Fitness Seller

Conditie verbeteren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat ik best wel hard train hoor, zware gewichten hoge intensiteit
 
Ik merk dat mijn benentrainingen de mist ingaan door mijn prutconditie, en dat een beetje conditietraining één of twee dagen vantevoren al helpt om het beter te laten gaan. Heb vandaag ong. 1,5 uur gefietst (niet achter elkaar) op 'hooitempo' en het waaide ook nog eens flink hard :thumb: dus overmorgen zal ik mijn benentraining beter dan normaal kunnen doen.

Ecto, ik zou echt wel wat aan je conditie gaan doen, want 1x per week benen trainen is niet voldoende om op zichzelf een goeie conditie te geven. Als je het zo als espi doet, ja .... maar ik word al moe als ik het alleen maar lees, pffttt, :p
 
Ah F*cking ecto dan zit je al op de goede weg, wat cardio erbij doen dan zou je zeker betere resultaten krijgen!!!

Keep on pumpin'
 
Re: Conditie

Originally posted by f*cking ecto
Ik wil mijn conditie verbeteren want die is echt slecht. Daarom wil ik een beetje cardio gaan doen naast het bodybuilden. Ben nog steeds aan het bulken, ik wil dus geen vet verbranden maar mijn uithoudingsvermogen verbeteren zonder dat spiergroei verhindert wordt. Wat raden jullie aan? Hoe vaak en wat voor cardio? Verder ben ik dan ook van plan om dan nog iets meer te gaan eten.

In ieder geval op een hoge intensiteit trainen(cardio) en niet langer dan een half uur. Dan verbrand je voornamelijk KH en een beetje vet.
Ook niet vaker dan 3x per week i.v.m je glycogeenvoorraden, maar ik zou het bij 2x per week houden.
 
ok thanx all :thumb:

Dan ga ik 2x een half uur joggen, maar ik wil dit 's morgens vroeg doen. Wat raden jullie mij dan aan om daarvoor te eten?
 
En dan wordt dit mijn schema:
ma: borst en biceps
di: benen en kuiten
wo: rust
do:schouders en triceps
vr: rug en buik
za: 30 minuten joggen
zo: 30 minuten joggen

Wat vinden jullie hiervan? Zal het mijn groei belemmeren?
 
****ing ecto, ik spreek hier enkel over mijn ervaringen, maar als je conditie wil en 2x per week gaat joggen, kun je dat beter spreiden. vb.woensdag en zaterdag of zo...
2 dagen achter elkaar en dan 5 dagen niks is gewoon minder effectief bij mezelf. Als je het spreid kun je met 2 trainingen per week op een maand tijd al een zeer duidelijk merkbaar conditieverschil krijgen.
Zorg ook dat je hartslag tijdens de cardio workout niet te vaak onder de 150 slagen per minuut gaat, anders heeft het minder nut.
Ik weet niet of dit allemaal wetenschappelijk bewezen is, maar bij mij werkt dit.
 
k thx Oli, maar ja dan wil ik iig op zaterdag joggen en op nog een dag, maar ik weet ff niet op welke??
 
Als je het een maand volhoud 2x per week dan ga je het zelfs leuk en ontspannend vinden!
 
Ik zal het ook zeker ontspannend vinden, lekker rustig en vroeg in de buitenlucht :) Diezaterdag moet ik ook de hele dag werken en misschien is het ook wel prettig om zo vroeg op te staan; ff genieten van de buitenlucht en klaarwakker worden ipv wakker worden, eten klaarmaken en eten en vervolgens naar mijn werk gaan...
 
Maar wat moet ik nou eten voor het joggen? 2 bananen en een whey-shake of een weightgainer shake met eiwit erbij?
en na het joggen mijn eerste maaltijd?
 
Voor conditie maakt het niet uit wat je eet...
 
Ja ik bedoelde ermee wat ik moet eten om niet in een catabolische fase te verkeren door het joggen
 
Niet iets gaan eten wat dwars kan gaan zitten omdat het langzaam verteert. Ik eet altijd gebakken eieren (2 grote of 3 kleine) 's ochtends en meestal gaat het wel goed, vooral omdat ik niet zo hard fiets . Maar af en toe gaat het er wat heftiger aan toe en dan maak ik mee dat het ei bijna omhoog komt, ik voel dan in ieder geval wat ei-igs onder in mijn slokdarm.
Neem dus wat vloeibaar voedsel te voren.. boeit niet zo veel wat..

Espi, die nog steeds vergaat van de spierpijn omdat ze gisteren gluteus (&dus ook hams), abs & kuiten opduurvermogen getraind heeft.. dus zwaar verzuurd vanochtend spinning les gedaan.. dacht nog de les over te slaan, maar die liep eig. best lekker! Maso macha!
 
Ik houd altijd 1 training per week open voor cardio, ik train die dag de spriergroep die ik de week daarvoor heel hard aangepakt heb, met extra sets en extra oefeningen.
Ik heb dan het gevoel dat die spieren toch getraind zijn en ook gewoon groeien, en daarna spring ik 30 tot 45 minuten op een cardio apparaat. Lopen, fietsen of cross-trainer.

Je merkt echt dat je met je gewichten minder snel buiten adem raakt, en dus zwaarder kan trainen.:thumb:
 
Back
Naar boven