MuscleMeat

Conditie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alkmaar072

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2017
Berichten
154
Waardering
90
Lengte
1m88
goedendag,

Ik heb afgelopen jaren 0 gedaan aan conditietraining en enkel krachttraining gedaan.

Nu wil ik dus cardio gaan doen voor mijn conditie, puur conditie.

Heeft er iemand tips? Ik moet namelijk helemaal vanaf 0 beginnen
 
Basisconditie opbouwen doe je gelijkmatig , denk hierbij aan loopband, crosstrainer, roei apparaat, zwemmen ( banen trekken ) , zelf zou ik op dit moment met dit weer kiezen voor buitensporten, hardlopen / wandelen / fietsen
Bouw gelijkmatig op , pak eventueel een hardloop app zoals ( hardlopen met Evi ) en doe interval training
Eventueel op de sportschool meedoen met groepsles HIIT ( spinning / rpm ) zou in de toekomst ook het eea kunnen bevorderen
 
Conditie (opnieuw) opbouwen klinkt zeer herkenbaar. Als je al eerder een betere conditie hebt gehad, gaat opbouwen wat eenvoudiger, is mijn ervaring. Je lichaam 'herinnert zich' namelijk erg veel. Ik zou kiezen voor een afwisseling van de crosstrainer, (recumbent) hometrainer of roeimachine. Je vorderingen bepalen op tijdsduur of afstand. Bv. per keer een x-aantal minuten langer of een x-aantal meter meer. Onderhand goed luisteren naar je lijf en voldoende rust inbouwen. Begin je met een kwartier op normale intensiteit, so what. Uiteindelijk is iedereen zo begonnen. Gewoon in je eigen tempo je conditie opbouwen. Succes.
 
Gewoon rustig beginnen lopen en dat verder uitbreiden. Toen ik begon met lopen kon ik geen 100 meter lopen zonder te moeten wandelen en dan deed ik dat ook gewoon. En zo ga je steeds verder opbouwen, nu loop ik met gemak 7-8 zonder daar echt moeite voor te moeten doen.

Of inderdaad, iets zoals start to run heeft ook al bij veel mensen geholpen. Wel 1 tip: zorg voor deftige loopschoenen, dus geen random Nike schoenen van 50 euro. Uw knieën zullen u dankbaar zijn.
 
Gewoon rustig beginnen lopen en dat verder uitbreiden. Toen ik begon met lopen kon ik geen 100 meter lopen zonder te moeten wandelen en dan deed ik dat ook gewoon. En zo ga je steeds verder opbouwen, nu loop ik met gemak 7-8 zonder daar echt moeite voor te moeten doen.

Of inderdaad, iets zoals start to run heeft ook al bij veel mensen geholpen. Wel 1 tip: zorg voor deftige loopschoenen, dus geen random Nike schoenen van 50 euro. Uw knieën zullen u dankbaar zijn.
Vooral je scheenbenen zullen je dankbaar zijn.
 
Zelfde als met krachttraining, rustig opbouwen en steeds verder je grenzen zoeken.

Mag ik vragen waarom opeens de omslag naar conditie?
 
Zelfde als met krachttraining, rustig opbouwen en steeds verder je grenzen zoeken.

Mag ik vragen waarom opeens de omslag naar conditie?
Hij is het beu om een dikke powerlifter te zijn :trollface:
 
dat heeft te maken met werk.

En blijf gewoon kracht doen, enkel meer conditie ernaast
 
Zelfde als met krachttraining, rustig opbouwen en steeds verder je grenzen zoeken.

Mag ik vragen waarom opeens de omslag naar conditie?

Kracht en spiermassa hebben is leuk. Maar een gezond en sterk hart en paar longen hebben is ook niet te onderschatten lijkt me.
 
Back
Naar boven