AndroidHealthClinic

Nieuws Conservatieven en racisten hebben een lager IQ

Bezoekers in dit topic

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
media_xl_1099511.jpg


Kinderen die laag scoren op IQ-testen zijn later eerder geneigd om vooroordelen en een sociaal conservatief gedachtegoed te ontwikkelen. Dat is de conclusie van een provocatief onderzoek van de Brock University in het Canadese Ontario. Volgens de studie hangt een laag IQ samen met racisme.

Volgens hoofdonderzoeker Dr. Gordon Hodson is het een vicieuze cirkel: Mensen met een lagere intelligentie worden aangetrokken door een conservatief gedachtegoed omdat ze daar "structuur en orde" vinden. Deze ideologie is tegen verandering, waardoor er sneller vooroordelen ontwikkeld worden. Dat alles leidt dan weer tot racisme. Uiteindelijk worden ook de kinderen daardoor geïndoctrineerd.

Conservatieven reageren woedend op de resultaten van het onderzoek. Volgens hen zijn de resultaten verkeerd geïnterpreteerd: Het is het niet eens zeker dat IQ-testen ook echt de intelligentie van een persoon meten. Daar zijn namelijk zelfs wetenschappers het niet over eens.

Het onderzoek is gepubliceerd in het Amerikaanse tijdschrift Psychological Science.

Ad.nl
 
Terwijl ze zelf een hoge pet van zichzelf op hebben...
 
En dat noemen ze nieuws...
 
Wanneer die conservatieven Amerikaans zijn blijkt het IQ nog drastischer te dalen.
 
Haha, mooie steek.
 
Laat het wel duidelijk zijn dat er een verschil is tussen racisten en realisten, zo ben ik realistisch, wat door sommige in mijn omgeving soms als racistisch gezien wordt.
 
klopt, procentueel bevat het academisch milieu meer linkse rakkers dan de totale bevolking. U mad DBB?
 
Onderzoek is een paar jaar geleden ook al gedaan en was toen ook geen nieuws ;)

Vond deze interessanter:

[Link niet meer beschikbaar]

:eek:
 
Jammer dat Arnoldfan er niet meer is:roflol::roflol::roflol:
 
Bekrompen gedachtengang door gebrek aan IQ, klinkt logisch. :)
 
Egt waar joh.
 
klopt, procentueel bevat het academisch milieu meer linkse rakkers dan de totale bevolking. U mad DBB?

Onder degenen met het meeste geld vindt je dan weer meer rechtse rakekrs, U mad Silentio? :D
 
Laat het wel duidelijk zijn dat er een verschil is tussen racisten en realisten, zo ben ik realistisch, wat door sommige in mijn omgeving soms als racistisch gezien wordt.
Dit dus :p
 
Back
Naar boven