MuscleMeat

correcte oef. VS zware oef.

Bezoekers in dit topic

Originally posted by admin
Je denkt toch niet dat je altijd maar 1 spier gebruikt tijdens een oefening? Die oefeningen zijn zeldzaam en het minst effectief.
Het zijn juist de compound oefeningen die je laten groeien. En compound betekend 'samengesteld' dus andere spieren betrekken moet je zoiezo, bij het cheaten ga je alleen iets meer moeten halen uit de hulpspieren omdat de doelspier te vermoeid is.

Ik bedoelde ook dat dan vooral degene die ik wil trainen het gewicht pakt. Sommige spieren doen altijd wel mee, maar bij geforceerde nemen ze teveel over van welke spier dan mijn bedoeling is.
 
Originally posted by Spike
het is de persoon die de oefeningen risicovoller maakt. door zichzelf niet goed genoeg te kennen en etc...


bij de cable crossover kan je evengoed je biceps scheuren of iets anders oplopen. die kans is kleiner omdat jij DENKT dat die kleiner is.


en explosiever wil NIET zeggen minder gecontroleerd. 't is allemaal te zien met wat mensen verstaan onder 'controle'.

iets als risicovolle oefeningen bestaat er niet. meer technische oefeningen ja, risicovoller, blijft toch BS :D

Maar compound oefeningen doe je met meer gewicht dan isolatie oefeningen en daarom acht ik de kans op blessures met cheaten groter en dus risicovoller dan met isolatie oefeningen.
 
Punt blijft dat het diegene die de oefening doet de "gevaarlijke" factor is. Niet de oefening
 
Back
Naar boven