XXL Nutrition

Gestopt contest log chrash 2023 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrash

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
13.027
Waardering
24.007
Lengte
1m85
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Foto's van huidige shape (niet voor gevoelige magen)
Leeftijd, lengte, gewicht, BF% (indien geweten)
-34j, 1.85m, 115kg en hoog BF

Hoelang je al traint
-vanaf mijn 16de op en af

Trainingsmethode(s)
-4x per week bro split: rug, borst, benen, fullbody

Voorbereiding tot nu toe
-voornamelijk mcdonalds maar ook veel porto

Motivatie tot deelname
-afgelopen jaren met de corona tijdje niet getraind en echt enorm veel vet bij gekomen. Een deel is er al vanaf maar het schiet niet op. Ik wil een paar maanden streng voor mezelf zijn om terug een "redelijke" shape te bekomen. Ik zou graag deze contest 10kg afvallen zodat mijn oude broeken terug passen en zodat de stap naar een echt goed fysiek volgend jaar minder groot is.

Dieet:
-5u: mager mealprep bakje van musclemeat (400kcal)
-12u: wederom zo een microgolf bakje van musclemeat (400kcal)
-17u: stuk mager vlees, groenten en soep (400kcal)
-tussendoortjes: 2 scoops whey (xxl) een een zakje proteine chips
zo kom ik uit op een 2000kcal door de week, in het weekend eet ik 2500kcal (500kcal extra voor iets lekkers)

Foto's van huidige shape (niet voor gevoelige magen)
IMG_0776.jpeg

IMG_0777.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dieet:
-5u: mager mealprep bakje van musclemeat (400kcal)
-12u: wederom zo een microgolf bakje van musclemeat (400kcal)
-17u: stuk mager vlees, groenten en soep (400kcal)
-tussendoortjes: 2 scoops whey (xxl) een een zakje proteine chips
zo kom ik uit op een 2000kcal door de week, in het weekend eet ik 2500kcal (500kcal extra voor iets lekkers)
Dit word afzien en onnodig.

Begin hoger in kcal je hebt veel meer ruimte dan je denkt en bouw het langzaam af indien je gewicht wekelijks gezien stagneert. Als je begint met 2000 kcal pd doordeweeks ga je ongetwijfeld in het weekend snaaien, kwestie van tijd.

Met 115kg bw zou ik zelf beginnen op 3500/4000 kcal en vanuit daar kijken wat je weekgemiddelde in week 2 doet en daarop verder werken.
 
Dit word afzien en onnodig.

Begin hoger in kcal je hebt veel meer ruimte dan je denkt en bouw het langzaam af indien je gewicht wekelijks gezien stagneert. Als je begint met 2000 kcal pd doordeweeks ga je ongetwijfeld in het weekend snaaien, kwestie van tijd.

Met 115kg bw zou ik zelf beginnen op 3500/4000 kcal en vanuit daar kijken wat je weekgemiddelde in week 2 doet en daarop verder werken.
Ik zit nu ongeveer 2 maanden op 3500kcal en val echt niks meer af :(
En ben het dik zijn echt kotsbeu

Maar van dat snaaien heb je wel gelijk,
Loopt het mis schroef ik de kcal wat naar boven
 
Ik zit nu ongeveer 2 maanden op 3500kcal en val echt niks meer af :(
En ben het dik zijn echt kotsbeu

Maar van dat snaaien heb je wel gelijk,
Loopt het mis schroef ik de kcal wat naar boven
Is je huidige eetschema strak op 3500 kcal pd of zo nu en dan een bittergarnituur. Mijn advies is echt zo hoog mogelijk beginnen qua kcal en verzadeging toepassen dmv aardappels ipv rijst en FODmap vriendelijk groente dat je toch goed kunt eten. Saus zero of ketchup zonder, vloeibare kcal allemaal eruit, muv whey wellicht.

Die bakjes van muscle meat is lekker, maar niet vol te houden en dmv groentes etc kan je echt dat snaaien tegen gaan. Kruid het allemaal als een gek en alles in de airfryer geen pan/olie. Kijk welke groente je lekker vind en bouw daar je maaltijden mee op.

Als je te laag van start gaat word het behoorlijk zwaar en ik denk dat je 2k kcal pd niet weken (laat staan maanden) gaat trekken. Houd je kcal stabiel met die data kan je wekelijks de beste aansturing doen en eindig je niet straks 2uur pd cardio te doen om alles te compenseren.
 
Identiteit bevestigd via PM. 👌🏻
 
Wekelijks 1 “free meal” ipv een meal op het schema om de spirit erin te houden indien je toch verlangd naar iets wat anders niet passend te maken is kan je altijd als optie overwegen, maar free meals zijn wel gevaarlijk op 2k kcal pd aangezien het dwn een free day pass word en paar weken later free weekend binge.
 
Bekijk het positief, de meest indrukwekkende transformaties zijn naar mijn mening fatloss gerelateerd.
En je hebt muscle size genoeg om het wat agressiever aan te pakken.
 
Waarom al om 5u beginnen met eten?
 
zo nu en dan een bittergarnituur
Euhm :baard: in het weekend loopt het nogal eens fout maar dat “compenseer” ik de andere dagen en houd ik “redelij” strak bij met MyFitnessPal

Denk dat ik dan maar even naar 2500kcal ga en wat extra toevoeg, maar clean
 
Bekijk het positief, de meest indrukwekkende transformaties zijn naar mijn mening fatloss gerelateerd.
En je hebt muscle size genoeg om het wat agressiever aan te pakken.
Thnx, shape progressie maken is in dit geval niet zo moeilijk :p
 
Ik ga om half 6 trainen, voor het werk, savonds geen tijd/energie voor.
Maar ik ga meestal ook al wel om 21u slapen,
Heb je wel eens geprobeerd om fasted te trainen? Eventueel icm wat elektrolyten pre workout wel een aanrader! Scheelt in mijn optiek over een hele dag ook echt aanzienlijk wat betreft je hongergevoel.
 
Heb je wel eens geprobeerd om fasted te trainen? Eventueel icm wat elektrolyten pre workout wel een aanrader! Scheelt in mijn optiek over een hele dag ook echt aanzienlijk wat betreft je hongergevoel.
Fasted krachttraining doen verminderd alleen je herstel, laat staan dat je moeilijk een pomp krijgt en ook nog eens blessure gevoelig door verhoogde kans op mindere uitvoering.
Verhoogd ook je cortisol, meer stress en meer dat je lichaam spiermassa “kan” gaan verbranden.
 
Fasted krachttraining doen verminderd alleen je herstel, laat staan dat je moeilijk een pomp krijgt en ook nog eens blessure gevoelig door verhoogde kans op mindere uitvoering.
Verhoogd ook je cortisol, meer stress en meer dat je lichaam spiermassa “kan” gaan verbranden.
Eens, eens een zomer fasted getraind, meer muscleloss dan fatloss, nooit meer.
Hoewel fasten wel haar plaats kan hebben.
 
Fasted krachttraining doen verminderd alleen je herstel, laat staan dat je moeilijk een pomp krijgt en ook nog eens blessure gevoelig door verhoogde kans op mindere uitvoering.
Verhoogd ook je cortisol, meer stress en meer dat je lichaam spiermassa “kan” gaan verbranden.
Als je dmv vasten je voeding wél onder controle kan krijgen denk ik dat de dingen die jij noemt maar van marginale impact zijn op het eindresultaat. Het zal verreweg van optimaal zijn (heb nog geen bron gezien, maar ik geloof je op je woord :p), maar als dit het verschil kan maken tussen in een calorietekort van 500-1000 zitten of toch weer toegeven aan de cravings en daarmee je cut “verpesten,” denk ik dat dat de overhand zal hebben.

Met een glaasje elektrolyten voor je training (evt wat extra zout) is het goed te doen om een lekkere pomp te krijgen, blessuregevoeligheid vind ik wat vergezocht, op je uitvoering letten is altijd belangrijk.

Anyway, ik heb zelf wel een ontzettend positieve associatie met intermittent fasten, inclusief trainen tijdens je fasting window.
 
In, succes
 
Wekelijks 1 “free meal” ipv een meal op het schema om de spirit erin te houden indien je toch verlangd naar iets wat anders niet passend te maken is kan je altijd als optie overwegen, maar free meals zijn wel gevaarlijk op 2k kcal pd aangezien het dwn een free day pass word en paar weken later free weekend binge.

Ja zo ervaar ik het ook. Beter niks of iets vooraf goed gepland anders is het hek van de dam bij mij. En dan is de drempel om te snaaien steeds lager en voor je het weet duurt je cut 6/8 weken langer ( ja heb het over mezelf🫠)


chrash in uiteraard
 
Heb je wel eens geprobeerd om fasted te trainen? Eventueel icm wat elektrolyten pre workout wel een aanrader! Scheelt in mijn optiek over een hele dag ook echt aanzienlijk wat betreft je hongergevoel.
Ik heb dat vroeger ooit eens geprobeerd, werd ik echt een vod van, zelfs met eca stack erbij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven