AndroidHealthClinic

Corona comeback

Bezoekers in dit topic

Jeroenr

Novice
Lid geworden
8 jun 2020
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
17%
Hallo!

Voor deze vage tijd woog ik rond de 88 kg, opgepomptere spieren en een hoger vetpercentage.
In de corona tijd ben ik thuis nog wel aan het fitnessen geweest maar minder dan normaal, en lagere gewichten.
Ik ben afgevallen tot zo'n 75/76kg, met een lager vetpercentage en minder forse spieren.
Nu probeer ik weer terug te gaan naar mn vorige bouw maar dit gaat moeizaam.
Ik had een vrij wisselend eetritme met het thuiswerken en eet ook geen vlees en melkproducten.
Nu ik weer naar kantoor moet eet ik het volgende:
Weightgainer shake met bevroren vruchten en pindakaas (c.a. 900 kcal)
5x boterham met pindakaas en hagelslag
50g noten mix
Banaan en appel
Savonds wat de pot schaft (pasta, rijst, salades etc)
Zo nu en dan nog een extra weight gainer/eiwit shake voor het slapen gaan.

Ik heb een kantoorbaan, waarbij ik de hele dag stil zit en in de pauze een stuk loop (3/4km).
Daarnaast probeer ik nu weer terug te gaan naar 4/5x te sporten per week

Hebben jullie tips hoe ik weer snel terug kan naar mijn oude gewicht en spiermassa?
Hoe 'trigger' ik mijn muscle memory?
Hoeveel kg zou ik per week/maand aan kunnen komen?
 
Laatst bewerkt:
Hoe komt het dat iedereen zoveel kwijt is geraakt? Zijn jullie compleet gestopt met eten ofzo?
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Hoe komt het dat iedereen zoveel kwijt is geraakt? Zijn jullie compleet gestopt met eten ofzo?
Snap er ook niks van... 2-3kg oke, maar het gaat hier om 12-13kg :eek: Ik zou gek worden!
 
2x je lichaamsgewicht aan eiwitten naar binnen duwen en 300 kcals boven je onderhoud gaan zitten.
 
Hahah soms wel 😅. Maar bij voornamelijk het stukje wat ontbrak was ritme en hoeveelheid eten denk ik. Ook is mn stofwisseling vrij vlot. Denk dat alles samen hiervoor heeft gezorgd
 
Waar zijn je eiwitten? Je eet alleen maar vet en suiker.
 
Waar zijn je eiwitten? Je eet alleen maar vet en suiker.

Deze haal ik uit pindakaas, shakes (weight gainer en losse eiwitshakes) en avondeten. Heb je nog meer suggesties?
 
Vlees. Ik weet dat je gezegd hebt dat je geen vlees en melkproducten eet, maar je neemt ook eiwitshakes en weightgainers en die zijn gebaseerd op melk.
 
Vlees. Ik weet dat je gezegd hebt dat je geen vlees en melkproducten eet, maar je neemt ook eiwitshakes en weightgainers en die zijn gebaseerd op melk.
Weightgainer is gebasseerd op melk inderdaad, de eiwitshakes zijn vegan.
Wel neem ik vleesvervangers, zoals de standaard burgers, tofu, tempeh etc etc.
 
Geen idee aangezien je voeding niet consistent is, elke avond wat de pot schaft. Kan ene avond 500kcal zijn en dag erna dus 1000+.. bijvoorbeeld.
muscle memory triggeren => trainen zoals je altijd al deed gewoon als ervoor dus :rolleyes:.
Kan niemand op antwoorden hoeveel kg je kan winnen.

En zoals HB al aangeeft, begrijp het ook niet goed. Ik heb thuis gewoon geen equipment meer liggen. Dus ik trainde ook anders dan normaal voorbije 2 maand. Ben gewoon bijgekomen 94 => 96 kg , +1% vetter.
10Kg+ vermageren, als je stil zit (2 maand) is toch het extreme hoor.
 
