MuscleMeat

Conjulgate split tips

Bezoekers in dit topic

Dayne

Novice
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
17
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
73kg
Hallo, ik ben zeventien jaar oud en ben weer begonnen met fitness. Het conjulgate split schema sprak me erg aan, heb net even wat samengesteld en zit met de volgende vragen: kan ik beter iets van upperbody naar lowerbody verschuiven aangezien ik bij upperbody veel meer doe dan lowerbody. Of moet ik upperbody splitsen in 3 x en dat ik dan 5x per week ga? wat vinden jullie van de oefeningen, te veel of te weinig? meer of minder variatie erin brengen? p.s van sommige oefeningen weet ik de correcte naam niet, sorry daarvoor. mijn schema
upper kracht 6x3-4
borst: incline bench press, dumbbell press, flyes
schouder: shoulder press, lateral raise
triceps: tricep pushdown, behind head
biceps: hammer curl, preacher curl
rug: deadlift, cable row
traps

lower kracht 6x3-4
benen: ham raise, quad raise, incline leg press, decline leg press, calve raise, squat
buik: plank, benen lucht gewicht, serratus

upper hypertrofie 4x8
borst: incline bench press, chest cable, flyes
schouder: shoulder press, lateral raise
triceps: tricep pushdown, overhead extension
biceps: hammer curl, preacher curl
rug: deadlift, cable row
traps

lower hypertrofie 4x8
benen: ham raise, quad raise, incline leg press, decline leg press, calve raise, squat
buik: plank, benen lucht gewicht, serratus

tips/advies zijn welkom! alvast bedankt
 
Veel te veel imo. Je wil bij UB 'op kracht' trainen, dus low rep en zwaar. Dan wil je wel drie oefeningen borst gaan doen. Daartegenover dan maar twee voor je rug, die veel groter en complexer is. Dus er zit weinig logica in je schema. Zou bij de 'kracht' dagen veel meer bij de basics blijven, enkel de compound oefeningen doen en dingen als flyes schrappen.
 
Zou meer de basics pakken.
Verschil in reps zou ik doen heb je toch genoeg oefening om de oefeningen goed uit te voeren.
Dus bijvoorbeeld powerdagen 3x5 en hypertrofiedagen 4x8 en de deadlift vervang je op hypertrofiedagen dan voor een stiff legged deadlift of romanian deadlift.

Upper
Bench 3x5
Row 3x5
Standing press 3x5
Weighted chin ups 3x5

Lower
Squat 3x5
Deadlift/SL/Romanian 3x5
Giodmornings 3x5/backextension 4x8
Kuiten 3x15
Weighted crunches 3x15

Hypertrofie upper
Incline bench
 
thx voor jullie reacties. bij nader inzien is bij de basics blijven inderdaad beter. zou dit er dus meer op lijken?

Maandag UB kracht
Bench press 3x5
Rows 3x5
Standing Press 3x5
Chin Ups till failure

Dinsdag LB Hypertrofie
Squat 4x8
Romanian Deadlift 4x8
Back Extensions 4x8
Kuiten 3x12
Weighted Crunches 3x15

En is het dan voor UB hypertrofie en LB kracht juist om dezelfde oefeningen hierin te verwerken of niet?












 
Nu heb je gewoon de basics, dat is prima.

Lekker knallen op de compounds en dan op je hypertrofie dag kan je er wat meer specifieke oefeningen bij doen, bijvoorbeeld iets voor achterkant schouders, trapezius etc.
Wat mij betreft zou je bijvoorbeeld ook nog dips aan je UB 'kracht' dag kunnen toevoegen.
 
Back
Naar boven