AndroidHealthClinic

Constant drukkend gevoel in hoofd tijdens kuur, help

Bezoekers in dit topic

John Matrix

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 nov 2010
Berichten
81
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
12%
Goedemiddag mensen!

vraagje

ik ben begonnen met de volgende kuur:
wk 1-12 test-e 2x 250mg pw
wk 1-3 anavar 50mg pd
wk 2-12 hcg 500iu 2x pw

nakuur moet ik nog even bekijken maar ik heb nolva en chlomid liggen.

Ik zit nu in week 4. Alles liep goed en al redelijk wat massa aangekomen. Maar vanaf maandag heb ik een constant drukkend gevoel in mn hoofd.

Het begon bij plank uitvoeren, toen kwam er ineens zeer drukkend gevoel in mn hoofd op, dat hield even aan, verminderde maar ging niet helemaal weg. Druk op mn slaap en achterkant hoofd.

Toen dag later deed ik weer een buikspieroefening en kwam het weer opzetten. Woensdag kwam dat drukkende gevoel niet opzetten maar ik voel het wel constant een beetje op de achtergrond, zo ook vandaag en zelfs iets sterker weer.


Voordat ik kuur begon heb ik mn bloed laten onderzoeken en bloeddruk op een betrouwbare manier gemeten door de huisarts. Die was toen gemiddeld genomen 121/80 en uitslag bloedonderzoek was perfect.

Bloeddruk ging ik gister meten en is veel hoger dan voor de kuur, wat je ook wel kan verwachten. gemiddeld 145/85. Niet op dezelfde manier gemeten trouwens. Bij zo’n uitslag lijkt het me sterk dat je dat zo voelt in je hoofd. Sommige mensen leven standaard op 160/100 en voelen niets.

Mn voeding vind ik zelf redelijk goed veel groente, vezels, goede koolhydraten, laag in slechte vetten, zeer laag in sodium etc, ongeveer 4 liter water per dag. Ik ben ook begonnen om meer bloeddruk verlagende producten te nemen: rode bietensap, bleekselderij, co q-10, nog meer water en ook wat meer cardio toegevoegd.

Ik heb paar jaar geleden al wel eens test 500mg gedaan en toen had ik nergens last van. Kan het soms komen door te veel oestrogeen en heeft het zin om wat arimidex te nemen?

Ook kan het misschien zijn dat mn anavar, uiteindelijk dboll was maar ik vermoed dat het de test is omdat ik nu in week 4 zit en begint aan te slaan.


Is iemand hier bekend mee en heeft misschien wat nuttige tips?



Dank u !
 
Kan best aan je bloeddruk liggen hoor, hoe snel mensen er last van krijgen is persoonsafhankelijk.

Oestrogeen zou ook kunnen komen omdat je nu hcg pakt en zodoende meer aromatisering hebt.
 
Volgens kwam het een eerste maal per toeval opzetten en maak je jezelf nu een beetje gek. Dat je bloeddruk hoger is is vrij normaal; je maakt je zorgen om dat kloppend gevoel en dat zorgt voor stress. Als je echt uitsluitsel wilt vraag je een 24uren meting aan, dan krijg je een beter zicht op wat je bloeddruk is

Hoofdpijn bij orals zie ik anderzijds wel vaker voorbij komen.
 
Kan best aan je bloeddruk liggen hoor, hoe snel mensen er last van krijgen is persoonsafhankelijk.

Oestrogeen zou ook kunnen komen omdat je nu hcg pakt en zodoende meer aromatisering hebt.

Ja en enige wat ik nog nooit had gepakt is hcg dus zou het kunnen verklaren. Ik stop daar wel even mee.

Volgens kwam het een eerste maal per toeval opzetten en maak je jezelf nu een beetje gek. Dat je bloeddruk hoger is is vrij normaal; je maakt je zorgen om dat kloppend gevoel en dat zorgt voor stress. Als je echt uitsluitsel wilt vraag je een 24uren meting aan, dan krijg je een beter zicht op wat je bloeddruk is

Hoofdpijn bij orals zie ik anderzijds wel vaker voorbij komen.

Wel apart dat dan na 3 weken komt opzetten als ik er klaar mee ben en heb nooit last bij orals gehad. Ik heb er niet heel veel bewuste stress van maar zou misschien wel rol kunnen spelen.
 
Bloeddruk varieert over de dag heen, dus meerdere keren meten om zeker te zijn. Maar is waarschijnlijk verhoogde bloeddruk die dan nog eens stijgt bij inspanningen bv.

Je moet ook rekening houden met je dosis test als je hcg zet. 100-150mg test verlagen ander oestrogeen te hoog.
 
Bloeddruk varieert over de dag heen, dus meerdere keren meten om zeker te zijn. Maar is waarschijnlijk verhoogde bloeddruk die dan nog eens stijgt bij inspanningen bv.

Je moet ook rekening houden met je dosis test als je hcg zet. 100-150mg test verlagen ander oestrogeen te hoog.

