Fitness Seller

Cortisol blokker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem1001

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
773
Waardering
195
Lengte
1m80
Massa
96kg
Heeft er iemand ervaring met Cortisol blokkers en een trage schildklier?

Mijn partner heeft en traag werkende schildklier, eet netjes volgens een schema, traint hard maar merkt gewoon dat zeker de buikstreek steeds reageert op cortisol.
Daar blijft steeds in fases het buikvet terugkomen, vermoeidheid, slecht slapen.

Nu zijn we ons in het verdiepen in cortisolblokkers, alleen ze heeft ook een traag werkende schildklier dus dat werkt ook niet mee.
 
Ik lees mee, interessant onderwerp.
 
Hoezo krijgt ze geen medicijnen voor de schildklier?
 
Hoe weet je zo zeker dat ze reageert op cortisol?

Ik zou iig niet op eigen houtje met hormonen gaan experimenteren. Zeker niet als je schildklier al niet meewerkt.
 
Vind het nogal voorbarige conclusie? Hoe ben je zo tot deze conclusie gekomen?
 
Hoe weet je zo zeker dat ze reageert op cortisol?

Ik zou iig niet op eigen houtje met hormonen gaan experimenteren. Zeker niet als je schildklier al niet meewerkt.
Bloedwaardes.
 
Maar waarom krijgt ze nou geen medicijnen voor haar schildklier?
Als die weer optimaal werkt gaan die klachten waarschijnlijk ook weg waardoor de cortisol automatisch ook wel zal zakken.
 
Maar waarom krijgt ze nou geen medicijnen voor haar schildklier?
Als die weer optimaal werkt gaan die klachten waarschijnlijk ook weg waardoor de cortisol automatisch ook wel zal zakken.
De arts wil geen medicatie geven. Ze controleren regelmatig het bloed en de waardes blijven stabiel.
 
De arts wil geen medicatie geven. Ze controleren regelmatig het bloed en de waardes blijven stabiel.

Subklinische hypothereoide dus, dat heb ik zelf ook.
Wat zijn haar waardes als ik vragen mag?
 
Indien je cortisol te hoog is, moet je DHEA nemen. Dat is de remmer van cortisol indien cortisol te hoog is. Genoeg over te vinden.
 
Hoe hoog is haar cortisol (heb zelf ook veel te hoog cortisol nl)
 
Bloedwaardes.
Zou je die waardes hier kunnen plaatsen, incl. het soort meting dat gedaan is? En hoe heb je vervolgens de link tussen deze waardes en het reageren van de buikstreek op cortisol vastgesteld?
 
Zou je die waardes hier kunnen plaatsen, incl. het soort meting dat gedaan is? En hoe heb je vervolgens de link tussen deze waardes en het reageren van de buikstreek op cortisol vastgesteld?

Hadden gister ingelogd bij de arts maar konden de waardes niet terughalen. Gaat ze vandaag over bellen.
Ze hebben haar medicatie aangeboden voor de schildklier maar dat wil ze zelf niet. Idee dat de medicatie bijna erger is dan de kwaal.....
Binnenkort moet ze weer prikken ter controle dus dan hebben we de laatste waardes weer.
 
Hadden gister ingelogd bij de arts maar konden de waardes niet terughalen. Gaat ze vandaag over bellen.
Ze hebben haar medicatie aangeboden voor de schildklier maar dat wil ze zelf niet. Idee dat de medicatie bijna erger is dan de kwaal.....
Binnenkort moet ze weer prikken ter controle dus dan hebben we de laatste waardes weer.

In ieder geval een hoop gedoe over geweest de afgelopen jaren inzake de beschikbaarheid van deze medicatie. Maar of de medicatie erger is dan de kwaal? Hoezo is ze in deze veronderstelling?
 
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Klachten mbt hypothyreoide zijn behoorlijk kut, als je dat kan oplossen door dagelijks wat t4 of t3 in sommige gevallen te slikken..

Wat is het nadeel?
 
In ieder geval een hoop gedoe over geweest de afgelopen jaren inzake de beschikbaarheid van deze medicatie. Maar of de medicatie erger is dan de kwaal? Hoezo is ze in deze veronderstelling?
Teveel medicatie gehad in het verleden.
Ziekte van crohn.
Paar zware roaccutane kuren gehad, lever op zijn donder gekregen, tanden slechter geworden. Helaas kwam de acne net zo hard terug na de kuren.

Die is niet zo van de westerse geneesmiddelen meer......
Acne vrij geworden door een paar maanden hoge doseringen pro-biotica.
Hierdoor ook de crohn stabiel.
Dan kan medicatie gewoon de boel weer op scherp zetten.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ja begrijpelijk dat je dan sceptisch wordt natuurlijk. Afweging van de klachten en de mogelijke gevolgen op lange termijn.
 
Ja begrijpelijk dat je dan sceptisch wordt natuurlijk. Afweging van de klachten en de mogelijke gevolgen op lange termijn.
Niet leuk als mijn familie in de buurt van Enkhuizen woont en je op een zondag alle benzinepompen moet bezoeken onderweg omdat de crohn ineens actief wordt.
 
  • Wow
Waarderingen: Vonk
Ze wil dus geen medicatie voor de schildklier maar wel eventueel cortisolblokkers ?
 
Back
Naar boven