XXL Nutrition

Conditie verbeteren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Ik wil mijn conditie verbeteren want die is echt slecht. Daarom wil ik een beetje cardio gaan doen naast het bodybuilden. Ben nog steeds aan het bulken, ik wil dus geen vet verbranden maar mijn uithoudingsvermogen verbeteren zonder dat spiergroei verhindert wordt. Wat raden jullie aan? Hoe vaak en wat voor cardio? Verder ben ik dan ook van plan om dan nog iets meer te gaan eten.
 
15min zwaar verzet je longen uit je lijf fietsen helpt bij mij wel :D
 
Ga het zelf ook doen mijn conditie is ook niet echt goed heb ik gemerkt.
Dacht aan flink interval joggen na ontbijt of voor avondeten.
 
ja denk dat ik het ook beste kan joggen. Wat vinden jullie van dit: 6.45 's morgens whey-shake met water->7.00 ur half uur joggen en half 8 beginnen met mijn ontbijt (zie voedingsschema)
 
en dit 2/3x per week???
 
De reden dat ik het een tijdje na het ontbijt zou doen is om niet teveel catabool te gaan. Tenslotte gaat het om conditie niet vetverbranden.
Moet natuurlijk wel passen in je dag mbt tot je werk.
Anders voor avondeten dan heb je ook een flinke eetlust.
 
anders gewoon schijt aan m'n conditie, spiermassa vind ik veel belangrijker. Ik wacht er anders nog wel mee.
 
Tja, er is maar 1 cardio-sport die echt goed is: spinning natuurlijk.. :thumbup:
 
Originally posted by f*cking ecto
anders gewoon schijt aan m'n conditie, spiermassa vind ik veel belangrijker. Ik wacht er anders nog wel mee.
Dat kan je nu wel zeggen, maar ik kan me trainingen gewoon niet zwaar genoeg doen omdat ik na een tijdje gewoon buiten adem ben... sommigen op de sportschool zeggen dat ik gewoon teveel vraag van mezelf maar toch zou ik er iets aan willen doen, een goede conditie verbeterd wel de kwaliteit van je workout.
 
Ja na squats en deadlifts ben ik wel aardig buiten adem :/
 
Wie niet...?
 
Ja, wie niet? :D
 
Hmz ik lig een kwartier op de bank te bekomen dan..niet echt normaal. Denk dat een beetje conditietraining wel nodig is als je buiten BB weinig beweegd.
 
5min uiterlijk dat ik ff op een benchpres bsnkje ga liggen :P
Me conditie is volgens die cardio apparaten met zo'n fittest onder gemiddelde boeiuh :D :P
 
Sorry, ik heb nergens last van... ook niet als ik de serie 10-8-6-4 reps met squat doe en net het gewicht aankan.
Tuurlijk, ik word er wel moe van en mijn hartslag gaat omhoog, maar 10 minuten later doe ik weer fluitend een nog zwaardere training met de leg press..
Gewoon kwestie van , zoals Spike doet, vaak trainen.
Jongens, jullie moeten die benen echt vaker aanpakken. Ik ben nu naar 3x per week spinning gegaan. In het begin val je van 1x al in katzwijm, nu had ik wel een iets verhoogde hartslag, maar na afloop voelde ik me helemaal niet moe. Zaterdag heb ik de loodzware benen training (quads met sumosquat, front squat, leg press, hams met stiff-legged DL en heup adductie/abductie) erna gedaan.. Geen centje pijn.. ik heb zelfs nog 2x 24 minuten op de hometrainer gezeten en zowat de hele tijd op 105-110 omwentelingen/min gezeten omdat ik niet oplette en zat te kletsen met iemand anders... :D
En natuurlijk nog 30 km totaal heen/terug..

Ik ben dus voorstander van vaak zwaar trainen geworden... traditionele houthakkers hakken ook 5 dagen /week hout en niet maar 1 dag/week en ze hebben toch ook flink uit de kluit gewassen armen. (OK, tegenwoordig heeft iedereen een kettingzaag, maar het gaat om het voorbeeld!)

Espi, die het vermetele plan heeft opgevat om zowel vr als za aan de spinningmarathon mee te doen (=3 uur/4 lessen per keer). Als ik me zaterdag nog goed voel wil ik het beslist proberen en kijken hoever ik kom... halverwege en misschien tot aan het eind..
 
Espi tis niet zo erg met mee dat als ik ff squat dat ik dan niks meer kan hoor :P
Squat 4setjes van 8 dan binnen 2min 3 setjes extension
Stiff legged/ back DL 4setjes van 8 dan 3 setjes curl
dan lying calve raise 3x6-8 dan seated calve raise 12-15
Ben gewoon ff zwaar ademig en een hoge hartslag + liters zweet, maar lig niet meteen voor apengapen.


Daarnaast merk ik wel bij Football training, dat ik bij looptraining enorme verzuring ken ik me dijen, terwijl ik zelf nog niet echt buitenadem ben.
Bv bij een oefening waarbij je op je plaats staat te rennen (trappelen ?!?) en je links/recht , naar voren sprinten, back pedle en op je buik moet duiken en opstaan doet. Echt enorme verzuring bij die oefening.
 
Moet je dat niet in je trainingsschema inpassen dan ?
Je kan toch niet de eerste twee dagen na je benentraining gaan lopen omdat je dan niet genoeg rust hebt.

En twee dagen voor je benentraining ook al niet goed ????

Ben nml ook bezig met wat aan me conditie te werken dmv lopen op maandagavond. Maar 1* in de week ga je je conditie niet van verbeteren of toch ?

greetz
 
JA, ik vind ook dat als je meer en meer zwaar trainingen afwerkt dat je automatisch een betere conditie krijgt! Ik merk dat zeer zeker, na een beentraining fiets ik met gemak nog 30 km tegen een hartslag van 130 minimum! Daarom is cardio niet echt nodig om je conditie te verbeteren vind ik, begin eerst eens met echte loodzware trainingen, nog niet tevreden, kan je altijd wat cardio doen! Na een squat ofzo dan weet ik ook ff niet meer waar ik ben maar dat is natuurlijk normaal !!!
 
Back
Naar boven