Fitness Seller

Core training ideas, artikel door mij

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength zei:
of je hebt een klote techniek. Als je je knieën niet naar buiten duwt, je borst vooruit steekt en naar achteren (en ik bedoel HELEMAAL NAAR ACHTEREN!!) dan ga je voorruitleunen, ik spreek uit ervaring. probeer eraan te werken kerel ;)
Knieën zijn ok, borst ook normaal. Heupen zijn wel wat naar voor gekanteld (vandaar ook hollere onderrug) dus daar kan het ook aan liggen. Ik zie morgen wel weer.
En voor de rest: back on-topic :o

10 tips for flawless squatting.

[Link niet meer beschikbaar]

verder een goed artikel :thumbs:

Goed artikel.. maar als ik nou voor het uiterlijk van mn middel ga en niet voor de functionaliteit er van ? moet ik dan nog steeds heel je verhaal aanhouden ?

Hehe, een kick waar ik eens geen problemen mee heb :)

Goed artikel.. maar als ik nou voor het uiterlijk van mn middel ga en niet voor de functionaliteit er van ? moet ik dan nog steeds heel je verhaal aanhouden ?

Iedereen zou belang aan de functionaliteit van zijn middel moeten hechten. Dat maakt immers het verschil tussen een goedwerkend lichaam en een rugblessure.

Ik beweer niet dat je persé al deze oefeningen moet doen. Als je geen eerdere problemen hebt, volstaan zware squats, deadlifts en andere compounds aangevuld met enkele extra's wrs wel, tenzij je een extreem sterke core nodig hebt voor een contactsport ofzo.

Spieren zonder kracht en functionaliteit zijn trouwens als een ferrari-carosserie met een 2CV-motor erin.

Disclaimer:
Back extension:

http://www.exrx.net/AnimatedEx/ErectorSpinae/WtBackExtension.gif

Je zou zelfs kunnen kiezen voor extreem hoge herhalingen voor de rectus abdominus omdat het een houdingsspier is, en de hele dag lang het middel stabiliseert. De rectus abdominus bestaat dus voornamelijk uit rode spiervezels. ook niet altijd wat zegt over de functie ervan. Verder hoop ik dat iedereen een beetje inzichten heeft gekregen.

De rectus abdominis is meer een bewegingsspier. Als je naar zijn ligging ten opzichte van de flexie-extensie-as kijkt, ligt deze spier er behoorlijk vanaf en kan hij grote balansverstoringen opvangen.
De transversus abdominis en multifidus zijn de voornaamste stabilisatoren van de romp.

Super artikel!! Ga zeker weten een aantal dingen die hierin staan proberen. Heb het geluk dat mn genen redelijk mee zitten dus dat mn abs nog altijd vrij goed zichtbaar zijn ook bij een vetpercentage van rond de 15% :D. Dus lekker core trainen binnekort!!

zou iets als lichte one arm timber walk ook goed zijn voor je core ?

Terug
Naar boven