Fitness Seller

Correct uitvoeren flys, en waar moet je het voelen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thanks voor de reacties guys, ik ga het eens rustig bekijken allemaal en eens flink werken aan de mind-muscle connection.
Even een flink aantal KG's terug en gewoon rustig opbouwen weer met een betere techniek en zo de mind-muscle connection beter houden.
 
Wat ik concludeer met je uitleg op diverse reacties.
De "pijn" "burn" die je voelt is te wijten aan de stretch die je veroorzaakt bij de aanhechting van je borstspier aan je schouder. Plaatje met dat rode gedeelte.
Als je je borst niet voelt dan ligt dat aan je contractie. Bij het omhoogbrengen dien je maximaal je borst te knijpen en de armen niet geheel te sluiten totdat ze elkaar bijna aanraken want dan verdwijnt je contractie weer.
Niet tot max stretchen en beginnen met knijpen van je borstspier op moment van contractie uitvoeren en blijven knijpen tot de handen ongeveer tot op 15cm elkaar raken en niet verder.
Hoe meer je je schouderbladen in de bank druk hoe minder diep je moet stretchen. Het enige wat je daarmee belast zijn je pezen.
 
Cable fly's heeft meer constante spanning maar ik doe nog wel bijvoorbeeld pronated incline db fly met een korte rom zodat je echt de buitenkant van je borstpieren voelt.
ik denk dat afwisseling the key is.
 
Misschien ten overvloedde, maar denk eventueel aan je ellenbogen bij elkaar brengen (en niet je handen).
Experimenteer met houdingen; staand, liggend op bench (straight, incline, decline)
Experimenteer met uitvoering; hoek waarin je de arm beweegt, manier waarop je de hand houdt.
Met cableflyes kun je de borst goed op allerlei verschillende punten raken.
 
Rug hol houden. Zou hem wel wat lichter pakken dan en dan heel veel herhalingen, dan voel je precies met welke spieren je hem pakt.
 
Wat mij erg veel helpt met het voelen van flies is door de binnenkant van mijn ellebogen zoveel mogelijk naar te kaar te duwen. Als ik het al doe zonder gewicht voel ik mijn borst soort van trillen (gevoel van intensief aanspannen?). Ik duw ook kabel/machine met mijn palm zegmaar, ik knijp niet echt in de handle.

Kreeg vroeger te horen dat ik moest denken aan het knuffelen van een boom maar dit was voor mij echt slechte advies. Uiteraard ook schouderbladen ingetrokken en borst naar voren
 
Back
Naar boven