MuscleMeat

Concentrated Pre Workouts en de toekomst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HMT

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
441
Waardering
26
De instelling die hier de boventoon voert is de instelling die ik zelf meestal ook hanteer: "Als het je niet bevalt dan gebruik je het toch niet".

Toch vraag ik mij keer op keer af waarom alle concentrated pre workouts zo'n groot marktaandeel hebben tegenwoordig? Begrijp mij niet verkeerd, ik heb mij hier zelf ook altijd schuldig aan gemaakt.

Het enige wat ze goed doen is energie leveren. De belangrijkste ingrediënten, die jij tijdens je training nodig hebt, zijn hopeloos ondergedoseerd of zelfs afwezig?

Sommigen pretenderen namelijk als concentrated pre workout toch nog een compleet product te zijn dat alles aan boord heeft, ondanks dat het maar een schepje van 5 tot 7 gram is. Als ik dan op het label zie staan dat er 101 ingrediënten in zitten, rest mij enkel nog diep te zuchten... Persoonlijk zie ik concentrated pre workouts liever als een puur stimulanten product, waar geen onzinnige doseringen als een gram creatine monohydraat, beta-alanine of citrulline malaat in zit. Dit puur om aan te geven dat concentrated pre workouts en (de zogenoemde) full size pre workouts welliswaar beide pre workouts zijn, maar met een ander doel en visie zijn geformuleerd!?

Opzich is energie leveren natuurlijk prima, ik vind het zelf ook prettig om met verhoogde concentratie en wat meer energie een zware training tegemoet te gaan. Maar gevoelsmatig draven de producenten tegenwoordig behoorlijk door, en ik vraag mij af of dat misschien niet meer een kwestie is van aanbod in plaats van vraag?

Ik kan hier natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken wanneer ik zeg dat ik niet op zoek ben naar een product dat gevoelsmatig moet kunnen concurreren met speed of xtc. Her en der lees ik dat sommige concentrated pre workouts soms ruim 300 mg cafeïne bevatten, en daar bovenop dan nog een hele trits aan andere stimulantia als methylhexanamine, acia rigidula, β-methylphenethylamine, dendrobium, huperzine a, evodiamine, synephrine en noem maar op bevatten...

Er sterven nu al mensen aan gevolg van overdosering, en er word dan (gemakzuchtig of terecht, dat is aan jou) met het vingertje gewezen naar een bepaald ingrediënt (1,3 DMAA) dat bijna per direct vervangen MOET worden voor iets dat liever nog weer sterker en extremer is. Totdat daar weer iemand aan komt te overlijden en, nouja je snapt het wel...

Volgens mij kom je als supplementenfabrikant in zo'n geval in een vicieuze cirkel én neerwaartse spiraal terecht waar je op den duur niet onderuit kan?

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de supplementenindustrie ook op een dergelijke 'filosofische' manier benaderen of hier weleens bij stil staan of hun bedenkingen bij hebben?
 
diegene die overleden was aan dmaa had toch 25 scoops preworkout gebruikt in 1x. Dat is vragen om problemen..
 
Welke ingrediënten moeten er dan wel in volgens jou?
 
@newinthegame

Dat zal ongetwijfeld ook gebeurt zijn... Een 20-jarige vrouw uit Engeland had 8 tot 20 Dexaprine capsules geslikt, en is kort daarop overleden aan een hartaanval.

@Pleister

Als ik dat wist had ik waarschijnlijk zelf een product geformuleerd in plaats van er over te speculeren... Ik weet wel dat bijvoorbeeld Magnum Opus vrij is van zware stimulanten en toch hoog aangeschreven staat!
 
Assault is een goede,vrijwel alleen (bewezen) werkzame ingredienten,en weinig cafeine..

Maar ik hield eerlijk gezegd ook wel van het dmaa spul..
Heb vrijwel alle PWO´s met dmaa erin gebruikt,de "toppers" als noxipro,jack3d ed nog het meest..

Side´s waren stim-dick,nervositeit die tijd aanbleef en soms neerslachtig gevoel..

Tjah..wat doet dit op lange tijd? Wie zal het zeggen,ik hoor het graag...
 
de instelling die hier de boventoon voert is de instelling die ik zelf meestal ook hanteer: "als het je niet bevalt dan gebruik je het toch niet".

Toch vraag ik mij keer op keer af waarom alle concentrated pre workouts zo'n groot marktaandeel hebben tegenwoordig? Begrijp mij niet verkeerd, ik heb mij hier zelf ook altijd schuldig aan gemaakt.

Het enige wat ze goed doen is energie leveren. De belangrijkste ingrediënten, die jij tijdens je training nodig hebt, zijn hopeloos ondergedoseerd of zelfs afwezig?

Sommigen pretenderen namelijk als concentrated pre workout toch nog een compleet product te zijn dat alles aan boord heeft, ondanks dat het maar een schepje van 5 tot 7 gram is. Als ik dan op het label zie staan dat er 101 ingrediënten in zitten, rest mij enkel nog diep te zuchten... Persoonlijk zie ik concentrated pre workouts liever als een puur stimulanten product, waar geen onzinnige doseringen als een gram creatine monohydraat, beta-alanine of citrulline malaat in zit. Dit puur om aan te geven dat concentrated pre workouts en (de zogenoemde) full size pre workouts welliswaar beide pre workouts zijn, maar met een ander doel en visie zijn geformuleerd!?

Opzich is energie leveren natuurlijk prima, ik vind het zelf ook prettig om met verhoogde concentratie en wat meer energie een zware training tegemoet te gaan. Maar gevoelsmatig draven de producenten tegenwoordig behoorlijk door, en ik vraag mij af of dat misschien niet meer een kwestie is van aanbod in plaats van vraag?

Ik kan hier natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken wanneer ik zeg dat ik niet op zoek ben naar een product dat gevoelsmatig moet kunnen concurreren met speed of xtc. Her en der lees ik dat sommige concentrated pre workouts soms ruim 300 mg cafeïne bevatten, en daar bovenop dan nog een hele trits aan andere stimulantia als methylhexanamine, acia rigidula, β-methylphenethylamine, dendrobium, huperzine a, evodiamine, synephrine en noem maar op bevatten...

Er sterven nu al mensen aan gevolg van overdosering, en er word dan (gemakzuchtig of terecht, dat is aan jou) met het vingertje gewezen naar een bepaald ingrediënt (1,3 dmaa) dat bijna per direct vervangen moet worden voor iets dat liever nog weer sterker en extremer is. Totdat daar weer iemand aan komt te overlijden en, nouja je snapt het wel...

Volgens mij kom je als supplementenfabrikant in zo'n geval in een vicieuze cirkel én neerwaartse spiraal terecht waar je op den duur niet onderuit kan?

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de supplementenindustrie ook op een dergelijke 'filosofische' manier benaderen of hier weleens bij stil staan of hun bedenkingen bij hebben?

+1
 
Straks alleen nog maar te verkrijgen op doktersvoorschrift. :D
 
ik gebruik geen pre wo supps om de simpele reden dat ik de trainingen met de kracht wil doen die ik heb (op dat moment)
ik zie het als overdreven en een tikje 'nep' (heb geen beter woord) om speciaal daarvoor stoffen te nemen
het voelt ook niet okay omdat het allemaal extra dingen bevat die nergens op slaan
neem gewoon 2 espresso's als je de behoefte wel voelt
en creatine kan je los nemen

je kan overal wel wat voor nemen, om te slapen, om wakker te blijven, om rustig te worden
al dat sturen, vaak met stoffen met een twijfelachtige werking, brengt je alleen verder van huis
het kost geld en werkt het wel en daarbij is het gezond?
3 dingen die het waard zijn om mee te nemen in je beslissing
 
Ben zelf net begonnen met een Pre, no xplode 2.0. Vind het wel leuk hoor zo een pre workout maar vind ook dat het een beetje tegenwerkt in je bulk. Bij no xplode in iedergeval moet je een paar uur van te voren niks gegeten hebben, en erna tot aan je training ook niet. Voorheen nam ik altijd nog even een eiwit shake en wat carbs als een banaan of bakje brinta. Dit kan ik nu ook niet doen waardoor ik wat voeding mis, heb een pre workout maaltijd altijd erg fijn gevonden en dat kan nu dus niet door dat ik No xplode pak. Vind het daarom een beetje slappe hap en geldtrekkerij, zeg niet dat het een slecht product is maar als ik van te voren goed eet kan ik ook lekker doorbranden in de sportschool. Vraag me af of het écht zo sterk en goed etc is als dat het gezegd word. in mijn mening ****t het me bulk een beetje..
 
Ben zelf net begonnen met een Pre, no xplode 2.0. Vind het wel leuk hoor zo een pre workout maar vind ook dat het een beetje tegenwerkt in je bulk. Bij no xplode in iedergeval moet je een paar uur van te voren niks gegeten hebben, en erna tot aan je training ook niet. Voorheen nam ik altijd nog even een eiwit shake en wat carbs als een banaan of bakje brinta. Dit kan ik nu ook niet doen waardoor ik wat voeding mis, heb een pre workout maaltijd altijd erg fijn gevonden en dat kan nu dus niet door dat ik No xplode pak. Vind het daarom een beetje slappe hap en geldtrekkerij, zeg niet dat het een slecht product is maar als ik van te voren goed eet kan ik ook lekker doorbranden in de sportschool. Vraag me af of het écht zo sterk en goed etc is als dat het gezegd word. in mijn mening ****t het me bulk een beetje..

nou heb je gewoon een preworkout opgenoemd :P precies daarom doe ik persoonlijk ook nooit meer dan whey shakes en creatine.. alle andere POST weet ik veel en Pre weet ik veel is allemaal een beetje onzin. maar goed persoonlijk iets
 
nou heb je gewoon een preworkout opgenoemd :P precies daarom doe ik persoonlijk ook nooit meer dan whey shakes en creatine.. alle andere POST weet ik veel en Pre weet ik veel is allemaal een beetje onzin. maar goed persoonlijk iets

Dat ik deze opnoemde was als voorbeeld omdat ik hier zelf net mee begon, niet om met modder naar BSN zijn no xplode te gooien. Het product doet wat het moet doen dus daar is niks mis mee, het ging er mij meer om dat ik het gebruiken er niet handig van vind.
 
ja maar je neemt of een preworkout of gewoon wat eten voor je training. als je preworkout het niet toelaat betekent dat je dus dat stukje van de dag niet hoeft te eten.... daarom vind ik preworkouts onzin.. of je gaat eten of je neemt je preworkout.. ze doen bijde het zelfde (ok mis dat pwo meer voordeel heeft maar goed).
 
ja maar je neemt of een preworkout of gewoon wat eten voor je training. als je preworkout het niet toelaat betekent dat je dus dat stukje van de dag niet hoeft te eten.... daarom vind ik preworkouts onzin.. of je gaat eten of je neemt je preworkout.. ze doen bijde het zelfde (ok mis dat pwo meer voordeel heeft maar goed).
Precies dat bedoel ik, ik eet liever. Kom je makkelijker aan je kcals..
 
Valt ook reuze mee, krijg altijd zo'n 40/50 gram eiwitten binnen 2uur voor de training en dan half uur voor trainen prework en klaar.

K ondervind dat ik er toch zwaarder door train. Liever 1 set meer als minder. Is wel een oude met dmaa en gebruik het 1/2x per week niet vaker
 
Ik neem nu zelf 1MR waar rond de 300mg cafeïne in zit, maar ik merk er nog steeds niet zo veel van. Gooi er zelf ook nog extra creatine bij.
 
white flood
 
Back
Naar boven