XXL Nutrition

Constant the weinig Kcal

Bezoekers in dit topic

Hartstikke bedankt voor de hulp, met deze verhouding kom ik inderdaad veel beter uit!

Nog een laatste vraagje, 100 kcal te laag zitten soms een keer een dag maakt niet zoveel uit toch? Of moet ik die 2300 kcal wel echt per se halen ivm spierverlies of iets anders?
 
Hartstikke bedankt voor de hulp, met deze verhouding kom ik inderdaad veel beter uit!

Nog een laatste vraagje, 100 kcal te laag zitten soms een keer een dag maakt niet zoveel uit toch? Of moet ik die 2300 kcal wel echt per se halen ivm spierverlies of iets anders?
Hoe ver zit je onder onderhoud met die 2300 kcal?
 
Oke bedankt, dan ga ik eens kijken naar dingen als ongezoute pinda's etc om dat gat nog op te vullen :)

Pinda's zijn idd een goede om gewoon in de kast te hebben staan, kom je niet aan je macro's? Neem er een paar er je bent er. 100 kcal is ruwweg 15g pinda's, wat neerkomt op nog geen eierdopje vol.
 
Hoeveel cardio zou ik hierbij eigenlijk moeten doen? Ik doe het nu 3x per week (na de krachttraining), maar ik heb er wel echt een hekel aan, haha :p

Ik had toevallig laatst een filmpje gevonden waarin beweerd wordt dat je met die oefeningen in 4 minuten tijd net zoveel vet kan verbranden als wanneer je een heel stuk langer gaat bijvoorbeeld hardlopen. Klopt dit?
Dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NqvooBJ8FY8&list=SP8A619C9A39F64083&index=11
 
Als je al 500 kcal onder je onderhoud zit dan moet je er 0 cardio bij doen
 
Oh dus dat is zelfs slecht dan? Ivm spierverlies?

Als je het er niet bij eet, ja. Wil niet zeggen dat je geen cardio moet doen, maar dan moet je het mee berekenen in je behoefte. Dus verbrand je 350 kcal middels cardio extra? Dan moet je zorgen dat je 2650 kcal behaald.
 
Oh dus dat is zelfs slecht dan? Ivm spierverlies?
Ja, want dan eet je dus nóg minder dan 500 calorieën onder je onderhoud (je onderhoud stijgt als je cardio doet want cardio kost energie).
 
Zon calculator is een richtlijn, een wassen neus. Het kan maar zo dat zijn daadwerkelijke behoefte 300kcal lager ligt dan wat die calculator aangeeft. Zeker als zijn vetpercentage niet met een tang door iemand anders gemeten is
 
Zon calculator is een richtlijn, een wassen neus. Het kan maar zo dat zijn daadwerkelijke behoefte 300kcal lager ligt dan wat die calculator aangeeft. Zeker als zijn vetpercentage niet met een tang door iemand anders gemeten is

Daarom zeg ik altijd: mik op 0,4-0,5 kg gewichtsverlies per week. Als je te snel of te langzaam gaat: meer of minder eten.

Halve kilo (of iets minder) per week is snel zat, en toch niet te snel. IMO.
 
kleine bump, ik zit een beetje te twijfelen of ik nou wel of niet cardio moet doen. ik heb dus mijn onderhoud berekend, maar daarbij moet ik natuurlijk zo'n activiteitsniveau invullen. ik heb activiteitsniveau 2 gedaan (twijfelde tussen nummer 2 en 3 aangezien ik 3x in de week ga), maar zit daar dan dus ook cardio in?

ik heb tbh een beetje "angst" dat ik maar een beetje aan het aankloten ben nu, haha. als ik het doe dan wil ik het goed doen :)
 
Heb gewoon een beetje geduld
 
kleine bump, ik zit een beetje te twijfelen of ik nou wel of niet cardio moet doen. ik heb dus mijn onderhoud berekend, maar daarbij moet ik natuurlijk zo'n activiteitsniveau invullen. ik heb activiteitsniveau 2 gedaan (twijfelde tussen nummer 2 en 3 aangezien ik 3x in de week ga), maar zit daar dan dus ook cardio in?

ik heb tbh een beetje "angst" dat ik maar een beetje aan het aankloten ben nu, haha. als ik het doe dan wil ik het goed doen :)
Je moet gewoon kijken hoe snel je afvalt en dan kun je ongeveer schatten wat je onderhoud is. Vervolgens kun je je schema er weer op aanpassen.
 
Back
Naar boven