AndroidHealthClinic

Coronavirus

Bezoekers in dit topic

Halve familie met corona. Ze hadden afscheid genomen van mijn overleden tante laatst. Stage 4 borstkanker, behandeling werd ook uitgesteld i.v.m. corona. Mijn familie is niet zo snugger, dus die zijn met zijn allen bij mijn oma gaan zitten afscheid nemen. Oma (2347674 gezondheidsklachten, overgewicht, diabetes) en andere tante (1m50, 140kg) met klachten opgehaald door de ambu en naar het ziekenhuis waar ze positief hebben getest. Blijven daar, mogelijk door naar de IC. Al dat andere domme volk en de kinderen er van ook positief getest.

Binnenkort nog twee keer samenkomen met de eigenwijze Turken.

Laatst bewerkt:

Zou wel tof zijn als er een lijstje naar boven komt met het mogelijke % fout-positieven per standaard.
Wat maakt het nu wezenlijk uit of er 5, 10, of zelfs 25% vals positieve uitslagen zijn? Het primaire doel van de test is om geen positieve gevallen te missen. Het gaat pas fout op het moment dat de positief geteste personen geen tweede (nauwkeurigere) test ondergaan.

Wat maakt het nu wezenlijk uit of er 5, 10, of zelfs 25% vals positieve uitslagen zijn? Het primaire doel van de test is om geen positieve gevallen te missen. Het gaat pas fout op het moment dat de positief geteste personen geen tweede (nauwkeurigere) test ondergaan.
Maakt heel wat uit.

Elke positieve test is duizenden euro's aan economische schade.

Elke positieve test is duizenden euro's aan economische schade.
Omdat die persoon dan in quarantaine moet? Dat zou maar van korte duur moeten zijn aangezien er een tweede test op zou moeten volgen.

Een dergelijke methodiek is wederom best veel voorkomend in laboratoria.

Er zijn diverse Zweedse artsen en virologen die hebben aangegeven dat Zweden het helemaal verkeerd heeft aangepakt.
Zelfs de regering heeft aangegeven dat ze het beter hadden moeten doen.
Je kunt Zweden alleen vergelijken met Denemarken en Noorwegen aangezien die vergelijkbare aantal bewoners hebben op m2 km en vergelijkbare woonsituaties.
Dan heeft Zweden het heel slecht gedaan.

Haha ja natuurlijk, wat een druk denk je dat er gezet wordt op dat land, wat een moeite gestoken wordt hen

Waarom ben je zo blind gefocust op "besmettingen". Kijk naar ziekenhuis/IC opnames en overlijdingscijfers. Als die daadwerkelijk significant stijgen dan zou ik me zorgen maken, besmettingen zeggen niet veel als 99% niet eens merkt dat ze het hebben.

Heel slecht gedaan?
Met de kennis van nu, voor 5000 doden ga je toch geen land van 10 miljoen inwoners in lockdown zetten? Die hebben jaarlijks gewoon 90.000 doden hoor, had je er wellicht 2500 mee bespaard. Gerommel in de marge dus.

Helemaal mee eens, het gevaar van de complotdenkers en ontkenners is dat als je zoiets uitdraagt je door veel mensen ook in dat hokje wordt geplaatst.

Die term ‘complotdenker’ is weer zo’n MSM frame. Mensen die cijfers begrijpen en kritiek leveren zijn ineens complot denkers.

Dat de maatregelen wellicht wat overtrokken zijn.

Ja dus? Wat boeit besmettingen als de kwaal niet ernstig is? Dit zijn de feiten die er toe doen:
121331834_3351576248254102_5022460252016598083_n.jpg

Dus hoe ze er ook bij komen dat de ziekenhuizen nu alweer in gevaarkomen, het is mij een raadsel.

Baas, ik heb in maart de cijfers hier al neer gezet. De schapen zijn in hypnose. Het is zo bizar. Fascinerend.

Als je dit als argument voert en jezelf laat opsluiten hierdoor. Ik kan dat gewoon niet voorstellen. Dit soort argumenten slaat aan bij de massa. De vraag is vooral, willen we dit nog redden?
Weer poep, als het niet ernstig is snap ik niet dat landelijk de reguliere zorg aan het afbouwen is en dat mijn buurman die op de IC werkt ziet dat het aantal covid patienten weer toeneemt.

Stel je even een NOS journaal voor:

- Ik zou naar het bejaardehuis gaan en daar oude mensen interviewen die op hun sterfbed liggen en vragen wat ze er van vinden dat ze geen familie mogen zien en sterven in eenzaamheid? Hoeveel van deze interviews zou ik kunnen hebben gemaakt, van de vele mensen voor geen kleinkinderen mogen zien in hun laatste dagen. Vast klampen aan de interview; iemand om het cruciale sterfbed biechten toe te richten.

Volgende frame:

- ik zou laten zien hoe ontzettend lang de ouderenzorg al verpaupert is en de noodkreten vanuit de zorg aan dovenmansoren gericht waren. De onderzoeken van ‘staat van de zorg’ die al jaren schreeuwen dat er te weinig IC capaciteit is. 2016 noodkreet. 2018 zijn de influenza gevallen al door verschillende ziekenhuizen en afdelingen geschoven wegens het tekort. Een paar interviews met de zuster en ‘onze helden in de zorg’ die al jaren schreeuwen dat dat er een tekort is. Archief beelden van puinhoop op de IC terwijl je even opsomt hoe het budget voor zorg en aantal IC units systematisch gesloopt is.

Volgende frame:

- terug naar de ouderen: hoeveel jaar zit u hier al? Komt uw familie vaak? Komt de zuster vaak? Vooral de negatieve depressieve mensen in beeld. Dan her bruggetje, hoeveel mensen hebben aanspraak gemaakt op de ‘wet voltooid leven’? Wij hebben wetten tot stand laten komen, er zijn mensen die jaren hebben gevochten om een een kans te geven aan de vele ouderen die maar niet mogen, maar zo graag willen sterven. De mens die maar niet de natuurlijke gang van zaken kan accepteren, maar denk maar niet dat de mening van de mensen gevraagd is.

Volgend frame:

- Nog steed in het bejaardenhuis: hoeveel medicatie moet u slikken om te voorkomen dat u komt te overlijden? Even een paar beelden van omatje wat zwik pillen weg mikt. Welke medicatie wordt voorgeschreven? Welke waslijst wordt dagelijks door onze ouderen geslikt? Ik zou tot 3 cijfers achter de komma laten zien wat de exacte windt is die ‘big pharma’ maakt voor iedere dag dat ze het leven ouderen kunnen rekken. De bedragen zijn duizelingwekkend. Ik zou er war beelden tussen schuiven van een aantal van de groot aandeelhouders die in privejets naar Ibiza of privé eilandjes vliegen om aldaar het eindeloze zorgverzekeringsgeld van gekkigheid niet meer weet te verbrassen. Flessen champagne die open gekurkt worden en over het exclusieve feestgedruis heen vliegt terwijl je scene’s afwisselt met weduwevrouwtjes die het eigen risico ophoesten.

Volgende frame:

- de horeca ondernemer die zijn zaak, waar hij een leven lang voor geknokt heeft sluit en de sleutels in de prullenmand gooit. Een volwassen man huilend op TV, geen eigenwaarde meer over. We gaan door naar de vrouw van een andere horeca ondernemer die recentelijk zelfmoord gepleegd heeft. Wat zou zij van de maatregelen vinden? Wat zullen mensen voelen als ze haar horen praten? Hoe lang zullen de oogkleppen stand houden.

Volgende frame:

- ik zou naar de velen blijf van mijn lijf huizen gaan. Spreken met ‘one helden in de zorg’ die niet het journaal houden. Geen cijfers. Een jonge vrouw die voorheen nog enkele uren op een dag in rust binnen kon zijn, maar sinds Ricardo niet meer tussen 7 en 4 uur achter de draaibank staat, zit hij de hele dag thuis. Ricado lust wel een pilsje. En als Ricardo zit te zuipen, dan pikt Ricardo geen gezeik. Haar leven is niet meer dragelijk geworden.

Volgend frame:

- ik zou huisartsen intervieuwen en hen vragen naar de cijfefs over depressies. Hoeveel meer patiënten zich melden voor wie de muren te dichtbij komen. Interviews met de vele, duizenden mensen, die in een angstaanval zitten of hebben gezeten. De extreme getallen van mentale problemen onder het volk. De toename van drank en drugsmisbruikt, de stuk gelopen relaties.

