MuscleMeat

Coronavirus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Trump is de redder van Zaandam, kreeg die arme nieuwslezer amper z'n strot uit.

Daar moet eigenlijk de Zaandam staan, weet ik.
 
Als ik over de ongelijkheid in mijn omgeving begin krijg je argumenten in de zin van "ja ze moeten toch iets verzinnen", de (soms) willekeur wordt volledig geaccepteerd tot nu toe.
Dat de tattoo artiest geen recht heeft op compensatie en een kapper wel kan ik al niet verkroppen, laat staan als je zelf de tattoo artiest bent. Over het algemeen maken mensen zich hier totaal niet druk om, het boeit ze die kleine groep ondernemers eigenlijk niet. Ja straks, met mooi weer krijg je gezeur dat de terrassen wel weer open mogen. Mooi moment om dan even de bouwmarkten dicht te gooien en iets anders weer te openen, blijft de kraan gewoon even ver open staan en kan een ander weer wat verdienen.

Trouwens, je zal maar een kapper zijn en al Corona gehad hebben en genezen verklaard. Je zou dan in principe gewoon open moeten kunnen als je op afspraak werkt. Straks heeft 30% het al gehad maar mag nog niet aan het werk.
de tattoo branche heeft niet echt een organisatie die zich inzet voor de sector in het algemeen , er bestaat wel een bond voor tatoeëerders maar het enigste wat die doen is ledengeld incasseren een oorkonde geven en 2 keer per jaar een vergadering ( heb het geklaag over die bond vaak aangehoord ,genoeg in een behandelstoel gezeten). als je als branche jezelf niet zichtbaar maakt bij de overheid zullen die ook weinig voor je doen
 
De CEO van Picnic is nu opeens van het maatschappelijk verantwoord ondernemen, prachtig, nobele initiatieven ook.

Nu nog stoppen met het uitbuiten van je laagbetaalde flexwerkers zonder zekerheid van uren.

EDIT: het zou kunnen dat bovenstaande deels achterhaald is door acties en wetgeving sinds januari 2020.
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Schrok van de emotionele reacties van de artsen in het programma.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen mij ook.

Wel ben ik benieuwd of iemand het aandurft een documentaire te maken over een aantal ondernemers en zzp'ers die ten onder dreigen te gaan en wat de gevolgen zijn voor hun privé situatie.
 
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen mij ook.

Wel ben ik benieuwd of iemand het aandurft een documentaire te maken over een aantal ondernemers en zzp'ers die ten onder dreigen te gaan en wat de gevolgen zijn voor hun privé situatie.
Ja dat is ook lastig, hoorde gister de CEO van Picnic al zeggen dat veel horeca personeel nu bij hun komt werken zodat de horeca daarmee de loonkosten al kan verminderen.
Ook veel horeeca personeel is gaan werken in de kassen aangezien de Polen en Roemenen die dat normaal doen nu ook naar huis zijn gegaan.
Er zijn bedrijven die nu gigantische voordelen hebben in deze crisis en bedrijven die zware tijden gaan krijgen.
 
Hier in België zijn de seizoensarbeiders ook verdwenen... landbouwers zoeken ook nog massa’s volk!
 

Kijk deze youtube video eens, er wordt wat perspectief geboden voor sterftecijfers.

In Italie is het zo dat IEDEREEN die sterft in een ziekenhuis waar corona heerst, per definitie als corona doden wordt geteld. Corona is een oud virus wat al vele jaren rondgaat maar voorheen nooit op werd getest.

Er wordt ook nog eens uitgelegd waarom precies de steekproef zo ontzetten scheef is en de sterftecijfers dus vrijwel nutteloos zijn.

Veelal boekhoudkundige verschillen tussen landen. Overdramatisering. Media die er bovenop zit. De cocktail is een wirwar van fouten en overschatting.

Ondertussen begint het grote geld rondgepompt te worden, klein mkb sterft en enkel de grote corporaties, die machtiger zijn dan de overheid in veel gevallen, blijven overeind.

Wij zullen kunnen onderhandelen over onze laatste privacy rechten terwijl 5G uitrolt en we een tijdperk instappen waar je nergens meer kan zijn zonder geregistreerd te worden. China is al voorzien van gezichtsherkenning. Het moge duidelijk zijn dat het bijna onvermijdelijk is dat wij hen achterna gaan.
 
Corona is een verzamelnaam voor dit type virussen... (SARS, MERS etc.) Maar dit type virus is wel degelijk nieuw voor ons mensen.
 
Corona is een verzamelnaam voor dit type virussen... (SARS, MERS etc.) Maar dit type virus is wel degelijk nieuw voor ons mensen.
Het corona virus gaat idd al jaren rondt. In de volksmond wordt het ook wel 'verkoudheid' en in Engeland 'the common cold' genoemd.
 
Corona is een verzamelnaam voor dit type virussen... (SARS, MERS etc.) Maar dit type virus is wel degelijk nieuw voor ons mensen.
Dit.

Het huidige virus wat COVID 19 veroorzaakt is pas in 2019 van dieren naar mensen gegaan.
 
Het is trouwens niet helemaal een verzamelnaam. Preciezer: 'Corona' is de naam van deze familie van virussen. Het zijn RNA virussen en op een elektronenmicroscoop lijken de eiwitten in de buitenschil een kroon te vormen, aldus de naam 'corona'.

Net als dat het marburg- en ebolavirus onder de familie 'filovirussen' valt, vallen SARS, MERS, Covid19, verkoudheid en nog een paar andere virussen onder de 'coronavirussen'.
 
En het is nog niet zeker hoe het ontstaan is. Het kan van mensen op dieren zijn overgesprongen maar het zal mij eerlijk gezegd niks verbazen als er een gigantische fuck-up in dat Chinese lvl 4 bio-lab in Wuhan heeft plaatsgevonden. Het blijven immers Chinezen, die bekend staan om hun veiligheidsmaatregelen...

Zie bijv. die explosie in Tianjin.


Daarnaast, het duurde 15 jaar om de bron van SARS vast te stellen, maar slechts 3 weken om de bron van covid-19 vast te stellen.
 
Back
Naar boven