AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin (1 bezoeker)

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    56

Bezoekers in dit topic

Niet alleen thuis, maar ook op school. De basisschool van mijn dochter heeft 2 snack momenten per week waarop er alleen water gedronken en fruit of groente gegeten mag worden. Sommige kinderen eten of drinken dan niets, een harde maar goede regel imo. Maar als de juf jarig is trakteert ze wel op zakjes chips, probeer dan als school ook te laten zien dat er leuke, lekkere en relatief gezonde traktaties bestaan.
Zoang kinderen genoeg bewegen is er niks aan de hand. Ik at vroegah elke dag witte boterhammen met hagelslag, schepte bij het avondeten 2 tot 3x op. Ik at meer dan m'n ouders.

Maar ik was vrijwel elke dag buiten aan het spelen. Ik was altijd super skinny.
Ik ben benieuwd hoeveel Kcal een kind in de groei verbrandt als ie de hele dag buiten speelt.
 
Zoang kinderen genoeg bewegen is er niks aan de hand. Ik at vroegah elke dag witte boterhammen met hagelslag, schepte bij het avondeten 2 tot 3x op. Ik at meer dan m'n ouders.

Maar ik was vrijwel elke dag buiten aan het spelen. Ik was altijd super skinny.
Ik ben benieuwd hoeveel Kcal een kind in de groei verbrandt als ie de hele dag buiten speelt.
Dat is deels waar, maar ik hoor van ouders met oudere kinderen dat sommige basisschoolkinderen gewoon een stuk koude pizza meekrijgen naar school. Dan moet je wel heel veel bewegen om dat te compenseren waarschijnlijk bewegen die juist het minste.
 
Zoang kinderen genoeg bewegen is er niks aan de hand. Ik at vroegah elke dag witte boterhammen met hagelslag, schepte bij het avondeten 2 tot 3x op. Ik at meer dan m'n ouders.

Maar ik was vrijwel elke dag buiten aan het spelen. Ik was altijd super skinny.
Ik ben benieuwd hoeveel Kcal een kind in de groei verbrandt als ie de hele dag buiten speelt.
Dus weer of geen weer, gewoon naar buiten. Net als in België
 
Voor de extreem dikke mensen is eten meer dan alleen even lekker en je niet in kunnen houden. Eten is een troost om even de dagelijkse ellende even te vergeten. (bijna altijd zwaar ongelukkige mensen met een of ander trauma).
Het eetmoment zit er zo ingebakken (haha) dat het een pure gewoonte/verslaving is waar zelfs een maagverkleining niet altijd even goed bij werkt. Het gaat niet zo zeer om een lekkere volle maag te krijgen om honger te stillen, dat is slechts een bijkomstigheid waarmee de cirkel helemaal rond is. Enkel het hongergevoel wegnemen is daarom niet genoeg en er is veel meer hulp bij nodig om hieruit te ontsnappen. Je kan het bijna met een heroïne verslaafde vergelijken, met de moeilijkheidsfactor dat je de rest van je leven altijd zal moeten blijven eten dus mee geconfronteerd zal worden.

Ik heb er totaal geen respect voor maar soms wordt er te makkelijk over gedacht dat het eventjes mentaliteit tonen is. Het ligt veel dieper. Dan heb ik het wel over de mega wales van 200+ kg.
 
Zoang kinderen genoeg bewegen is er niks aan de hand. Ik at vroegah elke dag witte boterhammen met hagelslag, schepte bij het avondeten 2 tot 3x op. Ik at meer dan m'n ouders.

Maar ik was vrijwel elke dag buiten aan het spelen. Ik was altijd super skinny.
Ik ben benieuwd hoeveel Kcal een kind in de groei verbrandt als ie de hele dag buiten speelt.
Ik vrat weleens een heel bruin brood weg (salami, kaas, pindakaas, kipfilet) op een dag, halve tot liter melk en dan nog het avondeten. Altijd honger. Wij allemaal thuis btw. Mijn zus was legendarisch, hebben we het nog weleens over wat voor dokwerker dat was als kind qua opscheppen.
 
Ik vrat weleens een heel bruin brood weg (salami, kaas, pindakaas, kipfilet) op een dag, halve tot liter melk en dan nog het avondeten. Altijd honger. Wij allemaal thuis btw.
TFW je verhongert als je niet minstens 8 sneden volkorenbrood bij de lunch kan wegdrukken, na het ontbijt met een soepbord met brinta.
 
IC is niet altijd een keuze van de (familie van) de patiënt, in NL kan de behandelaar bepalen dat dit niet aan de orde is.