Volgend frame:

- ik zou de mensen interviewen die verhongeren in de armere delen van de wereld omdat de voedselproductie hier verminderd is. Deze indirecte anonieme slachtoffers die verhongeren omdat wij bang zijn. Te bang om vreten te produceren waardoor in de 3e wereld de van de honger stervende mensen de straten bezaaien. In de landen waar geen sociaal stelsel is. Waar geen werk gelijk niet gelijk staat aan Netflix en chill. Waar de luxe van kop in het zand niet aanwezig. De hypocrite linkse politici die zich zo hand maken voor deze mensen, die in de ban van machtsuitbreiding en extra bevoegdheden krampachtig recht probeert te lullen wat krom is.

- Even goed in beeld de schreeuwers aan wiens handen het bloed kleeft. Hard besef die ontdanks kennis van alle cijfers blijft schreeuwen dat er meer maatregelen moeten komen, diezelfde die een jaar geleden stonden te schreeuwen voor meer geld naar klimaat. Nog even en symboliek die begint bij het mondkapje, zal omslaan naar het zichtbaar maken van de niet gevaccineerde mensen, naar het uithangen van de vlaggen van de nieuwe wereld orde die de allergische smetvrees mens beschermt van het eindeloze gevaar dat zijn medemens is.

- etc etc etc

“Win the crowd”

“Fairness, justice and freedom are more than words.”

Laatst bewerkt:
Als je dit als argument voert en jezelf laat opsluiten hierdoor. Ik kan dat gewoon niet voorstellen. Dit soort argumenten slaat aan bij de massa. De vraag is vooral, willen we dit nog redden?
Ik weet niet in welk land jij woont maar ik ben hier de afgelopen maanden niet één keer opgesloten. In Bosnie en Kosovo op de compound zaten we opgesloten. Hier mocht ik tot 2 weken nog naar de horeca, Had 2 weken geleden vakantie en heb lekker iedere middag geluncht in de horeca, tussendoor een terrasje gedaan, aantal avonden lekker gegeten bij diverse restaurantjes.
Juist door kneuzen zoals jij worden de regels iedere keer aangescherpt. Als iedereen even zijn kop had gebruikt en zijn bek had gehouden waren er nu waarschijnlijk minder harde maatregelen geweest.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of er perse meer IC bedden moeten komen als die meestal onnodig zijn, maar dan toch wel een betere manier om bij zulke situaties sneller en meer op te kunnen schalen. En zou er niet veel meer verdeeld kunnen worden? Als sommige ziekenhuizen nu al IC tekort hebben terwijl het land maar 1-2 uur rijden groot is en er binnen dat bereik hele provincies leeg staan zou het toch niet zo erg moeten worden dat reguliere zorg afgezegd moet worden. En mag ik aannemen dat die alleen in de ziekenhuizen met volle IC's teruggeschaald wordt, niet gelijk landelijk? (was weer niet op te maken uit de nieuwsberichten uit Rotterdam/Leiden)

Laatst bewerkt:
Krijg net een bericht van mijn opdrachtgever waar ik zaterdag nog voor (en samen mee) heb gewerkt. Ze is positief getest op Covid. Sinds maandag heeft ze klachten. Verkoudheid en een nare hoest.

Ik voel mij iig top, heb nergens last van. Gezien de incubatietijd zou ze mij moeten hebben aangestoken. Echter is dit al 6 dagen geleden en voel ik mij gewoon top. Heb alleen sinds eergister beetje last van mijn darmen. Maar dat komt eerder door de fles whisky die ik de avond ervoor geklaard heb.

Kom maar op met die kung flu, dan heb ik dat alvast gehad (gezien het toch slechts een kwestie van tijd is).

Krijg net een bericht van mijn opdrachtgever waar ik zaterdag nog voor (en samen mee) heb gewerkt. Ze is positief getest op Covid. Sinds maandag heeft ze klachten. Verkoudheid en een nare hoest.

Ik voel mij iig top, heb nergens last van. Gezien de incubatietijd zou ze mij moeten hebben aangestoken. Echter is dit al 6 dagen geleden en voel ik mij gewoon top. Heb alleen sinds eergister beetje last van mijn darmen. Maar dat komt eerder door de fles whisky die ik de avond ervoor geklaard heb.

Kom maar op met die kung flu, dan heb ik dat alvast gehad (gezien het toch slechts een kwestie van tijd is).
:eek:
Is dat de manier waarop ze de ontkenners hun mond willen snoeren.
:aluhoedje:

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven