MuscleMeat

Contest Log (v) Contestlog HillR (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HillR

Huge Freak
Elite Member
Foto Contest
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
7.261
Waardering
17.107
Lengte
1m50
Vetpercentage
17%
:wave::wave::wave::wave:

Even geleden werd ik getagged in het topic en dacht ik, fuck that shit.

Nu zag ik bij inloggen zonet de banner van de vrouwen contest opdoemen en heb ik mij halsoverkop, zonder na te denken, ingeschreven. Waarom ook niet? Nu ik weer wat bij zinnen kom en mij bewust word wat het allemaal inhoud krijg ik al wel wat last van koud zweet, maargoed.

Het sporten staat sinds onze verhuizing op een laag pitje en voeding inclusief. Ik begin dat wel weer aardig zat te worden, dus het wordt hoog tijd om weer wat aan mijn luie lijf te doen.

Doel:
Alright, mijn doel. Ik ben van plan in 8 weken 6,5kg kwijt te spelen. Ik wil lijnen, abs waar mogelijk (heb wat last van overtollig vel) en dus slanker komen te staan dan ooit.


1. Voeding


- 3x high carb days
- 4x low carb days

Hoe mijn voeding er uit gaat zien kun je in de spoiler vinden. Ik heb altijd veel baat bij carbcycling en daarnaast doe ik het ook goed wanneer er niet teveel variatie zit in mijn voeding. Anders ga ik al gauw slacken en "kan dit ook wel in plaats van m'n boterham" enzovoort.

Ik ben van plan mij als een kluizenaar te houden aan de voeding zoals opgeschreven.

Lowcarb:
qhs1z9ackwd0x.jpg

Highcarb 1:
mkrrzwssktzmb.jpg


High carb 2:
g97urhzdhnko4.jpg


2. Krachttraining

3x per week krachttraining, focus op benen en billen (2x) en upperbody (1x)

Training #1
1. Lying leg press in de smith machine – 4x8 herhalingen
2. Leg curl s.s. Leg extension – 3x8 herhalingen
3. Lunges – 3x8 herhalingen
4. Hip thrusts s.s. Romanian DL – 3x8 herhalingen

Training #2
1. Plate loaded Lat pulldown – 4x8 herhalingen
2. Seated Cable Row – 3x8 herhalingen
3. DB Side raises s.s. Bicep Rope curls - 3x8 herhalingen
4. DB Front raises s.s. Tricep Overhead Rope extensions - 3x8 herhalingen
5. Face Pulls – 3x8 herhalingen + 2x dropset

Training #3
1. BB Squat – 4x8 herhalingen
2. Seated Legpress - 3x8 herhalingen
3. Cable Glute Kickback – 3x8 herhalingen
4. Jumping Squats op verhoging – 3x8 herhalingen
5. Abductor s.s. adductor gehurkt 3x8 herhalingen

De hierin genoemde oefeningen zijn de basisoefeningen die (waarschijnlijk) elke training aan bod zullen komen, is nog even aanvoelen wat goed te combineren is en goed werkt. Hier en daar zal er wat aan toegevoegd worden (andere upperbody oefeningen, abs, squatversies of gluteoefeningen), dit is even afhankelijk van in welke gym we trainen en welke dingen ik tot mijn beschikking heb.

Vrouwengezeur / beperkingen

Qua oefeningen is het even een beetje uitkijken/uitvogelen wat kan en wat niet. Ik ben al jaren bekend met zenuwontstekingen in mijn glutes. Nu heb ik dat al zeker meer dan een jaar helemaal niet gehad, maar gistermiddag kon ik zomaar uit het niets ineens niet meer lopen, die pijn gaat echt door merg en been.. Het zal iets van stressgerelateerd/overbelasting zijn waardoor m'n houding veranderd en het een en ander in de knel komt waardoor de zenuw gaat ontsteken. Die pijn is echt ondraaglijk dus die moet ik zien te voorkomen.

Teveel / te zwaar squatten en deadliften zul je mij met het oog op die zenuwontstekingen dus ook niet zien doen. Dit is altijd een erg grote trigger geweest, deadliften is sws not done. Dus jammer genoeg laat ik dat achterwege. Deadliften vond ik altijd erg leuk. In een ver verleden eens 92,5 kilo gedeadlift, dat vond ik echt wel super stoer :roflol: sindsdien nog wat afgevallen en nu lukt 40 amper voor reps. Maargoed. Gelukkig is het geen deadlift contest :P

Verder heb ik vorig jaar juni - augustus te fanatiek gecardio'd (3x per week 30 minuten traplopen in trappenhuis, + 4x per week 5-8km wandelen, met als gevolg overbelaste pezen in beide voeten. Dit was echt een langdurig gedoe zeg, ik geloof dat ik pas echt sinds een maand weer normaal kan wandelen. Inmiddels aangepaste zolen en zolang ik die draag heb ik vrijwel geen pijn, maar zodra ik mijn zooltjes thuis laat, op hakken loop of teveel beweeg dan is de pijn snel terug..

Heb dus ook al meer dan 8 maanden niet gecardio'd omdat ik absoluut niet weer die pijn wil ervaren. Maarja, dan moeten we er nu maar even een mouw aan zien te passen.


3. Cardio

1x per week touwtje springen op nuchtere maag – doel 15 minuten HIIT (opbouwend naar 1 á 2 minuten springen, 30 seconden rust oid)
3x per week na Krachttraining 15m HIIT traplopen, fietsen, of steppen.
1x per week minimaal een uur mountainbiken

4. History

Zoals het merendeel hier weet had ik vroeger last van behoorlijk overgewicht. Op mijn hoogtepunt woog ik 75kg op 1.53cm. In de spoiler een vergelijking van 2011 vs 2015 voor degene die dat gemist hebben.

kbpeuyyxsbhlw.jpg

5. Startfoto's + metingen

s0mwi7ik7qt0n.jpg


 
Laatst bewerkt:
In, succes!
 
Succes!
 
Good luck
 
2 maanden geleden verhuisd en nog steeds voeren we dat smoesje :roflol:

Succes :heart:
 
:roflol::(
leuk dat je toch meedoet, in! succes. :)

Hahaha :roflol: Wel heel aardig hoor ;)

Doe zelf ook mee joh, hoe meer zielen hoe meer vreugd.. en uiteindelijk gaat het om je eigen progressie!
 
Ben benieuwd, the struggle is real bij een hoop deelnemers dus leuke logjes om te volgen :D
 
In natuurlijk! Je hebt al een mooi figuurtje hoor :) flinke tricep zie ik ook steeds voorbij komen :heart:
Succes meis!
 
Succes!
 
In natuurlijk!!! Suc6 :D
 
Veel succes!!

Kan je die mayo trouwens niet vervangen door van die halvanaise ofzo iets? Lust zelf geen mayo dus weet niet of het nou zo heet :p heb je weer wat kcals over
 
Veel succes!!

Kan je die mayo trouwens niet vervangen door van die halvanaise ofzo iets? Lust zelf geen mayo dus weet niet of het nou zo heet :p heb je weer wat kcals over
Gebruik zelf remia fritessaus halfvol (met kerriepoeder of sambal er vaak door) is het enige wat redelijk in de buurt komt van het 'echte'. Maar vermoed dat zodra je Oliehoorn voorbij ziet komen je niet over mayo praat maar om een religie :D
 
Back
Naar boven