MuscleMeat

Peiling Coronavaccin (1 bezoeker)

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Galen wat is jouw visie eigenlijk op deze studie? Impliceert dit niet dat het onderzochte mRNA spuitje, toch wel gentherapie is? Of begrijp ik het als leek weer verkeerd?

 
Galen wat is jouw visie eigenlijk op deze studie? Impliceert dit niet dat het onderzochte mRNA spuitje, toch wel gentherapie is? Of begrijp ik het als leek weer verkeerd?

Lees hoofdstuk 4: discussie.
 
Galen wat is jouw visie eigenlijk op deze studie? Impliceert dit niet dat het onderzochte mRNA spuitje, toch wel gentherapie is? Of begrijp ik het als leek weer verkeerd?

Zou ik eerder zonlicht als gentherapie bestempelen: daarvan is vrij duidelijk dat het in vivo, bij mensen, het DNA kan veranderen. (En wordt therapeutisch ingezet bij bijv. de behandeling van psoriasis.) Dat laat deze studie alleszins niet zien.

Ik denk dat het belangrijkste punt is dat het om een kankercellijn gaat, die verschillen aanzienlijk van normale gezonde cellen op dit vlak. De auteurs benoemen dit ook kort in de discussie:
The cell model that we used in this study is a carcinoma cell line, with active DNA replication which differs from non-dividing somatic cells. It has also been shown that Huh7 cells display significant different gene and protein expression including upregulated proteins involved in RNA metabolism [56].

Anders even het genoom sequencen van een groep mensen vóórdat ze het vaccin krijgen en een maandje later. Dan weet je het zeker. (En dan weten we inmiddels ook dat dat veilig is ;))

Je genoom stikt in elk geval al van de virusrestanten.
 
Anders even het genoom sequencen van een groep mensen vóórdat ze het vaccin krijgen en een maandje later. Dan weet je het zeker. (En dan weten we inmiddels ook dat dat veilig is ;))

Je genoom stikt in elk geval al van de virusrestanten.
Maakt het dan nog uit waar daarvoor een monster genomen wordt? Exact het weefsel waar het mRNA is toegediend of elders?
 
Maakt het dan nog uit waar daarvoor een monster genomen wordt? Exact het weefsel waar het mRNA is toegediend of elders?
De afstand is niet zo'n punt, maar sommige soorten cellen zullen daar vatbaarder voor zijn dan andere. Welke dat zijn durf ik niet te zeggen.
 
Zou ik eerder zonlicht als gentherapie bestempelen: daarvan is vrij duidelijk dat het in vivo, bij mensen, het DNA kan veranderen. (En wordt therapeutisch ingezet bij bijv. de behandeling van psoriasis.) Dat laat deze studie alleszins niet zien.
Gast jij zet je ook echt volledig in om je keuze maar goed te blijven praten. Vind t steeds opvallender dat juist hoger opgeleiden in bezit zijn van een fikse dosis cognitieve dissonantie.
 
Gast jij zet je ook echt volledig in om je keuze maar goed te blijven praten. Vind t steeds opvallender dat juist hoger opgeleiden in bezit zijn van een fikse dosis cognitieve dissonantie.

Heerlijk dit, #cogdis FTW! Zou er bijna een MSc in willen halen, zo interessant onderwerp... Oh wacht...
 
Hoe groot is de kans dat dit bij je gebeurt door het vaccin tov het virus?
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
 
Maar maar maar je moest naar sommige landen voor bepaalde ziektes altijd al een vacciniatiebewijs hebben.
 
Back
Naar boven