AndroidHealthClinic

Correcte caloriebehoefte berekening ? Geen gewichtsverlies.

Bezoekers in dit topic

svdl

Novice
Lid geworden
31 jul 2012
Berichten
26
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
22%
Goedemiddag allemaal,

Na een maand strak aan de Cut gehouden te hebben, nog steeds geen gewichtsverlies, gewoon gelijk gebleven.
Nu begin ik een btje te twijfelen of ik wel de juiste richtlijn kwa berekening heb gebruikt.

Via de Harris benedict formule kom ik op een onderhoud uit van 2933.
Echter Via de Oxford berekening kom ik op een onderhoud van 2748 uit.

4 weken lang heb ik elke dag op ongeveer 2500cal gezeten dus je zou denken dat ik zoiezo afgevallen zou moeten zijn.
Getracked via myfitnesspal. K : 30% 188g E : 35% 210g V : 35% 97g

Kwa sport 2-3x per week full body compound barbell oefeningen thuis. Verbranding zal hiermee rond de 200cal per training zitten.

Heb ik toch teveel gegeten waardoor mijn cal deficit te klein is en ik door sporten wat spier heb aangezet ?

Wat is jullie mening, wat te doen nu ? Cal verder verlagen ? Of zo door blijven gaan ?
 
Wat doet je gewicht EN vet%?
Wat zie je in de spiegel? zie je je spieren meer?
Hoe zit t met je training? gaan gewichten omhoog?
Hou je echt alles goed bij? (ook rijst gekookt/ongekookt bijvoorbeeld, bereidingsvetten etc.)

En vergeet niet dat onderhoud berekend een indicatie is. Je weet pas echt wat je onderhoud is als er volledig niet verandert in je gewicht en vet% bij wat je eet.
Misschien ligt je onderhoud wel lager dan je berekening.

Post je voeding anders eens. Misschien zit er toch stieken een fout ergens in.
 
Na een volle maand kun je zo goed als zeker stellen dat je op onderhoud hebt gegeten de afgelopen maand. Verder verlagen dus.
 
wat zie je als je naar jezelf kijkt?
Heb je je vetpercentage laten berekenen?
 
Ik moet wel zeggen dat ik nog geen foto's heb gemaakt, maar wel het idee heb dat spieren wat zichtbaarder zijn. Ik zal idd foto's moeten gaan maken.
Vet % heb ik met een 3punts meting zelf gedaan. Heb mijn vet % ook nog niet gemeten na deze 4 weken. Zal ik ook eens doen.
Kwa training ben ik de eerste week begonnen met de 1.25 kg gewichten voor 3 sets 2e week 2.5 kg 3 sets 3e week 3.75 kg 3 sets 4e week 3.75 kg 4 sets.

Voeding is echt alles gemeten, van de kokosolie die ik gebruik om te bakken tot aan rijst ongekookt.
 
3,75 is niet mn max, Ik ben aan het opbouwen 3,75kg per kant is het. de volgende gewichten gaan naar 5 kg.
Ik ben ervan overtuigd dat het niet aan mn soort voeding ligt, hoe krijg ik mijn fitnesspal tracking hierin ?

Ik weet niet van alle oefeningen de juiste naam. Ik doe pushups, deadlift, squad, shoulderpress, bent over row, tricep push achter je hoofd.
 
3,75 is niet mn max, Ik ben aan het opbouwen 3,75kg per kant is het. de volgende gewichten gaan naar 5 kg.
Ik ben ervan overtuigd dat het niet aan mn soort voeding ligt, hoe krijg ik mijn fitnesspal tracking hierin ?

Ik weet niet van alle oefeningen de juiste naam. Ik doe pushups, deadlift, squad, shoulderpress, bent over row, tricep push achter je hoofd.
Neem een screenshot en post dit dan als bijlage.
 
bv dit, bij deze zat ik er slechts 80cal over en de andere keer zit ik er weer iets onder. Verschil is nooit meer dan 100.

Screenshot_20190909-184607_MyFitnessPal.jpg


Screenshot_20190909-184640_MyFitnessPal.jpg
 
Eiwitten kunnen flink naar beneden

Niet afvallen = te veel eten
 
ik hou ongeveer 2g per kilo aan. op die dag had ik idd wat veel eiwit.

Maar goed ik eet nu 2500cal. Dan kom ik weer terug op mn originele vraag : Eet ik teveel cal. waardoor mijn deficit te klein is en ik door sporten wat spier heb aangezet ?
Moet ik naar de 2200-2300 toe ?
 
Laatst bewerkt:
wat je invoert kan wel goed zijn maar veel waades die in mfp staan zijn fout.
Soms staat er rijst en de waardes van bijvoorbeeld 125 kcal per 100 gram en soms 350 kcal per 100 gr.
De ene is gekookt en de ander niet.
Soms staat er ewoon portie. Maar hoeveel is een portie voor jou? bij de een is dat 250 gram en bij de ander 100 gram van iets.
Er kloppen gewoon veel dingen niet of wijken af.
Vandaar de vraag schrijf eens op wat je eet. Hoevelheden en macro's die je rekent.
 
ik bereken alles in mfp. Weeg alles af en scan de barcode om de goede waardes te hebben.
Meerderheid komt ook van musclemeat af dus klopt. Waar ik over twijfel is het aantal cal, die ik per dag moet eten.

Het is de bedoeling dat mn vet % flink omlaag gaat en ik zoveel mogelijk spiermassa kan behouden.
 
Dan is t wat ik zei... je onderhoud ligt gewoon lager.
Het blijven berekeningen en indicaties. Dan is t een kwestie van meer cardio of verlagen voeding.
 
Het is echt geen hogere wiskunde , tenzij je een medische aandoening hebt of een mirakel bent , anders is het heel simpel

- meer eten dan je behoefte is aankomen
- minder eten dan je behoefte is afvallen
- aankomen / op gewicht blijven in een cut is teveel eten
 
Het is echt geen hogere wiskunde , tenzij je een medische aandoening hebt of een mirakel bent , anders is het heel simpel

- meer eten dan je behoefte is aankomen
- minder eten dan je behoefte is afvallen
- aankomen / op gewicht blijven in een cut is teveel eten

Ik snap het concept zeer zeker, echter ben ik bang dat ik dan te laag in mn Cal ga zitten env eel spier kwijt raak. Ik zal eens naar de 2300 gaan en kijken wat het doet.

Thnx allemaal.
 
Spier ga je zoweiso kwijt raken in een cut ..
je kan het minimaliseren

Maar met alle respect , hoeveel spier heb je nu als beginner met dit gewicht , denk dat je keuzes moet gaan maken ..
 
Ik snap het concept zeer zeker, echter ben ik bang dat ik dan te laag in mn Cal ga zitten env eel spier kwijt raak.
Daar hoef je je bij een vet% >20% nog geen zorgen over te maken.
 
onderhoud ligt gewoon lager. gewoon het aantal Calorien aanhouden waar je 0.5kg tot 1kg per week afvalt.

ik moest ook 2000kcal eten om dat te bereiken
 
Back
Naar boven