Fitness Seller

Coronavirus

Bezoekers in dit topic

Hahaha, ik zal een ander keertje op de vragen reageren of een ander de kans geven want ik zit op mobiel dus alles goed formuleren is niet ideaal. Maar ik heb technische natuurkunde aan de RUG als achtergrond, met 6 jaar VWO uiteraard eraan voorafgaand. NT+NG ook en biologie met behoorlijke cijfers afgerond. Nu jij weer met waarom jij meer autoriteit zou hebben
Eh, waar zeg ik dat ik meer autoriteit zou hebben? Ik weet niet waar je heen wilt maar ik probeer gewoon feitelijk over de situatie te praten.
Jij bent de gene die er constant kul argumenten bij haalt..

Let wel dat de veel ergere situatie in NY door echt heel erg falen van de aanpak rond ouderen en zorgcentra komt. Duizenden doden door zieke patiënten terug te sturen waar die niet veilig opgevangen konden worden. Heeft niks met regeltjes volgen te maken. Ik weet niet wat Italie fout heeft gedaan maar is vast net zo te verklaren gezien het virus zelf maar in 0.2% gevallen sterfte hoeft te veroorzaken. Verwaarloosde zorg capactiteit? Het is er dan ook zo erg geworden ondanks volledige lockdowns. In beide gevallen.

Daar zijn gewoon harde feiten voor aan te wijzen. Falen van politiek beleid. Over massagraven praten is net zo dom als complotten. Gebruik die angst vooral om falende politiek nog meer macht te geven en sta niet op voor individuele belangen, werkt echt heel goed. Kan niet mis gaan.

Het gros van Nederland heeft nauwelijks infecties, zelfs nog hele provincies zonder slachtoffers. Wat heeft hen controleren te maken met het falen van zorg in brabant, amsterdam, rotterdam?
Ja, ik ben het grotendeels eens met je punten. Het ligt ook een stuk genuanceerder dan de situaties die ik aangaf, maar soms is het nodig wat extreme voorbeelden te geven als tegengeluid van "er is niks aan de hand."
De lockdown, tja, dat is, helemaal in het eigenwijze Nederland, lastig regionaal te doen. Ik ken ook maar één iemand die besmet is geweest (hij heeft ook nergens last van gehad overigens), dus heb ook moeite met het feit dat ook hier alles op slot is. Vraag me af of dit de manier is.
Maar om het volledig te ontkennen, nee.

Eh, waar zeg ik dat ik meer autoriteit zou hebben? Ik weet niet waar je heen wilt maar ik probeer gewoon feitelijk over de situatie te praten.
Jij bent de gene die er constant kul argumenten bij haalt..
Ik zie van jou echt geen feiten. Het spijt me. En je onderbouwt je verhaal ook al niet.

Je hebt wel gelijk dat Sammie geen punt heeft met wat hij heeft gestudeerd en wie hij kent. Het gaat om de argumenten.

Ja, ik ben het grotendeels eens met je punten. Het ligt ook een stuk genuanceerder dan de situaties die ik aangaf, maar soms is het nodig wat extreme voorbeelden te geven als tegengeluid van "er is niks aan de hand."
De lockdown, tja, dat is, helemaal in het eigenwijze Nederland, lastig regionaal te doen. Ik ken ook maar één iemand die besmet is geweest (hij heeft ook nergens last van gehad overigens), dus heb ook moeite met het feit dat ook hier alles op slot is. Vraag me af of dit de manier is.
Maar om het volledig te ontkennen, nee.
Ik ontken ook niet dat corona er niet is, maar corona is niet dat killer virus dat vooraf werd aangekondigd. Met deze inzichten is het toch duidelijk dat we een irrationeel beleid aan het voeren zijn?
Grappig dat je nu ineens wel rationaal kan praten en tegen mij alleen loopt te spuwen.

Ik ontken ook niet dat corona er niet is, maar corona is niet dat killer virus dat vooraf werd aangekondigd. Met deze inzichten is het toch duidelijk dat we een irrationeel beleid aan het voeren zijn?
Grappig dat je nu ineens wel rationaal kan praten en tegen mij alleen loopt te spuwen.
Omdat chrisk zijn inzicht goed onderbouwt en geen nieuwsbronnen als xander citeert. Overigens heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag die ik heb gesteld + de bron die ik heb geciteerd. Je bent veel te selectief, je antwoord alleen als het je goed uitkomt.

Ik zie van jou echt geen feiten. Het spijt me. En je onderbouwt je verhaal ook al niet.

Je hebt wel gelijk dat Sammie geen punt heeft met wat hij heeft gestudeerd en wie hij kent. Het gaat om de argumenten.
Uiteraard, zou zelfs bijna zeggen dat opleidingsniveau niet veel uitmaakt wat betreft het vermogen om wat zinnigs te zeggen over wat er gebeurd in de wereld. Maar regelmatig te horen krijgen hoe Corona en influenza virussen in het algemeen werken en zich verspreidden in combinatie met het vermogen om fatsoenlijk wetenschappelijke artikelen te analyseren en te doorgronden puur omdat je er in het dagelijkse leven ook mee bezig bent werkt zeker niet in het nadeel

Ik blijf er gewoon bij. Dat hoe dan ook, het altijd een politieke keuze zal zijn.
Het virus bepaald de regels niet, nee dat doet de politiek. Dus de politiek maakt de afweging of het gevaar dusdanig groot is om mensen hun vrijheid af te nemen.
Nou jij vind van wel, ik niet. Dus hier komen we nooit uit.

Elke dag overlijden er 400 mensen, waarvan nu 20 gemiddeld per dag MET corona (niet aan). Voor dat maak je de economie kapot?

Uiteraard, zou zelfs bijna zeggen dat opleidingsniveau niet veel uitmaakt wat betreft het vermogen om wat zinnigs te zeggen over wat er gebeurd in de wereld. Maar regelmatig te horen krijgen hoe Corona en influenza virussen in het algemeen werken en zich verspreidden in combinatie met het vermogen om fatsoenlijk wetenschappelijke artikelen te analyseren en te doorgronden puur omdat je er in het dagelijkse leven ook mee bezig bent werkt zeker niet in het nadeel
Wat is het grootste verschil tussen influenza en corona dan?

Wat is het grootste verschil tussen influenza en corona dan?
Naast dat de virussen op moleculair niveau behoorlijk verschillen qua hoe ze eruit zien en dus ook hoe ze werken; de manier waarop Corona bindt aan de ace-2 receptoren. Dit is op een bijzonder efficiënte manier en is door middel van een erg bijzondere volgorde van proteïne op het Corona virus gemuteerd toen het in China van een dierlijk virus naar een mensen besmettend virus ging. De volgorde van de proteïnen is ook zo onconventioneel en bijzonder dat alleen daarom al het virus bijvoorbeeld nooit door een wetenschapper zou zijn gecreëerd (niet dat jij dat aandraagt).

Dat denk ik ook. Als het gros van de Nederlanders zich netjes aan de regels houdt kunnen we met z'n allen het virus controleren. Dan hoeven we geen massagraf ,zoals in NY, te graven en geen keuzes maken over wie in het ziekenhuis mag liggen, zoals in Bergamo.

Die complot denkers gaan we toch niet kunnen overtuigen, je krijgt ze waarschijnlijk alleen om als een familielid of vriend besmet raakt en overlijdt.
Welke virus wil je controleren dan? De enige virus laatste tijd is de mainstream media.

Omdat chrisk zijn inzicht goed onderbouwt en geen nieuwsbronnen als xander citeert. Overigens heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag die ik heb gesteld + de bron die ik heb geciteerd. Je bent veel te selectief, je antwoord alleen als het je goed uitkomt.
In Italie zijn 36.000 mensen aan corona overleden. Normaal bij een griep seizoen is dat zo'n 22.000. Dus hoe komt Reuters dan bij die percentages?

Naast dat de virussen op moleculair niveau behoorlijk verschillen qua hoe ze eruit zien en dus ook hoe ze werken; de manier waarop Corona bindt aan de ace-2 receptoren. Dit is op een bijzonder efficiënte manier en is door middel van een erg bijzondere volgorde van proteïne op het Corona virus gemuteerd toen het in China van een dierlijk virus naar een mensen besmettend virus ging. De volgorde van de proteïnen is ook zo onconventioneel en bijzonder dat alleen daarom al het virus bijvoorbeeld nooit door een wetenschapper zou zijn gecreëerd (niet dat jij dat aandraagt).
Hu lol, ik bedoel symptomen. Lekker belangrijk waar het virus vandaan komt.

Jij doet iets medisch?

Maar in het ziektebeeld? Hoeveel ernstigere symptomen geeft het dan andere longontstekingen (van veelal influenza)? In meer jongere mensen? Met hoeveel meer schade en benodigd herstel achteraf?

Correct me if im wrong, please.
Om een goed werkend test en/of vaccine te maken, moet je eerst weten waarmee je te maken hebt.
Ideaal is wanneer je de "virus" kan isoleren uit patient-zero en daarmee andere gezonde mensen "besmetten". In het vervolg bloedwerk van al die mensen verzamelen, vergelijken, RNA mappen etc.
Dit komt allemaal in de eerste paper, vanuit welk alle microbiologen etc. verder kunnen werken.
Kan iemand dat paper voor mij vinden en posten?

De eeste tienduizend coronadoden zijn er al gevallen in Nederland volgens het CBS.
Nee mensen met corona, ze zijn niet overleden aan corona maar met corona. Kijk de guidelines van de WHO maar.
Daarom is alleen oversterfte relevant. Want bijv dit jaar hebben we slechts 300 griep doden, terwijl dat er normaal 6500 zijn gemiddeld?
Zijn die griep doden ineens corona doden geworden? Vragen vragen vragen..

