XXL Nutrition

Controle van mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Mathijs995

Novice
Lid geworden
25 dec 2012
Berichten
24
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
74kg
Hallo,

ik heb een voedingsschema gemaakt en wil graag weten feedback horen over het schema.

Mijn stats:
Leeftijd: 17
Lengte: 193
Lichaamsgewicht: 74 kg
Lichaamsvetpercentage: 5,5%
VVM: 70 kg


Doel:
Aankomen. Zowel in vetmassa als in spiermassa. Ik wil richting de 10% vet gaan werken en daarnaast spiermassa opbouwen. Om dit te bereiken heb ik een bulkschema gemaakt. Ik heb met bulken ongeveer 3450 kcal per dag nodig.

Notities
  • Ik heb twee schema's gemaakt: 1 voor een werkdag en 1 voor een schooldag. Wanneer ik naar school ga en wanneer ik werk verschilt per week.
  • Zondag is mijn junkdag, op zondag doe ik niet heel veel en zal ik ook veel minder eten.
  • De voedingswaarden van de producten die ik gebruikt heb, staan in het derde tabblad.
  • Ik ga vooralsnog geen whey, creatine, etc. shakes toevoegen aan mijn schema, omdat ik niet geloof dat dit veel verschil gaat maken en mijn doel ook niet is om zo snel mogelijk zo veel mogelijk spiermassa op te bouwen.
  • Ik eet elke dag een warme maaltijd. Deze bevat ongeveer 800 kcal. Hierin zitten relatief veel koolhydraten en weinig vet en eiwitten. (Vaak veel aardappels, rijst, etc. in combinatie met veel groenten en weinig vlees.)
  • Ik heb zo veel mogelijk de richtlijnen 30 gr eiwit per 3 uur en 30 gram vet per dagdeel (ochtend, middag, avond) gebruikt.
 

Bijlagen

  • Opzet voedingsschema 02.xlsx
    24,8 KB · Weergaven: 57
Ik heb zo veel mogelijk de richtlijnen 30 gr eiwit per 3 uur en 30 gram vet per dagdeel (ochtend, middag, avond) gebruikt.

Hoeft niet.

En ga meer vetten eten (vooral verzadigde en enkelvoudig onverzadigde)
 
Die 30 gram is lulkoek. Als dat waar was kan een bodybuilder van 120 kg nooit aan zijn behoefte komen. Ik zou wel proberen de hoeveelheid eiwit e.d. wat meer te verdelen. 60 's ochtends, 30 's middags en 70 's avonds is nogal een verschil. En magere kwark vóór het slapen! Altijd goed, dan heeft je lichaam ook genoeg gedurende de nacht.

Tenslotte zou ik na de training eerst een stuk fruit pakken. Je glucosegehalte is dan laag en door deze eerst weer op pijl te brengen wordt je whey ook beter opgenomen.
 
Dankjulliewel! :) Ik heb de feedback toegepast in mijn schema: meer vetten (door meer pindakaas te eten) en meer eiwitten door meer melk te drinken in plaats van vruchtensap. Daarnaast voeg ik aan mijn "shake" 2 bananen toe en neem deze geheel voor de workout, omdat ik bijna altijd dinner eet na het sporten.

Nogmaals hartelijk bedankt! :)

Mathijs
 
Back
Naar boven