XXL Nutrition

Computer kopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mark NL

Can't stop the hunger...
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2003
Berichten
2.485
Waardering
1
Hoi,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een leuke computer.
Wil hem zelf samenstellen, dus geen dell of hp machine.

Ik dacht aan dit:
Proc: Intel Core 2 Quad Q6600
Mb: Asus P5B
Mem: 2 of 3x 1gb 800Mhz.
Kast+550watt silent voeding
HD: Seagate 500GB Barracuda 7200.10 16MB Sata2
Video: GeForce 8600 GT Silent 512MB GDDR3 PCIe
Dvd brander samsung ofzo

Zit alleen nog te twijfelen wat voor video kaart ik zal nemen, of deze of een ander.
Er zijn er zoveel, en ze variëren allemaal zoveel.
Ik speel niet veel spelletjes, maar als ik een spelletje speel moet het er wel gelikt uit zijn.
Iemand een betere suggestie voor de videokaart?

Er zit een standaard koeler bij de processor, is het beter ivm geluid deze te vervangen door een stillere of valt dat allemaal erg mee?
Ik wil namelijk het liefst een zo stil mogelijke pc, al hoewel ik me af vraag of dat gaat lukken met die 10k rpm hardeschijf...

Iemand nog andere suggesties voor het complete systeem?
 
Harde schijven van samsung zijn fluisterstil.
Als je een stille pc wil kan je voor een videokaart
met passieve koeling gaan
 
Toevallig ga ik mij ook een nieuwe pc aanschaffen. Ik bestel hem vanuit duitsland via internet, goedkoper vind je niet. Specs van mijn nieuw systeem:

Ouad-Core Q6600

4GB DDR2 RAM

500GB Harde schijf

8800GTX-768MB (Beste grafische kaart van het moment)

Prijs: € 1159

Artikel  Details, Online Shop, Hardware, ...
 
Mem: 2 of 3x 1gb 800Mhz.

Neem voorlopig nog 1x 2048mb RAM. Later kan je er altijd nog 2gig bij steken.
Kast+550watt silent voeding
Welke kast? Ga indien mogelijk, voor een Antec case (+-100€ en voeding incl.)

Video: GeForce 8600 GT Silent 512MB GDDR3 PCIe

Om games te spelen op volle power is dit niet voldoende. Ga voor een 8800GT/GTS, hangt af van je budget. Op welk scherm wordt de PC aangesloten?
Dvd brander samsung ofzo

Ga zeker voor een SATA-brander. Bespaar je veel plaats mee;)

Ik wil namelijk het liefst een zo stil mogelijke pc, al hoewel ik me af vraag of dat gaat lukken met die 10k rpm hardeschijf...

Ik zie die 10rpm schijf niet staan? Het is trouwens z'n meerwaarde tegenover een 7200rpm schijf niet waard.
 
de grafische kaart is indd beetje zwak als je echt alles op volle max wil spelen.
Ik zou wel voor 2gb ram gaan, 1gb is echt niet genoeg meer eens je met games begint. Voor gewoon gebruik wel.
 
Toevallig ga ik mij ook een nieuwe pc aanschaffen. Ik bestel hem vanuit duitsland via internet, goedkoper vind je niet. Specs van mijn nieuw systeem:

Ouad-Core Q6600

4GB DDR2 RAM

500GB Harde schijf

8800GTX-768MB (Beste grafische kaart van het moment)

Prijs: € 1159

Artikel Details, Online Shop, Hardware, ...

Is het zo dat 4gb aan ram niet ondersteund wordt door WinXp 32bit?
 
Yup Klopt word maar ondersteunt tot en met 2gb. Kan je beter 2latjes van een duurdere reeks nemmen dan er 4 in te steken.
 
Toevallig ga ik mij ook een nieuwe pc aanschaffen. Ik bestel hem vanuit duitsland via internet, goedkoper vind je niet. Specs van mijn nieuw systeem:

Ouad-Core Q6600

4GB DDR2 RAM

500GB Harde schijf

8800GTX-768MB (Beste grafische kaart van het moment)

Prijs: € 1159

Artikel  Details, Online Shop, Hardware, ...
[edit]Ik heb net even gekeken, maar ik kan alles wat ik heb goedkoper uit NL bestellen.
Zit al boven de 800 en dan moet ik nog een kast, via dat bedrijf in NL heb ik het totale paket voor ongeveer 800,-.
Evengoed bedankt. :)


Neem voorlopig nog 1x 2048mb RAM. Later kan je er altijd nog 2gig bij steken.
ik zie alleen maar bankjes van 1gb per stuk???[/b[

Welke kast? Ga indien mogelijk, voor een Antec case (+-100€ en voeding incl.)
Gewoon een simpele kast, gaat mij er meer om dat de voeding stil is.
Ik heb dan ook een apparte voeding van 550w



Om games te spelen op volle power is dit niet voldoende. Ga voor een 8800GT/GTS, hangt af van je budget. Op welk scherm wordt de PC aangesloten?
Een phillips 170S scherm...
Ik zal wel eens kijken naar een andere videokaart ipv die ik nu bedacht heb.


Ga zeker voor een SATA-brander. Bespaar je veel plaats mee;)
Dat was die samsung ook :)

Ik zie die 10rpm schijf niet staan? Het is trouwens z'n meerwaarde tegenover een 7200rpm schijf niet waard.
Was een foutje, is een gewone 7200 toren schijf[/b[


de grafische kaart is indd beetje zwak als je echt alles op volle max wil spelen.
Ik zou wel voor 2gb ram gaan, 1gb is echt niet genoeg meer eens je met games begint. Voor gewoon gebruik wel.
ik zat zelf minimaal aan 2gig te denken... eerder nog aan 3 of meer.
Is het zo dat 4gb aan ram niet ondersteund wordt door WinXp 32bit?
En hoe zit dat met vista dan?
 
Laatst bewerkt:
8800 Ultra, nog beter ;)

Voor iemand die af en toe een beetje leuk een spelletje wil spelen is dat wel iets te veel denk ik hoor :).
Heb helaas maar 5,- gewonnen afgelopen maandag bij de staatsloterij :(..
 
quadcore is overrated, de dualcore 6600 kicks nog altijd ass
 
quadcore is overrated, de dualcore 6600 kicks nog altijd ass

En waarom is dat in jouw ogen dan zo?
Lijkt mij dat 4* 2,4ghz meer verwerken kan dan 2* 2,4ghz...
 
En waarom is dat in jouw ogen dan zo?
Lijkt mij dat 4* 2,4ghz meer verwerken kan dan 2* 2,4ghz...

Feit, maar die wordt ook zoveel warmer dan een 'gewone' DualCore,resulteerd ini een sneller draaiende FAN, wat op zijn beurt dan weer resulteert in meer geluid. Als je regelmatig games speelt, ga je daar geen 10FPS mee winnen hoor. Gewone Windows werk allerminst.
Welke resolutie is je PC-scherm? Als het een lage reso is, dan is die 880GTX (met 786MB) overbodig. Ga dan gerust voor de 320mb versie.
 
Feit, maar die wordt ook zoveel warmer dan een 'gewone' DualCore,resulteerd ini een sneller draaiende FAN, wat op zijn beurt dan weer resulteert in meer geluid. Als je regelmatig games speelt, ga je daar geen 10FPS mee winnen hoor. Gewone Windows werk allerminst.
Welke resolutie is je PC-scherm? Als het een lage reso is, dan is die 880GTX (met 786MB) overbodig. Ga dan gerust voor de 320mb versie.

Ik zat zelf al te denken aan een 320mb versie, die 768mb is gewoon te veel.
Mijn scherm staat op 1280*1024, maar spelletjes speel ik vaak lager.
Komt nu ook vaak omdat hij hoger niet meer trekt...

Zal dan wel eens kijken naar een gewone dual core, maar misschien een iets snellere processor :).
 
E6600 is de beste qua prijs/kwaliteit. De E6700 is z'n meerprijs NIET waard. Die E6600 daait op 2.4Ghz dacht ik? Als je wat sneller wil, kan je die gerust overclocken naar 3.0Ghz.
 
Kan je niet adviseren heb er geen verstand van.:)
 
E6600 is de beste qua prijs/kwaliteit. De E6700 is z'n meerprijs NIET waard. Die E6600 daait op 2.4Ghz dacht ik? Als je wat sneller wil, kan je die gerust overclocken naar 3.0Ghz.

Ok :).
6600 = 2.4gig ja, stel dat ik hem overclock naar de 3gig is het dan nog verstandig om een andere cooler te nemen? Een zalman ofzo, of kan dat met de gewone cooler van intel ook prima?
 
[edit]Ik heb net even gekeken, maar ik kan alles wat ik heb goedkoper uit NL bestellen.
Zit al boven de 800 en dan moet ik nog een kast, via dat bedrijf in NL heb ik het totale paket voor ongeveer 800,-.
Evengoed bedankt. :)

Ja jouw totale pakket heb je bij jou site voor 800 euro. Jouw grafische kaart 8600GT heb je dan ook al voor 110-140 euro. Mijn grafische kaart 8800GTX komt 550 euro...

Je doet wat je wil maar als ik jouw nam ik toch even contact op met de site die ik je voorstelde. Dan laat je het systeem wat JIJ wil maar eens even uittellen. Wedden dat je dat een stuk goedkoper uitkomt!
 
Ok :).
6600 = 2.4gig ja, stel dat ik hem overclock naar de 3gig is het dan nog verstandig om een andere cooler te nemen? Een zalman ofzo, of kan dat met de gewone cooler van intel ook prima?

Normaal kan de standaard cooler ook op 3.0ghz draaien maar voor de zekerheid zou ik toch een Zalman Cooler nemen (opletten dat je de juiste socket-versie neemt! (775))

Ja jouw totale pakket heb je bij jou site voor 800 euro. Jouw grafische kaart 8600GT heb je dan ook al voor 110-140 euro. Mijn grafische kaart 8800GTX komt 550 euro...

Je doet wat je wil maar als ik jouw nam ik toch even contact op met de site die ik je voorstelde. Dan laat je het systeem wat JIJ wil maar eens even uittellen. Wedden dat je dat een stuk goedkoper uitkomt!

Duitsland is inderdaad goedkoper, als je niet veel afweet van PC's is het wel handiger om bij de lokale-PC boer te bestellen.
 
Ja jouw totale pakket heb je bij jou site voor 800 euro. Jouw grafische kaart 8600GT heb je dan ook al voor 110-140 euro. Mijn grafische kaart 8800GTX komt 550 euro...

Je doet wat je wil maar als ik jouw nam ik toch even contact op met de site die ik je voorstelde. Dan laat je het systeem wat JIJ wil maar eens even uittellen. Wedden dat je dat een stuk goedkoper uitkomt!
Ik had even snel dezelfde config als ik hier genomen zou hebben aangeklikt, maar die kwam er niet veel goedkoper uit.
Maar ik zal ze toch nog even mailen, misschien lag het wel gewoon ff aan de onderdelen hoor die minder gunstig waren van mij..
Evengoed bedankt kerel :D.

Normaal kan de standaard cooler ook op 3.0ghz draaien maar voor de zekerheid zou ik toch een Zalman Cooler nemen (opletten dat je de juiste socket-versie neemt! (775))

Duitsland is inderdaad goedkoper, als je niet veel afweet van PC's is het wel handiger om bij de lokale-PC boer te bestellen.
Ik heb 4 jaar ict gestudeer op het MBO, dus ik weet er nog wel wat vanaf.
Alleen de meeste kennis is inmiddels wel redelijk weg gezatk :o
 
Back
Naar boven