Weightgainer is gebasseerd op melk inderdaad, de eiwitshakes zijn vegan.
Wel neem ik vleesvervangers, zoals de standaard burgers, tofu, tempeh etc etc.
Heb je een idee hoeveel gram eiwit je op een hele dag binnen krijgt?
 
10Kg+ vermageren, als je stil zit (2 maand) is toch het extreme hoor.

Dat lijkt mij ook, vooral als je ook nog minder gaat sporten zoals TO aangeeft. Dan moet je dus al behoorlijk minder gegeten hebben ten opzichte van eerst.
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Jeroenr Was je al vegan of ben je dit geworden in die tijd?
Gewoon en vraag om verband te leggen tussen voeding en gewichtsverlies.
 
Geen idee aangezien je voeding niet consistent is, elke avond wat de pot schaft. Kan ene avond 500kcal zijn en dag erna dus 1000+.. bijvoorbeeld.
muscle memory triggeren => trainen zoals je altijd al deed gewoon als ervoor dus :rolleyes:.
Kan niemand op antwoorden hoeveel kg je kan winnen.

En zoals HB al aangeeft, begrijp het ook niet goed. Ik heb thuis gewoon geen equipment meer liggen. Dus ik trainde ook anders dan normaal voorbije 2 maand. Ben gewoon bijgekomen 94 => 96 kg , +1% vetter.
10Kg+ vermageren, als je stil zit (2 maand) is toch het extreme hoor.

Wat avondeten betreft is inderdaad vrij schommelend, ligt er ook aan wat de vriendin wil eten. Maar wanneer het een lichtere maaltijd is probeer ik dat (sinds kort) aan te vullen met weight gainers, muesli o.i.d.
Vanaf vanmiddag kan ik weer beginnen met fitnessen, dus dan ga ik dat zo doen als voorheen 😄.

Het is voor mij ook wat vaag, maar ben inderdaad iets voor corona pas vegan geworden, rond januari/februari.
Toen merkte ik een lichte gewichtsafname, maar niet zo extreem als nu..
 
Heb je een idee hoeveel gram eiwit je op een hele dag binnen krijgt?
Ga ik zodra ik thuis ben even berekenen, moet ik even alle potten bestuderen
 
Dat lijkt mij ook, vooral als je ook nog minder gaat sporten zoals TO aangeeft. Dan moet je dus al behoorlijk minder gegeten hebben ten opzichte van eerst.
Dat is zeker waar, was vaak druk bezig waardoor ik letterlijk vergat te eten, sloeg soms per ongeluk maaltijden over 😅..
 
Wat avondeten betreft is inderdaad vrij schommelend, ligt er ook aan wat de vriendin wil eten. Maar wanneer het een lichtere maaltijd is probeer ik dat (sinds kort) aan te vullen met weight gainers, muesli o.i.d.
Vanaf vanmiddag kan ik weer beginnen met fitnessen, dus dan ga ik dat zo doen als voorheen 😄.

Het is voor mij ook wat vaag, maar ben inderdaad iets voor corona pas vegan geworden, rond januari/februari.
Toen merkte ik een lichte gewichtsafname, maar niet zo extreem als nu..
Denk dat je dus gewoon een chronisch tekort aan eiwitten hebt geleden in die tijd.
Weight gainers bevatten meestal een pak minder eiwitten dan standaard whey ook(als je hoeveelheden per 100g bekijkt tenminste). Misschien is het beter om een extra whey shake te drinken en zelf aan te vullen met iets zoals havermout+banaan of ander fruit. Heb je in principe ook gainer, maar dan met meer eiwit.
 
Heb je een idee hoeveel gram eiwit je op een hele dag binnen krijgt?

Shake in ochtend c.a. 75 gram
Vanuit de pindakaas op brood rond de 22-25 gram
Tussendoortjes rond de 15-20
Avondeten is wisselend maar +- 20-40, wanneer dit lager is dan neem ik een extra shake.
Daarnaast savonds ook een shake van c.a. 75 gram.
Dit is wat ik sinds vandaag doe, hiervoor was het een stuk lager. Wat denk je hier van?
 
Back
Naar boven