Dit is in andere landen vaak anders, dit kan cultuur zijn: Italië; geld: VS; en ook politiek: Turkije (NL man erheen gevlogen). De beschikbaarheid kan ook een rol spelen, maar omgekeerd wordt dit ook beïnvloed door andere afwegingen.
Maar dan praat je over mensen die in het eindstand zitten, waarvan het perspectief nihil is, neem ik aan?
Er is een heel groot verschil tussen bewust thuis (of op de ic) sterven, en niet naar de ic mogen terwijl iemand het door de ic mogelijk overleefd, en kwaliteit van het leven kan behouden
 
TFW je verhongert als je niet minstens 8 sneden volkorenbrood bij de lunch kan wegdrukken, na het ontbijt met een soepbord met brinta.
Op sportdagen, of in de zomer hele dag zwemmen, of heel weekend wedstrijden had ik een sporttas vol vreten mee.
Anderen hadden dan alleen een liga en een banaan. Ik zou flauwvallen. Een liga en een banaan was alleen als je niet echt honger had maar een beetje trek, dat ging er altijd wel in.
 
Bij ons thuis hadden we altijd een kast vol met snol. Je kon min of meer pakken wat je wilde hebben en ik hoefde dat nooit te vragen. Vriendjes die kwamen spelen vonden dit een opmerkelijk fenomeen en keken als Afrikanen die nooit wat kregen als je wel 3 marsen in een keer eruit pakte. Toch waren er zelden dagen dat ik vaker dan één keer die kast open maakte om wat te pakken. Elke dag lagen ook honderden liters ijs voor het oprapen, maar ook daar was ik redelijk bescheiden in. Ecto4live
 
Op sportdagen, of in de zomer hele dag zwemmen, of heel weekend wedstrijden had ik een sporttas vol vreten mee.
Anderen hadden dan alleen een liga en een banaan. Ik zou flauwvallen. Een liga en een banaan was alleen als je niet echt honger had maar een beetje trek, dat ging er altijd wel in.

Pakje Wicky en een Sultana en denken dat je kind het hierop wel kan volhouden. :D
 
Ik denk dat velen van ons nog net ' gelukt' hebben gehad qua voeding.
Bord brinta en brood met verschillende beleg is prima.
In de jaren 80 bestond pizza niet eens. Niet in mijn leefwereld. Binnen was echt niets te doen.
En toen waren er ook nog nauwelijks computers laat staan computer spelletjes.
Ik had ook geen dikke klasgenoten, een paar wat stevigere jongeren, maar vet eigenlijk niet.
 
Ik denk dat velen van ons nog net ' gelukt' hebben gehad qua voeding.
Bord brinta en brood met verschillende beleg is prima.
In de jaren 80 bestond pizza niet eens. Niet in mijn leefwereld. Binnen was echt niets te doen.
En toen waren er ook nog nauwelijks computers laat staan computer spelletjes.
Ik had ook geen dikke klasgenoten, een paar wat stevigere jongeren, maar vet eigenlijk niet.

Als ouder was het wel makkelijk voor de jaren '80. Kinderen speelden 99% van de tijd tot etenstijd buiten. Als ze niet wilden, stuurden de ouders ze wel naar buiten. :D Bij mij was het al meer 50-50.
De neefjes die ik nu heb spelen voornamelijk binnen en zomers in de eigen achtertuin. Zelden buiten op straat, waar je ook nooit kinderen ziet spelen. Zichzelf vermaken gaat erg moeilijk, moeten echt vermaakt worden of zijn gewend dat ze vermaakt worden.
 
In het Groningse Haren is personeel van een verzorgingstehuis toch besmet geraakt ondanks de eerder gekregen vaccins. Ook de helft van de bewoners is besmet.
 
Als ouder was het wel makkelijk voor de jaren '80. Kinderen speelden 99% van de tijd tot etenstijd buiten. Als ze niet wilden, stuurden de ouders ze wel naar buiten. :D Bij mij was het al meer 50-50.
De neefjes die ik nu heb spelen voornamelijk binnen en zomers in de eigen achtertuin. Zelden buiten op straat, waar je ook nooit kinderen ziet spelen. Zichzelf vermaken gaat erg moeilijk, moeten echt vermaakt worden of zijn gewend dat ze vermaakt worden.
Hoe moeten die kinderen dan stiekem roken en bier drinken :dunno:
 
In het Groningse Haren is personeel van een verzorgingstehuis toch besmet geraakt ondanks de eerder gekregen vaccins. Ook de helft van de bewoners is besmet.
Volgens mij was de werking van het vaccin dat de mensen minder ziek zouden worden, omdat het immuunsysteem na vaccinatie voorbereid is.
 
Hoe moeten die kinderen dan stiekem roken en bier drinken :dunno:

7 is nog een beetje jong. Maar als je dan al niet buiten speelt ga je dat later ook niet meer doen denk ik. Nieuwe normaal.
 
Een liga en een banaan was alleen als je niet echt honger had maar een beetje trek, dat ging er altijd wel in.
Jaha! Dat was een middel om te rekken als je echt niet meer kon, een eventuele volgende noodgreep was droog brood.

Dat vooruitzicht bleek dan wel weer vaak voldoende om de trek de baas te blijven.
 
Jaha! Dat was een middel om te rekken als je echt niet meer kon, een eventuele volgende noodgreep was droog brood.

Dat vooruitzicht bleek dan wel weer vaak voldoende om de trek de baas te blijven.
Wie kent wentelteefjes nog? Of speculaas op wit brood met roomboter. Panpizza!
Echt bulkvoer.

Zou het wel weer eens willen eten.
 
Back
Naar boven