Fitness Seller

correct trainen (1 bezoeker)

Hoe correct train jij?

  • supercorrect perfecte uitvoering

    Stemmen: 19 17,1%
  • Af en toe cheat ik een beetje

    Stemmen: 52 46,8%
  • Het laatste setje cheat ik meestal

    Stemmen: 16 14,4%
  • bij bepaalde oefeningen cheat ik anderen weer niet

    Stemmen: 16 14,4%
  • Ik train nooit echt netjes

    Stemmen: 5 4,5%
  • Ik cheat altijd

    Stemmen: 3 2,7%

  • Totaal stemmers
    111

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Hoe correct train jij?

met onderbouwing waarom..
 
Ik cheat regelmatig. Maar met het doel de oefening zwaarder/effectiever/beter te maken. Dit is heel wat anders als cheaten omdat een gewicht vanaf het begaan al te zwaar is.
 
idd.

Ik cheat niet voor het gewicht zelf. Gewoon om er een laatste rep uit te persen. Of juist om na een aantal striktere sets de laatste krachten eruit te halen.
 
Ik ook ongeveer gok ik....

Meestal laatste 1 a 2 reps om bv over een dood punt heen te komen. Of om ze net af te kunnen maken.

Een hele set cheaten is gewoon dom en vragen om blessures....

Mensen die de barbell curl met d'r schouders en dr hele lijf doen ipv de biceps..... Overigens goed te leren door met je rug tegen een paal aan te gaan staan.
 
Ik cheat aan het eind van vrijwel elke set, zodat ik meer uit de oefening kan halen dan wanneer ik dat niet zou doen.
 
Ik cheat ook bij de laatste rep. van een set om hem eruit te persen.
De reps daarvoor doe ik zo perfect mogelijk.

ciao
 
In begin gaat het altijd strikt. Af en toe minder strikt, naar het einde toe probeer ik het zo strikt mogelijk te houden, alleen bij de echte compound oef cheat ik door andere groepen méér te betrekken...
 
Ik ook af en toe. En natuurlijk vooral bij de laatste set.

Ik probeer altijd het gewicht in de laatste set zo hoog te zetten dat ik nét moet cheaten. Tegen de tijd dat de oefening eigenlijk zonder cheaten kan weet ik dat ik weer een stapje omhoog kan :lifter:
 
meestal erg strikt.. reps zijn te laag bij me om een slechtere vorm te krijgen. en trouwens, moet is duidelijk cheaten, dan krijg ik rode lampjes, en dat mag/wil ik niet :D
 
Originally posted by Spike
meestal erg strikt.. reps zijn te laag bij me om een slechtere vorm te krijgen. en trouwens, moet is duidelijk cheaten, dan krijg ik rode lampjes, en dat mag/wil ik niet :D

Tssss, mietje...:p
 
bij de laaste reps vnl verder hoop ik van niet.
probeer zolang ik kan netjes te blijven.
 
zo correct mogelijk, mochten ze mij zien cheaten, dan heb ik het niet in de gaten en dan mogen ze mij er op wijzen dat ik loop te smokkelen. En dan ga ik er ook beter opletten om hem gewoon perfect uit te voeren
 
Een echte bodybuilder geeft toe aan zn mindere dagen.. Cheaten in de zin van meer gewicht nemen en dan de oefening incorrect uitvoeren, daar begin ik niet meer aan..
 
Ik probeer ales zo correct mogelijk te doen., alleen laatste setje laatste paar reps cheat ik wel eens. :grinny:

i'm a cheater!!! :hedbang:
 
als het een dagje minder gaat, dan doe ik ook wat ik nog goed kan uitvoeren; dus niet cheaten of risico's op blessures gan lopen.

Je hebt maar 1 lichaam, wees er zuinig op en luister er goed naar!
 
Naar mijn mening zal je nooit vooruit gaan als je nooit cheat!

Af en toe moet je gewoon ff over een drempel heen en dat bereik je dan door te cheaten met of zonder hulp van een partner.

Op een gegeven moment raakt je lichaam vertrouwd met dat gewicht en zal je het kunnen doen zonder cheaten, dat is mijn visie.

Je moet natuurlijk niet elke dag gaan cheaten, maar als je met een bepaalde oefening ff 'vast' komt te zitten moet je gewoon ff cheaten.

Bij mij werkt het, train al 3 jaar zonder blessures, als je misschien blessure gevoelig bent moet je idd oppassen.
 
Laatst bewerkt:
Als je supercompensatie wil bereiken moet je die spier altijd zwaarder gaan belasten. Ik hoop dat jullie hier allemaal mee akkoord zijn.
Wanneer je je oefening dan zodanig moet uitvoeren, dat ze supercomp. tot resultaat geeft, kan je ze gewoon niet blijven perfect uitvoeren.
Hoe zwaarder het wordt, hoe meer andere spieren je er trouwens bij zult betrekken.
 
Originally posted by SQUAT
Als je supercompensatie wil bereiken moet je die spier altijd zwaarder gaan belasten. Ik hoop dat jullie hier allemaal mee akkoord zijn.
Wanneer je je oefening dan zodanig moet uitvoeren, dat ze supercomp. tot resultaat geeft, kan je ze gewoon niet blijven perfect uitvoeren.
Hoe zwaarder het wordt, hoe meer andere spieren je er trouwens bij zult betrekken.

Dat zei ik, alleen dan anders :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven