XXL Nutrition

Computeren slecht voor groei arm/schouder? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Snaper

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2003
Berichten
445
Waardering
0
Ik train ±2 maanden en ben al redelijk gegroeid (70 >74 kg). Naast trainen breng ik ook flink wat tijd door achter de computer, met name spelletjes en web design houden me bezig. Nu merk ik dat mijn linker arm en schouder een stuk sneller groeien dan mijn rechter arm en schouder. Mijn vraag is of dit veroorzaakt kan worden doordat ik veel met de muis werk. Ik heb zelf het idee dat mijn arm en schouder rechts minder snel herstellen dan links.
 
jaaaaaaaaaaaaaaja! spelletjes en webdesign!?
ik denk dat je zelf toch wel beter weet ;)
 
Je moet ook niet te veel rukken met je rechter arm, maar je moet het steeds een beetje afwisselen. Anders krijg je veel meer spieren aan deze kant :D
 
Originally posted by Big Steve
Je moet ook niet te veel rukken met je rechter arm, maar je moet het steeds een beetje afwisselen. Anders krijg je veel meer spieren aan deze kant :D

dit lijkt mij idd ook arbeidsintensiever dan je muis te bedienen vanachter je PC

afwisselen is dus de boodschap!

:D
 
kijk, dat zijn nog eens tips. al blijft het bij snaper wel heel erg stil!!
 
Ja, want het was een serieuze vraag :) RSI word veroorzaakt door overbelasting van spieren door veelvuldig gebruik van de muis. Dit kan voorkomen in arm, schouders, hand enz. Ik kan me niet voorstellen dat dit geen invloed heeft op je groei.
 
tja...... dan wissel je dat toch af welke hand je je muis (of....) vasthoudt? wanneer dat nog niet helpt:scratch:, moet je toch een vriendin zoeken.....

:nana:
 
Originally posted by Snaper
Ja, want het was een serieuze vraag :) RSI word veroorzaakt door overbelasting van spieren door veelvuldig gebruik van de muis. Dit kan voorkomen in arm, schouders, hand enz. Ik kan me niet voorstellen dat dit geen invloed heeft op je groei.

hehehehe

dat klopt allemaal wel maar er zijn nu eenmaal dingen waarmee je nu eenmaal geen rekening kunt houden.

als je alles achterwege moet laten dat eventueel een negatieve invloed (hoe klein dan ook) heeft op je spiergroei dan ga je een saai leven tegemoet...

blijf jij dus maar lekker zorgeloos gamen en designen, maar wel geregeld van arm wisselen voor "de andere bezigheden"... ;)

:D
 
Ik kom meteen een stuk minder op het forum:D wie weet gaat mijn armen wel krimpen:D
 
Originally posted by Big Steve
Je moet ook niet te veel rukken met je rechter arm, maar je moet het steeds een beetje afwisselen. Anders krijg je veel meer spieren aan deze kant :D


hahahahhaa
 
ik zit ook de hele dag achter de computer en mn rechter arm is op alle punten gespierder dan mn linker. komt er op neer dat ik zou kunnen denken dat ik gespierder word van werken met de muis :D. volgens mij maakt het dus niets uit.
 
bart82 zei:
hehehehe


blijf jij dus maar lekker zorgeloos gamen en designen, maar wel geregeld van arm wisselen voor "de andere bezigheden"... ;)

:D

lijkt me niks, met je andere hand bepaalde euh (let op wat je neerzet dandy:D)...handelingen uitvoeren:D
 
ik denk dat het effect van computeren op je groei te verwaarlozen is...
 
Back
Naar boven