XXL Nutrition

Coronavirus

Bezoekers in dit topic

Leerzaam en verhelderend, het verhaal van deze Professor Robert Clancy.

 
Laatst bewerkt:
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) wil graag door met het coronatoegangsbewijs. "Zolang de situatie is zoals die nu is, kunnen coronatoegangsbewijzen echt helpen. Voor de komende periode gaan we dat bekijken. We wachten op een situatie met een klein aantal besmettingen, maar daar zijn we nog lang niet. Het is absoluut geen griepje."


Hij zegt het even.
 
Absoluut geen griepje :') Dat is bij omikron echt niet langer vol te houden. Voor 75% van de bevolking is wel gewoon een verkoudheid. Ik heb het op dit moment en drie jaar geleden was ik met dergelijke klachten gewoon naar kantoor gegaan. Stelt vrij weinig voor.
 
Griep kan je weken lang echt flink ziek van zijn en is gevaarlijk voor kinderen.

Omikron is inderdaad geen griep. Meer een flinke verkoudheid.
 
Ik heb het op dit moment en drie jaar geleden was ik met dergelijke klachten gewoon naar kantoor gegaan. Stelt vrij weinig voor.

Ik ook en ik kan volledig bevestigen wat je hier stelt.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
En toch ga je met zo’n beredenering de mist in. Ik heb al honderdduizenden kilometers op de weg achter het stuur gezeten zonder een ongeval te hebben meegemaakt. Is autorijden dan zo veilig dat gordels en airbags nutteloos zijn?
 
En toch ga je met zo’n beredenering de mist in. Ik heb al honderdduizenden kilometers op de weg achter het stuur gezeten zonder een ongeval te hebben meegemaakt. Is autorijden dan zo veilig dat gordels en airbags nutteloos zijn?
Alleen als je mijn opmerking opvat als "voor mij is het niet gevaarlijk, dus het is voor niemand gevaarlijk". Echter blijkt uit alle mogelijke cijfers én anekdotisch 'bewijs' dat omikron voor het leeuwendeel van de bevolking echt niet meer dan een verkoudheid is.
 
Alleen als je mijn opmerking opvat als "voor mij is het niet gevaarlijk, dus het is voor niemand gevaarlijk". Echter blijkt uit alle mogelijke cijfers én anekdotisch 'bewijs' dat omikron voor het leeuwendeel van de bevolking echt niet meer dan een verkoudheid is.
Dat gaat denk ik niet alleen op voor de omicron variant. Ook de vorige varianten waren voor het overgrote deel van de mensen niet meer dan een verkoudheid.
 
Dat gaat denk ik niet alleen op voor de omicron variant. Ook de vorige varianten waren voor het overgrote deel van de mensen niet meer dan een verkoudheid.

Voor zover data én anekdotisch bewijs dit laat zien, gaat dit in nog grotere mate op voor de omicron variant, in vergelijking met de vorige varianten.
 
Voor zover data én anekdotisch bewijs dit laat zien, gaat dit in nog grotere mate op voor de omicron variant, in vergelijking met de vorige varianten.
Op gelijke wijze kan je ook de werking van zelf gefabriceerde mondkapjes verdedigen. :D
 
Wat de coronamaatregelen betreft zijn ze imo nog niet draconisch geweest, wel moeten er morgen versoepelingen worden aangekondigd, anders dreigen ze wel draconisch te worden.

En? Hebben ze voldoende versoepeld om jou dat gevoel -nog steeds- niet te geven?
 
Ik snap de context van het "verdedigen" niet geloof ik?

Jij “verdedigt” je vergelijking met een simpele verkoudheid de ander “verdedigt” de marginale werking van stoffen mondkapjes.
 
Jij “verdedigt” je vergelijking met een simpele verkoudheid de ander “verdedigt” de marginale werking van stoffen mondkapjes.

Wat ik verdedig is de stelling "dat het disproportioneel is en geen draagvlak meer heeft om de boel nog op slot te houden" door de vergelijking met een simpele verkoudheid. (Uiteraard is het iets genuanceerder dan dat)
 
Wat ik verdedig is de stelling "dat het disproportioneel is en geen draagvlak meer heeft om de boel nog op slot te houden" door de vergelijking met een simpele verkoudheid. (Uiteraard is het iets genuanceerder dan dat)
Ok, maar was dan voor omicron dan zo veel anders?
 
Ok, maar was dan voor omicron dan zo veel anders?

Persoonlijk vind ik van niet, afgezien van de eerste lockdown in 2020, waarin we gewoon niet wisten waar we mee te maken hadden.

Sinds najaar 2020 vind ik het beleid tegenstrijdig, inconsequent en onlogisch, de maatregelen disproportioneel en draconisch en meer problemen veroorzaken dan oplossen.
 
En? Hebben ze voldoende versoepeld om jou dat gevoel -nog steeds- niet te geven?
Ik moet bekennen dat ik de persconferentie niet bekeken heb en nog maar heel weinig gelezen heb over de versoepelingen. Volgens mij kan ik weer met mijn kinderen naar een indoor speeltuin en zijn dierentuinen en attractieparken weer open dus op zich vind ik het wel prima.

Maar de andere kant van de medaille is voor mij persoonlijk minder fijn, al kan je betwisten of het echt met corona te maken heeft. Allerlei factoren bij elkaar heeft de bezetting op mijn afdeling ontzettend onder druk gezet, met veel overwerk (in de vorm van extra dagen opkomen en/of 12-uurs diensten) tot gevolg en zelfs dan is de afdeling nu af en toe een paar uur onbemand, sinds gisteren is de eerste collega die een corona-positief kind thuis heeft zitten aan het werk. De desbetreffende collega is geboosterd en moet elke keer voordat hij van huis wegrijdt een zelftest doen, als die negatief is mag hij werken, maar zelfs dan is de bezetting volgende week niet op orde, mij is nu gevraagd of ik een ouderschapsverlofdag begin volgende week wil inleveren omdat ze geen overwerker kunnen vinden. Mijn ouderschapsverlofdagen staan al maanden van te voren vast, zijn volledig onbetaald en volgens onze procedures gelijkgesteld aan roostervrije dagen waarop overwerk vrijwillig is, dus mijn antwoord was dat ik niet kan komen werken. Gisteren heb ik van HR een mail gekregen met een uitleg waarom zij vinden dat op uitzonderlijke momenten, bijv tijdens een pandemie, aan dergelijke dagen toch minder rechten zijn gekoppeld dan aan roostervrije dagen en het verzoek om toch te komen werken. In mijn reactie heb ik gevraagd naar de procedure waar dit omschreven staat en verder de vraag of ze een veilige plek kunnen creëren op het laboratorium voor mijn 3 jarige zoon aangezien ik opvangmogelijkheid heb die bewuste dag.

Dit is natuurlijk niet een direct gevolg van corona of de maatregelen van de overheid, maar mijn werkgever maakt er wel misbruik van mag dat het mij persoonlijk aan mijn reet zal roesten of wel nu wel of niet zouden versoepelen.

En dan weten ze nog niet dat een collega nog deze maand zijn ontslag gaat indienen.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik van niet, afgezien van de eerste lockdown in 2020, waarin we gewoon niet wisten waar we mee te maken hadden.

Sinds najaar 2020 vind ik het beleid tegenstrijdig, inconsequent en onlogisch, de maatregelen disproportioneel en draconisch en meer problemen veroorzaken dan oplossen.
Grotendeels mee eens, ik kan het alleen ergens wel begrijpen áls je persé koste wat kost het aantal besmettingen wilt beperken.
 
Back
Naar boven