. Ik had altijd dat probleem met producten als No Xplode, Nitrix, Neovar etc.

Het is een moeilijke vraag, een pre-wo booster zonder creatine, maar toch had ik graag een eenvoudiger oplossing dan alles afzonderlijk te nemen. Mocht ik het al naar 2 supps kunnen terugbrengen, dan ben ik een tevreden man.
 
"PS. waarom neem je regelmatig kre alkalyn dan als je niet reageert op creatine?"

Ik reageer wel degelijk op creatine, maar van de gewone creatine ligt mijn interne huishouding overhoop (krampen etc.). Met Kre-alkalyn heb ik dat eigenlijk niet, vooral als ik zelf kan doseren met capsules.
Het is vooral dat aspect dat ik probeer te vermijden. Ik had altijd dat probleem met producten als No Xplode, Nitrix, Neovar etc.

Het is een moeilijke vraag, een pre-wo booster zonder creatine, maar toch had ik graag een eenvoudiger oplossing dan alles afzonderlijk te nemen. Mocht ik het al naar 2 supps kunnen terugbrengen, dan ben ik een tevreden man.

Ahaa.. maar dan heb je je vraag niet goed geformuleerd, je wilt een pre workout zonder creatine monoydraat. dan zijn er wel redelijk wat mogelijkheden.

Misschien black powder van MRI.
Pump express nu ook nog in de aanbieding en bevat krea alkalyn. Ik vind het een goed product.
 
Laatst bewerkt:
Pump Express is inderdaad een goeie optie.
 
dat beperkt idd de opties...

hulk force van sportfood is in jouw situatie een aanrader... (zit wel creatine bij maar wordt volgens mij apart geleverd)

Hulk Force is idd een hele krachtige pre-workout. Zit wel Creatine in (en er wordt nog los Creatine bijgeleverd voor op rustdagen).
Maar er zit ook zo'n hoge dosering van o.a. Beta-Alanine, Waxy Mais en BCAA's in dat het alleen daarom al interessant is, zeker gezien zijn prijs.

Andere goede pre-workout producten ZONDER Creatine zijn bijv: Muscle Shock Hardcore en Muscle Thunder. Zeker ook hier weer vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.
 
Back
Naar boven