Oke dankje Cools heb vandaag al gezet maar als klachten aanhouden verlaag test naar 2x 200mg

Wat alleen apart is dat ik gewoon zwaar borst rug etc kan trainen maar als ik ineens bv buikspieroefening doe en niet goed ademhaal dat het dan vooral ontstaat. Klinkt allemaal psychosomatisch misschien maarja
 
Oke dankje Cools heb vandaag al gezet maar als klachten aanhouden verlaag test naar 2x 200mg

Wat alleen apart is dat ik gewoon zwaar borst rug etc kan trainen maar als ik ineens bv buikspieroefening doe en niet goed ademhaal dat het dan vooral ontstaat. Klinkt allemaal psychosomatisch misschien maarja

Nee, klinkt niet psychosomatisch. Verkeerde ademhaling wat veelal gebeurt tijden buikspieroefeningen (adem inhouden) kan de druk verhogen.

Buikspieren trainen is toch gay dus niet meer doen! (of op ademhaling letten, maar dosissen aanpassen zeker).
 
Nee, klinkt niet psychosomatisch. Verkeerde ademhaling wat veelal gebeurt tijden buikspieroefeningen (adem inhouden) kan de druk verhogen.

Buikspieren trainen is toch gay dus niet meer doen! (of op ademhaling letten, maar dosissen aanpassen zeker).

Train nooit abs is alleen voordoen voor mensen vandaar ineens. Dus misschien als ik voordoe en praat gaat ademhalen even kut en verhoogd de druk die al verhoogd is?
 
Train nooit abs is alleen voordoen voor mensen vandaar ineens. Dus misschien als ik voordoe en praat gaat ademhalen even kut en verhoogd de druk die al verhoogd is?

Ja, dat is zeker een reden. Maar als je geen hcg erbij zet of dosis test aanpast zal dat snel beteren vermoed ik.
 
Kan t niet gewoon spannings hoofdpijn zijn? Je bent er nu ook zo mee bezig. Dan ervaar je ook drukken gevoel.
 
Kan t niet gewoon spannings hoofdpijn zijn? Je bent er nu ook zo mee bezig. Dan ervaar je ook drukken gevoel.

Nee, dat zou leuk zijn en een reden om gewoon je test op dezelfde dosis te houden met hcg maar zou het risico niet nemen.
 
Kan t niet gewoon spannings hoofdpijn zijn? Je bent er nu ook zo mee bezig. Dan ervaar je ook drukken gevoel.

Kan inderdaad wel zijn dat dat de pijn versterkt, maar vaak begint de pijn uit iets lichamelijks waarna je jezelf er over begint op te fokken.

Zou gewoon met de hcg stoppen, er is een reeele kans dat dat het veroorzaakt. Zeker als je meeweegt dat hij er vorige kant geen last van had is het toch wel de meest voor de hand liggende oorzaak. Dat hij er aan het begin geen last van had zou kunnen omdat anavar redelijk androgeen is waardoor je dus een evenwichtigere oestrogeen/test verhouding hebt.
 
Kan inderdaad wel zijn dat dat de pijn versterkt, maar vaak begint de pijn uit iets lichamelijks waarna je jezelf er over begint op te fokken.

Zou gewoon met de hcg stoppen, er is een reeele kans dat dat het veroorzaakt. Zeker als je meeweegt dat hij er vorige kant geen last van had is het toch wel de meest voor de hand liggende oorzaak. Dat hij er aan het begin geen last van had zou kunnen omdat anavar redelijk androgeen is waardoor je dus een evenwichtigere oestrogeen/test verhouding hebt.

Ja klopt is ook. Als het dan verdwijnt dan weet je het zeker ook.
 
Ja klopt is ook. Als het dan verdwijnt dan weet je het zeker ook.

Mwoah in principe kan het dan nog steeds geestelijk zijn, placebo effect. Maar belangrijkste is er af te komen, niet wat de oorzaak is :p .
 
Mwoah in principe kan het dan nog steeds geestelijk zijn, placebo effect. Maar belangrijkste is er af te komen, niet wat de oorzaak is :p .

Placebo effect ligt iets ingewikkelder dan gedacht wordt.
 
Placebo effect ligt iets ingewikkelder dan gedacht wordt.

Klopt, maar je kan je wel veel shit in je hoofd halen of jezelf lopen opfokken en zo het gevoel verergeren. :p
 
Kan t niet gewoon spannings hoofdpijn zijn? Je bent er nu ook zo mee bezig. Dan ervaar je ook drukken gevoel.

Ik heb nog nooit hoofdpijn of iets in die richting gehad in me leven. Anders zou ik ook eerder daar aan denken.. maar verhoogde bloeddruk icm erger worden tijdens core oefeningen lijkt meer op iets anders. Heb de hcg niet geprikt ff kijken of dat wat doet, anders volgende week test dosis aanpassen.

Thanks voor de reacties van iedereen
 
Klopt, maar je kan je wel veel shit in je hoofd halen of jezelf lopen opfokken en zo het gevoel verergeren. :p

In sommige gevallen maar dat is meestal dan overduidelijk.
 
In sommige gevallen maar dat is meestal dan overduidelijk.

Hoofdpijn is wel regelmatig lastig te achterhalen, maar 9 van de 10 keer heeft het een overduidelijke oorzaak
 
Nee, klinkt niet psychosomatisch. Verkeerde ademhaling wat veelal gebeurt tijden buikspieroefeningen (adem inhouden) kan de druk verhogen.

Buikspieren trainen is toch gay dus niet meer doen! (of op ademhaling letten, maar dosissen aanpassen zeker).
Planktraining is alleszins niet gay en goed voor rugproblemen.
 
Back
Naar boven