MuscleMeat

Corona comeback

Bezoekers in dit topic

Denk dat je dus gewoon een chronisch tekort aan eiwitten hebt geleden in die tijd.
Weight gainers bevatten meestal een pak minder eiwitten dan standaard whey ook(als je hoeveelheden per 100g bekijkt tenminste). Misschien is het beter om een extra whey shake te drinken en zelf aan te vullen met iets zoals havermout+banaan of ander fruit. Heb je in principe ook gainer, maar dan met meer eiwit.
Zo'n vermoeden had ik ook een beetje..
Thanks, goede tip! Ik heb net even gekeken maar zit wel een redelijk verschil in wat betreft eiwitten inderdaad, ga vanavond eens even experimenteren 😄
 
Minder uit potten eten, en meer echt voedsel.
Ben ik met je eens, maar kom er soms niet aan toe, of heb niet altijd zin om er tijd voor vrij te maken.
Heb een vrij drukke baan en een huis met de nodige klussen, dus dan is een avond of weekend vaak erg kort..
 
Ben ik met je eens, maar kom er soms niet aan toe, of heb niet altijd zin om er tijd voor vrij te maken.
Heb een vrij drukke baan en een huis met de nodige klussen, dus dan is een avond of weekend vaak erg kort..

Er zijn zat andere opties. Je kunt ook maaltijden voorbereiden op 1 dag in de week. Geen zin/tijd is een makkelijke weg.
 
Er zijn zat andere opties. Je kunt ook maaltijden voorbereiden op 1 dag in de week. Geen zin/tijd is een makkelijke weg.
Heb je toevallig nog goede veganistische suggesties?
 
Ben ik met je eens, maar kom er soms niet aan toe, of heb niet altijd zin om er tijd voor vrij te maken.
Heb een vrij drukke baan en een huis met de nodige klussen, dus dan is een avond of weekend vaak erg kort..
Vreet dan gewoon vlees zodat je wel wahed beest wordt.
 
Heb je toevallig nog goede veganistische suggesties?
Er ligt bij de Jumbo en AH genoeg vegan spul met hoger eiwitgehalte wat alleen maar 7 minuten in de oven hoeft. Ik kan me niet voorstellen dat je ook geen behoefte hebt aan echt voedsel als je zo veel klust en dan nog krachtsport ernaast doet.
 
Hahah moet ook kunnen zonder denk ik
Duw 1kg tofu elke dag in je bakkus?! of die gore vleesvervangers, gewoon in de blender ermee en opzuipen.
 
Er ligt bij de Jumbo en AH genoeg vegan spul met hoger eiwitgehalte wat alleen maar 7 minuten in de oven hoeft. Ik kan me niet voorstellen dat je ook geen behoefte hebt aan echt voedsel als je zo veel klust en dan nog krachtsport ernaast doet.
Ja klopt, dat soort dingen eet ik meestal tijdens het avondeten
 
Ik stop met inhoudelijk reageren. Vegan etc geen verstand van.
 
Begin even met post 1 door te nemen en de exce van post 2 te gebruiken voor wat je nu eet.

Qua eiwitten zijn er zat opties (vegan) in normale voeding.
Qua KH: pasta, rijst, aardappel, havermout, brood, etc etc.
Qua vetten: noten, pinda, cacao (pure chocolade), avocado, olieen etc.
Qua eiwitten: tofu, tempe, vega vervangers (al zijn er goedkopere oplossingen), bonen (linzen, bonen, kikkerertwen etc), champignons kan je ook veel mee doen, je hebt ook vega kaas (eiwit en vet), edemamebonen etc.

Anders weet Kathlinoo nog wel wat voorbeelden als vegan zijnde.

Maar stop met de gainers en ga normaal eten. Zat opties.
Zorg dat je boven je onderhoud eet zoals in de link beschreven.
 
Als je vegan wil eten is het wel verstandig om verder gevarieerd te eten, dus niet alleen maar shakes.

Eiwitrijke tips: (soya) yoghurt met havermout, pitten en zaden (pompoenpitten bijvoorbeeld).

En hoe moeilijk is het om bijv. een maaltijd van rijst + bonen + groente voor te bereiden. Desnoods maak je savonds een extra portie voor de volgende dag...
 
Back
Naar boven