AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Wie is er voor het idee, zoals in Slowakije, om iedereen te testen en zodoende een avondklok te voorkomen. Als je je niet laat testen moet je sws in quarantaine, als je je laat testen en bent negatief hoef je niet in quarantaine. Het is natuurlijk een momemtopname maar men denkt dat, met het oog op de Britse variant, dit een manier kan zijn.
Zoiets als ze doen in Lansingerland. En meer gemeenten volgen:

Ik vind het wel prima om getest te worden, maar of je het kunt verplichten denk ik niet en er consequenties aan koppelen is ook wel een inbreuk op de privacy.
Hetzelfde kun je je afvragen over vaccineren (gevolgen/restricties koppelen aan of je wel of niet gevaccineerd bent).
 
Wie is er voor het idee, zoals in Slowakije, om iedereen te testen en zodoende een avondklok te voorkomen. Als je je niet laat testen moet je sws in quarantaine, als je je laat testen en bent negatief hoef je niet in quarantaine. Het is natuurlijk een momemtopname maar men denkt dat, met het oog op de Britse variant, dit een manier kan zijn.
Komt er dan wel een quarantaine plicht? Ik zie meer heil in het strikter naleven van het advies tot thuis werken. Desnoods een verplichting met boetes voor werkgevers die mensen toch verplichten om te komen.
 
Wie is er voor het idee, zoals in Slowakije, om iedereen te testen en zodoende een avondklok te voorkomen. Als je je niet laat testen moet je sws in quarantaine, als je je laat testen en bent negatief hoef je niet in quarantaine. Het is natuurlijk een momemtopname maar men denkt dat, met het oog op de Britse variant, dit een manier kan zijn.
Werkt het?
 

Massaal testen kan nuttig zijn, weet veld-epidemioloog en microbioloog en lid van het Red Team Amrish Baidjoe. "Het is effectief, maar er zitten een hoop mitsen en maren aan."

De manier waarop Oostenrijk het doet, heeft volgens Baidjoe een grote kans van slagen. "Eerst door middel van een lockdown of strenge maatregelen het aantal infecties naar beneden helpen en dan testen massaal inzetten, dat zou wel een van de beste opties zijn." Met die strategie zou je volgens Baidjoe een goede balans kunnen vinden tussen controle over het virus, maar ook het doorgang vinden van het normale leven.
In Slowakije lukt dat wel, daar werd met de inzet van meer dan 10.000 man en het leger in één weekend een groot deel van de bevolking van 5,4 miljoen mensen getest.

Ondanks wat logistieke problemen, was het volgens experts succesvol. Een groot deel van de bevolking liet zich testen, mede omdat je zonder bewijs van een negatieve test daar 10 dagen binnen moest blijven. Ging je toch naar buiten, dan kun je er rekenen op een boete van 1600 euro.
Baidjoe ziet ook andere manieren om de bevolking te overtuigen zich te laten testen: "Je kunt nu al beginnen met communicatiecampagnes. Als je daarmee 70 tot 80 procent overtuigd, dan heb je al een hoop gewonnen.
Daarnaast hoef je ook niet meteen het volledige land te testen. "Je kunt ook gerichter testen bij mensen die het grootste risico lopen. Bijvoorbeeld omdat er iemand in een huishouden is besmet. Dan is de kans groot, dat laat het bron- en contactonderzoek ook zien, dat jij mogelijk ook een besmetting oploopt." Door hen te testen kun je er ook al voor zorgen dat er meer grip komt op het virus.
'Out of the box' denken is volgens de microbioloog essentieel om uit deze crisis te komen: "Soms moet je met bijna onmogelijk lijkende plannen een crisis tegemoet treden. Dat betekent dat je nieuwe dingen moet proberen, zoals bijvoorbeeld in Slowakije. Niemand had gedacht dat massaal testen kon. Maar dat 'kunnen' hangt heel erg af welke ambitie een overheid heeft."
 
Ok het lukt om mensen te testen maar ik bedoel, helpt dat significant tegen de verspreiding van het virus? Hoe effectief was dat?

Heb het idee dat het dan een week of twee na die quarantaines weer opbloeit. En misschien alleen maar de mensen binnen dwingt die asymptomatisch waren en niet of nauwelijks verspreiden of symptomatisch gewoon naar hun werk gingen maar zich dan toch verplicht voelen thuis te blijven. Als dat kan met hun werk. Kleine tijdelijke demper.

Klinkt allemaal maar wanhopig en niet heel effectief.
 
Laatst bewerkt:
Komt er dan wel een quarantaine plicht? Ik zie meer heil in het strikter naleven van het advies tot thuis werken. Desnoods een verplichting met boetes voor werkgevers die mensen toch verplichten om te komen.
Qua besmettingen zijn volgens Rutte (*) 50 procent thuis, 35 procent via bezoek thuis, 10 procent werk. Men denkt juist o.a. aan een avondklok zodat bezoek wordt beperkt, en idd thuis blijven en niet onnodig voor werk pleite gaan.

(*) zijn adviseurs uiteraard.
 
Qua besmettingen zijn volgens Rutte (*) 50 procent thuis, 35 procent via bezoek thuis, 10 procent werk. Men denkt juist o.a. aan een avondklok zodat bezoek wordt beperkt, en idd thuis blijven en niet onnodig voor werk pleite gaan.

(*) zijn adviseurs uiteraard.
Ik veronderstel dat die cijfers correct zijn. Ik heb altijd begrepen dat met besmettingen thuis, besmettingen binnen het eigen gezin bedoeld worden, deze zijn dan niet echt relevant aangezien die maar een beperkt aantal specifieke besmettingen kunnen zijn, namelijk het gezin. Dan rest bezoek thuis en werk, bezoek thuis lijkt mij beter beheersbaar dan werk aangezien bezoek thuis veel beter te stroomlijnen moet zijn. Als mensen de maatregelen maar onzin vinden en met te veel mensen bij elkaar op bezoek komen en elkaar fysiek begroeten dan houd het op.
 
En dat is alweer de volgende variant. Het is wachten op de variant die zich niets aantrekt van de vaccins.


Het wordt endemisch, net als de griep.
 
Polletje houden welke variant dat wordt?
Ik denk de Duitse variant
IMG-20210120-WA0006.jpg
 
En dat is alweer de volgende variant. Het is wachten op de variant die zich niets aantrekt van de vaccins.


Het wordt endemisch, net als de griep.
Ik had gelezen dat maar enkele bouwstenen van het spike-eiwit anders zijn en de kans groot is dat mRNA vaccins dit kunnen tackelen, maar we moeten idd niet bezig blijven lijkt me.
 
Back
Naar boven