Als de bron een verwijzing heeft naar de site van de VN, dan is het gewoon een prima bron. Dat het wat omslachtig is, is een ander verhaal.

Iedere bron kan juiste informatie leveren. Als iets op Joop.nl staat zal ik het ook overwegen. Partijdige artikelen dat merk je meestal snel voldoende. Denken dat ze voor de burgers moeten denken want die zijn te dom. Je kan bijna alle claims zelf inzien.

In de drukste periode van maart/april, waren ziekenhuizen vrijwel leeg. Dat was te zien uit meerdere amateur filmpjes die mensen zelf gemaakt hebben met (niet zo) verborgen camera's. Waren vooral de grootste ziekenhuizen van de grote steden.
Het is wel relevant, want er is laatste jaren heel erg bezuinigd op de zorg, hoogstwaarschijnlijk dat het nu zo uitkomt dat IC's zogenaamd vol liggen. Aantal IC bedden is in paar jaar gegaan van +/- 5000 naar 2500 (als ik meniet vergis).
Oude, vette, rokende en ongezonde mensen hebben ook recht op het leven. Dat ze ongezond bezig zijn is meestal te verwijten aan de voorlichting van de overheid over voeding etc. Anyway, ik dwaal even af.
De oversterfe door influenza was '17 en '18 ook best hoog en in 2018 lagen de IC's overvol met longpatienten, maar daar hoor je niks over.

De enige actie die overheid moest nemen was mensen informeren over de situatie en ze met rust laten. Iedereen heeft recht om te beslissen wat ie met zijn leven doet.

Kijk maar naar Zweden bijvoorbeeld, de situatie daar is heel erg gunstig, geen lockdowns geweest. Mensen waren gewaarschuwd, maar uiteindelijk heeft overheid haar bevolking daar in hun waarde gelaten en hun vrijheden niet beperkt.
Je ziet niks over Zweden in de media omdat het heel erg gecensureerd wordt.
Over maatregelen gesproken...mondkapjes doen meer kwaad dan goed.
De 1,5 meter afstand.....enige wat ik daarover kan zeggen is: WTF?
Waarom spreekt geen ene overheidsorganisatie over het versterken van immuun systeem? Over belang van bepaalde vitaminen en mineralen (vooral vit.D)? Over het belang van sporten en destructieve kracht van stress, waarin mensen constant gehouden worden?
Well, I'll tell you why ---> 2 grootste verdienmodellen ter wereld:
1. Zieke mensen
2. Oorlog

Voordat ik hier shitstorm aan commentaar krijg, vergeet mainstream media als bron van info! Zoek alternatieve bronnen van info op. Wil je echt iets weten, follow the money trail.

Goed om te lezen dat het sceptisch geluid toeneemt. De overheid had Corona op een zo veel constructievere manieren, of zelfs ongemerkt, kunnen regelen. Heel bewust is deze strategie gekozen

Gesproken als een echte fan van Janet Ossebaard, Lange Frans en Bizzey. Q-drop is de nieuwe opkomende orde en het enige doel in het leven van miljardairs is actief het leven van de “gewone” burger zo zuur mogelijk te maken 😥. Voelt vast ongelooflijk om als enige zo wakker te zijn en zo ongelooflijk intelligent te zijn dat jij alles zo goed door hebt

Er zijn voldoende mensen wakker, maar helaas zijn die minder mondig omdat hun mening niet in lijn ligt deugmensen. En dan wordt het leven ineens heel lastig.

edit Lol weet niet wat er hier mis ging. Aivd represent. Als je beetje was studietijd aan statistiekgaamnandwren ze pwrsen, en heb juj sreimmij strint aan de knikker. Geridiculiseerd door mensen die zelf niet weten zoeken beetje te lezen en te kijken or worden door associatie met verkeerde mensen een asociaal gedrag
Dit zijn altijd van die makkelijk weinig zeggende opmerking/antwoorden.

Wat zij volgens jouw dan de noodzakelijke gedragingen om een tweede lockdown te voorkomen en waarom zou je al noodzakelijke gedragingen verkiezen boven een tweede lockdown?

Edit: Mijn Engels is hiervoor niet goed genoeg. Maar als ik dit goed begrijp, is een mutatie toch goed nieuws + verklaart het wel het een en ander van de afgelopen tijd

Nee dat zeg ik niet, kan je ophouden mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd hebt?
Mm
Klmm

Laatste lijmen the Netherlands ygg

Laatst bewerkt:
Nee mensen met corona, ze zijn niet overleden aan corona maar met corona. Kijk de guidelines van de WHO maar.
Daarom is alleen oversterfte relevant. Want bijv dit jaar hebben we slechts 300 griep doden, terwijl dat er normaal 6500 zijn gemiddeld?
Zijn die griep doden ineens corona doden geworden? Vragen vragen vragen..
Een laat het CBS nu net de oversterfte gebruikt hebben om tot het aantal van 10.000 te komen.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven