• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Computer infected door worm

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
20 jaar lid
Waardering
760
Ik denk dat mijn computer door dat k*t DBB-virus is getroffen.
Vandaag begon ineens Spyware Protection te werken en die geeft voorlopig aan dat er al 15 bestanden geïnfecteerd zijn.
Het zijn in iets van Microsoft Office, VLC, ...
Redelijk wat bestanden zijn dus besmet. Moet ik nu gewoon dat programma helemaal laten lopen en dan uiteindelijk al die bestanden verwijderen?
En werken daarna die programma's zoals MO en VLC nog?

Als je een virus op je pc hebt is het het beste om gewoon alles opnieuw te installeren, inclusief windeows.

Als dit geen oplossing is voor jou dan moet je het programma gewoon laten lopen en alles verwijderen. Als daarna MO en VLC het niet meer doen, deze opnieuw installeren.

Als je een virus op je pc hebt is het het beste om gewoon alles opnieuw te installeren, inclusief windeows.

Als dit geen oplossing is voor jou dan moet je het programma gewoon laten lopen en alles verwijderen. Als daarna MO en VLC het niet meer doen, deze opnieuw installeren.

En als Windows zelf geïnfecteerd is?

Op je install dvd ? lijkt me sterk. :D

Backups maken van wat je wil bewaren en dan nieuwe installatie, wel eerst de files scannen zodat je niet de nieuwe installatie infecteert.

Als je een kant en klare pc hebt gekocht heb je waarschijnlijk ook een recovery partitie en dus een recovery boot option, gebruik dan die.

Laatst bewerkt:
Op je install dvd ? lijkt me sterk. :D

Backups maken van wat je wil bewaren en dan nieuwe installatie, wel eerst de files scannen zodat je niet de nieuwe installatie infecteert.

Als je een kant en klare pc hebt gekocht heb je waarschijnlijk ook een recovery partitie en dus een recovery boot option, gebruik dan die.

Nee, van die 74 bestanden die in totaal geïnfecteerd zijn. Ik heb schrik dat als ik al die bestanden verwijder, mijn Windows ****ed gaat zijn en ik mijn laptop niet meer krijg opgestart.

Check of je een recovery partitie hebt, start het systeem op en dan kan je als het goed F11 of zoiets dergelijks kiezen voor systeem recovery.

Spyware protection is zelf een virus. Heb het zelf ook gehad. Je moet dan even opstarten in veilige modus en dan Malware bytes erover heen halen.

Bij mij installeerde mn pc opeens dat programma, de installatie leek best op iets van microsoft maar het is dus een virus

Ik heb het ook, na bezoek aan dbb

Wat wil je precies gepost hebben T?

Ik heb het ook, na bezoek aan dbb

Wat wil je precies gepost hebben T?

Je hoeft niet perse een heel log te posten.

Download dit programma Malware Bytes

Installeer het en start dan je pc weer op in veilige modus. In veilige modus wordt het programma Spyware Protection niet gestart.

Malware Bytes vindt dan 2 dingen(Als Spyware Protection je enige probleem is), Het programma zelf(een simpel .exe bestandje) en een Register-invoer. Als die 2 verwijderd zijn is het programma weg.

Je kan het ook zelf verwijderen, bij zoeken in je startmenu ''Spyware Protection'' intypen en dan vind je het van zelf. En voor het register kan ej dan even CCleaner erover heen halen

Ik had dit gister op mn werk :fuu: Ik wist ook niet wat me overkwam. Die scanner is idd het virus, die scanresultaten zijn fake. Daar moet je niet aankomen.
Ik heb er toen iemand bij gehaald die er verstand van heeft. Hij heeft in veilige modus wat scanners zoals spybot hijack this enzo laten scannen. En toen was t gefixt. Er zat nog een oude versie van firefox op die pc.

Installeer het en start dan je pc weer op in veilige modus. In veilige modus wordt het programma Spyware Protection niet gestart.

Malware Bytes vindt dan 2 dingen(Als Spyware Protection je enige probleem is), Het programma zelf(een simpel .exe bestandje) en een Register-invoer. Als die 2 verwijderd zijn is het programma weg.

Je kan het ook zelf verwijderen, bij zoeken in je startmenu ''Spyware Protection'' intypen en dan vind je het van zelf. En voor het register kan ej dan even CCleaner erover heen halen
Tenzij er meer troep op zit als dat ene programma en de rest niet gevonden wordt natuurlijk. Altijd handig als je een overzicht hebt, en zoveel werk is het niet :)

Yup, ik zie nu ook voor het eerst in mijn url bar dat hij soms bij bepaalde pagina's de volgende link laadt: http: //backhigh.cz.cc/2kt3l5uz/counter.php?id=6...

NOD32 pikt hem iig niet op als virus. Nu is dit toch maar een crap laptop waar ik op zit, dus zal hem binnenkort eens doorscannen om te zien of het daadwerkelijk ook iets doet.

ik ga morgen op het werk mn pc ook maar ff laten controleren door systeembeheer, daar draaien ze Sophos en ik het t idee dat ie niet is opgepikt. Internet liep namelijk voor geen meter vanaf donderdag, terwijl andere collega's nergens last van hadden

Thuis heb ik Norton en die pikt um gewoon op (gelukkig). Nu loop ik wel liever thuis een virus op dan op t werk :)

Nu krijg ik mijn computer niet opgestart in veilige modus. Die blijft steken bij 'Windows-bestanden laden'. En malware bytes en hijack this kan ik niet openen in gewone modus, want spyware protection sluit dat direct af.
Wat nu?

magneet over je harde schijf.

nee maar desnoods kun je gwn een nieuwe hd kopen en daar weer windows op installeren met goede antivirus etc. en dan de oude harde schijf er op aansluiten om je oude belangerijke bestanden terug te halen en daarna zou ik die oude schijf ff formatteren en weer naar NFTS zetten.

:roflol: Wat een k*tgedoe om die shit eraf te krijgen.
Eerst duurde het een tijd voordat mijn laptop in veilige modus wou opstarten, dan was de versie die ik had van Malware Bytes niet up to date genoeg om Spyware Protection te ontdekken. Toen nieuwe versie gedownload op m'n zus haar laptop en overgezet op mijn (ik kan namelijk niet op internet in veilige modus). Dan was het snel gevonden en verwijderd. Zette ik m'n computer gewoon op, kwam het na 5min terug. :roflol: Blijkbaar zat het ook in mijn browser (Google Chrome). Die nu ook verwijderd, gebruik nu IE en voorlopig werkt alles nog!

is t niet zo dat als je je browser weer aanklikt dat hij de pagina's laadt die je er het laatst voor had, dus ook het virus?

Dit lijkt geholpen te hebben..

Bedankt nog

Back
Naar boven