Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Als ik het vergelijk met corona, want daar heb je dan toch een minder met toegenomen hitserigheid en wat dies meer zij te maken heb ik me over sommige mensen wel verbaasd.

Bij een bespreking of in een werksituatie mensen die dicht naast je komen staan, want "wij kennen elkaar toch en kunnen elkaar vertrouwen dat we voorzichtig zijn." Daar deed ik dus niet aan mee. Later kwam de melding dat diegene corona had opgelopen, snapte zelf niet hoe dat kwam.
Een virus wat je op allerlei plekken en manieren kunt oplopen, en waar niet eens een aanraking voor nodig is versus een SOA die je alleen kunt oplopen door geslachtsgemeenschap vind ik nogal verschillend.
 
Als ik het vergelijk met corona, want daar heb je dan toch een minder met toegenomen hitserigheid en wat dies meer zij te maken heb ik me over sommige mensen wel verbaasd.

Bij een bespreking of in een werksituatie mensen die dicht naast je komen staan, want "wij kennen elkaar toch en kunnen elkaar vertrouwen dat we voorzichtig zijn." Daar deed ik dus niet aan mee. Later kwam de melding dat diegene corona had opgelopen, snapte zelf niet hoe dat kwam.
Ik ben afgelopen dinsdag na een jaar weer eens op kantoor geweest maar ben meteen weer omgekeerd. Er zaten 2 collega's zwaar verkouden te snotteren en te hoesten waarvan 1 sinds vandaag smaak en geur verlies heeft maar weigert testen.
 
Een virus wat je op allerlei plekken en manieren kunt oplopen, en waar niet eens een aanraking voor nodig is versus een SOA die je alleen kunt oplopen door geslachtsgemeenschap vind ik nogal verschillend.
Zeker, maar de redenatie is soms dezelfde.

Het vertrouwen in de ander omdat je elkaar kent, maar niet weet wat diegene, of andere contacten van diegene doen of gedaan hebben.
 
Klopt, dat staat er ook niet op omdat ze niet getest/gevalideerd zijn voor die usecase, waar FFP maskers dat wel zijn.

Ik vind het raar dat RIVM dan ook niet verplicht dat we minimaal een chirurgische masker van type IIR moeten gebruiken.
Zag wel dat we tegenwoordig niet-medisch mondkapje met NEN-keurmerk hebben, geen idee wat daar de specs voor zijn.
De maskers die wel werken moeten beschikbaar blijven voor zorg personeel.

Net als met statistiek gaat het in dit geval vaak fout met het gebruik en betekenis van woorden.
Ongetwijfeld, maar ik blijf benieuwd hoe je het dan zou noemen.

Uitgaande van de hypothese*, en je elkaar nog niet zo lang kent. Begrijp ik dan goed dat je zou zeggen als jij geen anticonceptie neemt dan geen seks en geen mogelijke partner. Want ik neem geen condoom want dat is nepseks.
Nouja ik ben wel eens tegengekomen dat ze hun eigen flink gebruikte voorraadje hadden liggen. :o Dan vind ik het inderdaad wel fijn om te zeggen dat ik daar niet aan doe, en dat het feest dan niet door kan gaan. Was daarbij dan ook het zoveelste tinder nummertje van de maand geweest. Daar wordt ik niet warm van. Degenen die me wel voor onbepaalde tijd zagen zitten gingen ook gewoon voor zonder, waren dan ook niet aan het rondswipen. En dan heb ik de keer dat het om anticonceptie ging wel gewacht tot ze lang genoeg weer de pil nam. Dan ben je ook weer uit die scharrel van de week zone.

Je gaat er iets verder in dan ik, al begrijp ik de gedachtengang zeker wel. Het hoeft echter natuurlijk niet altijd een kwestie van vertrouwen zijn. Het kan ook zijn dat ze gewoon wat voorzichtig is, voor welke reden dan ook.
Ja kan. Maar hoe ga je dat oplossen dan? Is het na een paar keer afspreken plots wel veilig?

