XXL Nutrition

Compounds op je 13e?

Bezoekers in dit topic

Jan Thys

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 okt 2006
Berichten
781
Waardering
2
Mn broertje van 13 gaat nu ook mee naar de gym, 1 keer in de week.
Dus vroeg hij aan mij wat het beste programma voor hem is. Zelf denk ik een full body met alleen de compounds, maar zijn de deadlift, squat en benchpress niet belemmerend voor de groei of dergelijk?

Het is vanzelfsprekend dat er eerst uitvoerig wordt geoefend op techniek het gewicht komt later wel.

Wat denken jullie, kun je al bodybuilde op je 13e?
 
gweoon doen,, nooit te vroeg om te trainen lijkt me
 
ja wie weet is het een genetic freek:D
 
Ik denk aan het volgende schema:

BenchPress
Incline-Benchpress

Squat
Lunges

Deadlift
Latpuldown
 
gewoon doen. de krachten die op je gewrichten komen bij hardlopen bijv zijn groter dan dat je squat. gewoon heel rustig opbouwen. en zoals je zelf al aangeeft techniek goed in de gaten houden. dan zal het geen probleem zijn.
 
Doen, zolang het verantwoord gebeurd, is toch vet als je als 15 jarige bij het douchen of op het strand al fors breed bent vergeleken met je mede karnuiten. Zal hij zeker geen spijt van hebben. :D
 
Doen, zolang het verantwoord gebeurd, is toch vet als je als 15 jarige bij het douchen of op het strand al fors breed bent vergeleken met je mede karnuiten. Zal hij zeker geen spijt van hebben. :D

haha ja inderdaad, kben benieuwd want hij heeft nu al de bouw van een 15 jarige :D
 
je broertje mag trots opzijn grote broer zijn,een broer met verantwoordingsgevoel voor zijn kleine broertje ;)

ben benieuwd hoe hij het gaat doen dan!

wens m suc6 :D
 
je broertje mag trots opzijn grote broer zijn,een broer met verantwoordingsgevoel voor zijn kleine broertje ;)

ben benieuwd hoe hij het gaat doen dan!

wens m suc6 :D

Dankjewel, zal ik doen:D
 
kzou zo graag een kleine broer hebben en hem dan trainen
13e jaar en hem alles leren over squatten en compounds en the way to train en shit om er een monster van te maken :D
 
kzou zo graag een kleine broer hebben en hem dan trainen
13e jaar en hem alles leren over squatten en compounds en the way to train en shit om er een monster van te maken :D

Uw eigen Creatie maken zo :p haha zou wel lachen zijn ^^
 
Ik denk aan het volgende schema:

BenchPress
Incline-Benchpress

Squat
Lunges

Deadlift
Latpuldown

Lijkt me een goede start voor een 13 jarige, ik ben ook nog geen jaar bezig en ben ook al hard gegroeid, door ervaring en veel lezen weet ik nu dat als je een tiener bent veel sneller spieren zal kweken dan een ouder persoon. Laat hem nu afzien en dan zal hij er over paar jaar veel plezier aan beleven dat hij niet veel langer zou moeten trainen om dezelfde massa te krijgen. Je kan hem eventueel leg extensions en leg curls laten doen als je/hij niet zo van die compounds houdt.
 
kzou zo graag een kleine broer hebben en hem dan trainen
13e jaar en hem alles leren over squatten en compounds en the way to train en shit om er een monster van te maken :D

probeer ik nu met mijn 14-jarige broertje, maar het wil niet lukken, hij werkt niet echt mee :o
 
Ik zou toch heel rustig beginnen enzo hoor. Mss eerst beginnen met een maand gewoon isolatie oefeningen enzo? Kwestie om op te warmen.
 
je kan het gewoon doen ik ben zelf op me 14de begonen en ook met de grote 3 er gelijk bij en ik groei nog steeds de lengte in na 2 jaar maar let wel goed op zijn techniek
 
Ik zou toch heel rustig beginnen enzo hoor. Mss eerst beginnen met een maand gewoon isolatie oefeningen enzo? Kwestie om op te warmen.

waarom? om op te warmen??
wrom gen lichte squats, row etc als opwarming
waarom beter isolatie
 
Mn broertje van 13 gaat nu ook mee naar de gym, 1 keer in de week.
Dus vroeg hij aan mij wat het beste programma voor hem is. Zelf denk ik een full body met alleen de compounds, maar zijn de deadlift, squat en benchpress niet belemmerend voor de groei of dergelijk?

Het is vanzelfsprekend dat er eerst uitvoerig wordt geoefend op techniek het gewicht komt later wel.

Wat denken jullie, kun je al bodybuilde op je 13e?

als hij het goed aanpakt , zal hij er later geen spijt van hebben.dus goed eten en de oefeningen goed uitvoeren.en niet meteen naar AAs grijpen.dus kortom het tegenovergestelde van wat het forum doet.veel succes met je broertje te trainen.
 
nja zou it wel voorzichtig doen.
en alleen basis oefeningen doen zoals chinnen , opdrukken, squaten en mis later bench en deadlift en rows.
En er goed op letten dat ie niet te zwaar gaat( helemaal bij deadlift en squat). Leer hem als eerst dat de oefening goed uitvoeren heeeel belangrijk is. Helemaal omdat nog moet gaan beginnen met groeien. Zorg ervoor dat ie niet krom gaat lopen.
 
Back
Naar boven