XXL Nutrition

Corona kickstart

Bezoekers in dit topic

Tim_B

Novice
Lid geworden
3 mrt 2021
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
20%
Hey allen, zoals topicnaam aangeeft gaf corona mij de kickstart om eens een transformatie aan te gaan.

Achtergrond: Sinds mijn 13 altijd overgewicht gehad. Ook altijd problemen gehad hierdoor en natuurlijk worden die opgelost door er nog meer fastfood in te duwen. Rond mijn 27 in een nieuwe vriendengroep gekomen waarin ik me beter voelde en waardoor ik mezelf ook een beter persoon wilde maken. Op men zwaarst woog ik 116 kilogram. Ik ben toen gedaald naar 88. Een tijdje lamlendig zijn en zorgeloos leven zorgde toen dat ik weer tot 93 steeg. Toen begon de hele corona-heisa. Ik werk in de eventsector voor een groot bedrijf, dus hoewel er niets meer te doen is (ik werk in een grote venue) heb ik wel werkzekerheid en een inkomen. Dit betekent dat mijn activiteit naar volledig af ging. In maart-april 2020 kwam ik op die manier snel 6 kilo bij, kwam ik weer op 99-100kg. Ik nam me toen voor van er eindelijk weer iets aan te doen en kocht een loopband waarop ik elke dag 3 uur wandelde. Na 2 maand cardio besloot ik begin juli met echte workouts te beginnen.

Dit ben ik begin juli 2020
IMG_20200708_143609__01__01.jpg

IMG_20200708_143541__01.jpg


In de volgende 8 maand was het allemaal vallen en opstaan. De eerste maanden hier en daar een week overgeslaan, af en toe (of vaak) cheaten enz. In november even echt hard dieet gedaan en intense dagelijkse workout met dagelijks een uur cardio. December-januari compleet opgegeven. Geen idee hoe ik het zo liet vallen maar compleet gestopt met trainen, constant excuses verzinnen en alle trash eten. Begin februari gemerkt dat ik weer 6kg was bijgekomen daardoor en beslist van geen pauzes meer te nemen, niet meer te stoppen met trainen. Sindsdien (5 weken nu) harder dan tevoren aan het trainen. Goed op men voeding aan het letten en intensieve workouts.

Dit ben ik nu, 8 maand na het beginnen trainen
IMG_20210224_151251__01.jpg

IMG_20210228_132414__01.jpg


Ik heb GEEN idee van vetpercentages. Ik heb GEEN PR's ofzo aangezien ik bij gebrek aan gewichten geen compounds doe. Ik doe een hoog volume oefeningen met lagere gewichten.

Advies voor specifieke dingen waar ik best op let? Spieren die meer focus nodig hebben? Dingen die ik best anders aanpak?
Ik was alvast gewoon blij dit te kunnen posten. Ik heb 15 jaar lang gedroomd van blij te zijn met wat ik in de spiegel zie, en hoewel ik er zeker nog niet ben, weet ik dat dit de juiste richting uitgaat.

Cheers!
 
Hey Tim !

Respect dat je dit hier zo durft te plaatsen. Jammer om te horen dat je een aantal keer een "terugval" (als je dat zo kan noemen) hebt gehad. Ik weet als geen ander hoe vervelend en frustrerend dit kan zijn. Om dit te voorkomen is het wellicht handig om te kijken wat de reden was dat je even gestopt was met trainen of je niet aan je "dieet" hield. In de praktijk is hier wel vaak een reden voor. Misschien vond je je dieet niet "spannend" genoeg , of had je juist een crash dieet. Ik weet natuurlijk niet wat je eet gewoontes zijn. Je vraagt om advies waar je het beste op kan letten. Dit is natuurlijk een hele brede vraag en erg context afhankelijk. Maar aangezien je nog niet zo lang traint zou ik je het volgende willen mee geven. Probeer jezelf zo goed mogelijk in te lezen in de wereld van voeding & trainingsleer. Neem alleen advies aan van mensen die het argument ook daadwerkelijk kunnen onderbouwen en er niet alleen goed uit zien. (Er zijn genoeg brede gasten die 0 verstand hebben hoe het lichaam werkt) < vaak gebruiken ze ook AAS.
Aangezien je thuis beperkt materiaal hebt zou ik een trainings schema voor jezelf maken wat jij het fijnst vind. Aangezien je nog een beginnen bent zal je van bijna elke mechanise spanning groeien. Probeer 3 x per week een full body training te doen en je bent wel zo goed als set. Misschien een coach zoeken die je de eerste maanden kan begeleiden ? Moet je wel het budget voor hebben uiteraard.
Veel succes met jou fitness avontuur maat !

PS. Je hebt al een zeer goede bouw moet ik zeggen
 
Back
Naar boven