Situatieschets even vanuit een ander oogpunt:
Jij vindt een meisje oprecht leuk, en zij jou ook. Toch wilt ze in het begin met een condoom. Ga je dan een potentieel mooi iets weggooien? Als het gelijk een dealbreaker is, hoe oprecht was jouw gevoel dan?
Even wachten tot de pil werkt is prima maar anders ja, absolute dealbreaker. Gewoon oprecht, seks hebben zoals de natuur het bedoelt heeft hoort daarbij. Mijn ervaring is ook dat juist degenen die niet oprecht zijn en ik het beste niks te maken mee zou hebben het wel willen gebruiken. Zal ook te maken hebben met type persoon, manier van doen, en babbelen over intenties vooraf. Ik ben ook geen player dus tegen de tijd dat het zo ver is heeft er ook al automatisch van beide kanten allerlei selectie plaatsgevonden. :o
 
Laatst bewerkt:
Ja kan. Maar hoe ga je dat oplossen dan? Is het na een paar keer afspreken plots wel veilig?
Als we met "veilig" puur en alleen een SOA bedoelen, nee dan maakt dat het niet veiliger of minder veilig dan het gelijk zonder condoom te doen.

Kan het haar een veiliger gevoel geven voordat ze alles geeft? Ja. Maar dat is heel wat anders.
 
Als we met "veilig" puur en alleen een SOA bedoelen, nee dan maakt dat het veiliger of minder veilig dan het gelijk zonder condoom te doen.

Kan het haar een veiliger gevoel geven voordat ze alles geeft? Ja. Maar dat is heel wat anders.
Bij dat laatste is het dan al ergens misgegaan denk ik.
 
F62CAB4F-C0C6-4664-AE59-7F266875B9B1.jpeg
 
Bij dat laatste is het dan al misgegaan denk ik.
Is er dan iets bij haar mis gegaan of bij jouw verwachtingen? Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die gelijk de eerste keer alles geven wat ze hebben.

Smerige wijven die je niet als vriendin wilt hebben misschien wel, maar beter doe je bij hen sowieso een condoom om of doe het helemaal niet.
 
Als een vrouw mij benadert vanuit oprechte interesse en niet "te easy" is dan krijg ik toch een hele andere gedachte gang. Dan heb ik er wel iets meer vertrouwen in.
Maar wat als ze dit nou alleen bij jou doet, omdat ze jou meer als lange termijn boyfriend materiaal ziet en daarom bij jou de indruk wilt wekken dat ze niet ze geen ''skank'' is. Het feit dat ze niet dat soort gesprekken met jou heeft, wilt dat niet zeggen dat dat ook niet gebeurd bij anderen. Vrouwen zijn meesters in manipuleren/liegen etc. Daar kun je echt niet vanuit gaan lmao.
 
Maar wat als ze dit nou alleen bij jou doet, omdat ze jou meer als lange termijn boyfriend materiaal ziet en daarom bij jou de indruk wilt wekken dat ze niet ze geen ''skank'' is. Het feit dat ze niet dat soort gesprekken met jou heeft, wilt dat niet zeggen dat dat ook niet gebeurd bij anderen. Vrouwen zijn meesters in manipuleren/liegen etc. Daar kun je echt niet vanuit gaan lmao.
Die kans is er, en dat is de gok die je op dat moment neemt. Je moet toch een bepaalde afweging maken op de signalen die je krijgt. Als ik bij de ene vrouw 8 rode vlaggen merk, en bij de andere vrouw maar 1, dan zal ik het met die tweede vrouw eerder aandurven dan met die eerste.
 
Is er dan iets bij haar mis gegaan of bij jouw verwachtingen?
Kan bij haar uit slechte ervaringen komen of door hoe je overkomt. Ik denk dat ik niet over kom als iemand die elke week een ander doet en daardoor mogelijk allerlei ziektes heeft.
Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die gelijk de eerste keer alles geven wat ze hebben.
Eentje is genoeg :o

Smerige wijven die je niet als vriendin wilt hebben misschien wel, maar beter doe je bij hen sowieso een condoom om of doe het helemaal niet.
Volgens mij heb ik juist dat het type dat 1 lange relatie heeft gehad en verder niet date bij mij meteen losgaat. Die 'populair' zijn moeten mij niet zo en doen moeilijk. Prima.
 
Die kans is er, en dat is de gok die je op dat moment neemt. Je moet toch een bepaalde afweging maken op de signalen die je krijgt. Als ik bij de ene vrouw 8 rode vlaggen merk, en bij de andere vrouw maar 1, dan zal ik het met die tweede vrouw eerder aandurven dan met die eerste.
Dat zou je kunnen doen. Voor mij persoonlijk zou dat geen waterdichte methode zijn. Soms is het niet zo obvious als jij denkt. Vrouwen zijn niet dom, die snappen precies hoe die shit werkt.
 
Dat zou je kunnen doen. Voor mij persoonlijk zou dat geen waterdichte methode zijn. Soms is het niet zo obvious als jij denkt. Vrouwen zijn niet dom, die snappen precies hoe die shit werkt.
Oh maar dat heb ik wel in m’n achterhoofd zitten. Het is nooit waterdicht. Zelfs na maanden in een relatie weet je nog steeds niet hoe zij ècht in elkaar steekt. Dat is altijd een risico.

Toch is het voor veel vrouwen precies hetzelfde. Ze ontmoet een man, mooie praatjes, weet precies de woorden te zeggen die zij graag wilt horen, ze trapt er voor de zoveelste keer in.

Gokken, leren vertrouwen en risico’s nemen is nu eenmaal wat erbij komt kijken. Op je bek gaan ook. Niet zozeer alleen in de dating en relatiewereld maar met menselijk contact in het algemeen.
 
Aparte discussie, en sta een beetje versteld van de naïviteit. Of dat mensen echt alleen zien wat ze willen zien.
Bij degene die tegen condooms zijn vraag ik mij serieus af of je het dan bij jezelf ook laat checken. En nee, ik hoef daar echt geen antwoord op.

Goed, bij een nieuw spiraal plaatsen hoort altijd een soa test. In theorie kan je natuurlijk zelfs wat hebben gekregen van een ex die vreemd ging, om maar wat te noemen. Stel dat je als vrouw een soa zonder klachten hebt, een spiraal laat plaatsen, dan kan dat nare gevolgen hebben. Zoals ontstoken eileiders, buiten baarmoederlijke zwangerschap en onvruchtbaarheid. Volgens mij was ik voor preventief testen en spiraal ruim €300 kwijt, wat ik best een hoop geld vind. Al vind ik het genante nog vervelender. En alleen al om die reden zou ik het toch apart vinden als een vrouw het totaal geen punt vindt om het gelijk zonder te doen. Wantja, als vrouw voelt het niet ineens onwijs veel beter ofzo.

Nu wil ik - voor de verandering- eigenlijk niet een discussie daarover aangaan. Iedereen staat anders in dat soort dingen, en daar is niets mis mee.
 
Is er dan iets bij haar mis gegaan of bij jouw verwachtingen? Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die gelijk de eerste keer alles geven wat ze hebben.

Smerige wijven die je niet als vriendin wilt hebben misschien wel, maar beter doe je bij hen sowieso een condoom om of doe het helemaal niet.
Voor mijn eigen gezondheid deed ik altijd een condoom om, zeker een eerste periode tot een test. Pas wat verder in een relatie zonder.
 
Voor mijn eigen gezondheid deed ik altijd een condoom om, zeker een eerste periode tot een test. Pas wat verder in een relatie zonder.
Het is ook zeerzeker het verstandigste om het zo te doen. Dat ontken ik nergens.

Als ik daardoor naïef ben om het dan toch zonder te doen dan is dat maar zo denk ik.

Het is verder ook geen dealbreaker voor mij als ze over condooms begint maar zelf zal ik er niet over beginnen.
 
Iemand al eens een hiv test gedaan?
 
Dat zou je kunnen doen. Voor mij persoonlijk zou dat geen waterdichte methode zijn. Soms is het niet zo obvious als jij denkt. Vrouwen zijn niet dom, die snappen precies hoe die shit werkt.
Hoe doe jij het? Ben je iemand die safe speelt en over condooms begint of laat je het afhangen van de vrouw?
 
Back
Naar boven