MuscleMeat

cortisone(?) injectie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Floyd

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2002
Berichten
1.384
Waardering
0
Ik weet gvd niet wat het is, maar mijn schouders (vooral rechter) hebben een probleem. Ik warm op, pak de laatste tijd geen zware gewichten meer , en heb de benchpress vervangen voor de dumbbells. Toch voel ik na verloop van tijd toch een zeurende pijn in mijn schouders, en soms ook weer niet. je kunt de pijnplek (helaas) niet aanraken of voelen. Het zit in de schouder lijkt het.

Heb een hele poos hierdoor geen borst/schouders en rug getraind, is maand of drie. train nu weer na een gehele onderbreking van 1mnd weer, gaat lekker, maar vanavond begon die dan weer..........die ##%^&*pijn. weer rechter.

wat the **** is dat?! En wat te doen, welke ingreep vereist.

ps.

alles wat goed is voor mijn schouder, qua rekken, strekken, tips, whatever, tell me.........

oow,
en het mooie is. Ik heb het ook gehad dat mijn beide schouders helemaal verrot waren, terwijl ik niks heb gedaan de dag ervoor, bij het opstaan. Het gebeurde dus in m'n slaap. Meerdere malen.

alle hulp is welkom! :D

ciao
 
cortisone injecties is volgens mij een slecht idee... moet je echt laten voor wanneer er niets anders helpt...

ga een radio maken, of zo... professionele hulp gaan halen zou ik zeggen om te zien wat er echt aan de hand is met je schouders ...


ik gok op rotator cuffs. wie nog?
 
Is id gewrichtspijn. Ik zou beginnen met glucosamine/extra O3 en heel licht blijven trainen zou ik wel doen, anders gaat het juist minder goed genezen. daarna evalueren, indien blijvend zeker arts raadplegen.
 
Heb ook een jaar geleden last gehad van een zeurend gevoel ergens binnen mn linkerschouder. Aangezien niets anders hielp (stretchen, lichte gewichten ed en ik niet naar de dokter wou) ben ik gewoon twee weken gestopt met alle mogelijke oef. die je schouders belasten. Daarna was het weg.
 
Bedankt voor de reacties. Rust heb ik al een tijd gedaan, zelfs veel langer dan 2 wkn. wil niet baten, komt weer terug, maar dat opstaan, en dat m'n schouders dan helemaal verrot aanvoelen vind ik nog wel het vreemdst.

Ik hoorde dat je d.m.v. cortisone injectie zo'n ontsteking kan laten overgaan, maar lijkt mij persoonlijk ook een laatste redmiddel. Verstandig is gewoon de dokter raadplegen dan maar, ben alleen bang dat die lul zegt, 'rust houden' en kom maar weer terug...... Ik moet meteen foto's laten maken ofsow......

ag, het moet dan maar......
 
Mijn schouders deden ook pijn als ik s ochtends uit bed kwam, dit kwam bij mij omdat ik op mijn buik sliep met mijn handen boven mijn hoofd.

Dus ik weet niet hoe jij s nachts slaap ??? maar bij mij is het een stuk minder geworden nu ik op mijn rug slaap. Is wel ff wennen :D




Groeten bigboy25.
 
Maakt idd veel uit, op je schouders slapen is niet bevorderlijk...was anatomische reden voor maar weet niet juist meer waarom iemand?
 
hmmmmmmmm, kijk er worden weer hele boeiende dingen gezegd. dat wordt voortaan op de rug slapen dus. Blijft alleen de vraag, wie gaat dat controleren als je slaapt?!... maarja, je ken het altijd proberen. thnx
 
Ik heb precies hetzelfde, heb nu 2 maanden niets gedaan. Het wordt nu langzaam wat minder. Maar als ik wat geks doe is het ook gelijk weer terug.

Ook ik had s'ochtens verteerde schouders, is nu weg gelukkig.

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met glucosamine (1500 mg) per dag, visolie 2 tabletten per dag en anti-oxydanten.

Ik heb ook de dokter geraadpleegd die zei dat alle aanhechtingen geirriteerd waren plus een zenuwontsteking ( heb ik tramadol voor gehad). Die zenuwontsteking veroorzaakte dat continue brandende gevoel. Ook had ik een scheurtje in de pees.
Dus ik heb de boel ook aardig "verziekt".

Mijn advies aan jou is om echt rustig aan te doen, en geen borst, rug etc te trainen. Focus je een maand op benen, kuiten etc, je zult zien dat het dan beter gaat. Na een maand kun je dan beginnen met lichte gewichten. Bankdrukken met smalle grip en langzaam uitbouwen naar bredere grip.
Mij is het advies gegeven om geen "behind neck press" meer te doen.

ps neem geen injectie, pijn is wel weg maar er onstaat kalkafzetting.

Succes
 
Tjah, weet je wat het is eric, ik doe continu al rustig aan, en heb laatst nog ongeveer 1,5 mnd helemaal niks getraind, en zoals je zegt, rustig beginnen, maar schiet er toch in. Dat glucosamine werkt dat een beetje, en waar haal je dat spul?..... Visolie ik heb lijnzaad, maar komt op hetzelfde neer toch.....

wie heeft er trouwens een paar goede stretch/rek oefeningen voor de schouders?!.... wie weet helpt dat nog wel een beetje.
 
Floyd, visolie is niet hetzelfde als lijzaat (lijnzaat is overigens ook goed). Ik gebruik die Glucosamine (kan je overal kopen, bij kruidvat is tie eur 9 voor 60 tabletten, je moet er dan 3 per dag innemen) nu 2 maanden, ik kan je echter niet vertellen of het mijn herstel bevordert heeft, het gaat na 2 maandjes werken. Ik heb uitgebreid gespit op het net en alleen maar positieve berichten gelezen. Aangezien ik in een zelfde dip zit als jij probeer je (bijna) alles om het herstel te bevorderen.

Het is natuurlijk goed om de boel een te laten doorbloeden maar of het slim is om weer te gaan trainen .....

Ik loop nu ook bij de fysio en die neemt me 1 x per week onder handen, en ik moet zeggen dat de pijn minder word.

Van de dokter heb ik nu dyclofenac gehad (50 mg), en dat werkt redelijk (is ook onstekingsremmend). Ik had eerst tramadol, maar dan loop je de hele dag als een zombie rond ;-)

Kijk trouwens eens op deze site, staat een heleboel info

http://www.weldoen.nl/voelen/schouders/rupturen.htm
 
Originally posted by Floyd
hmmmmmmmm, kijk er worden weer hele boeiende dingen gezegd. dat wordt voortaan op de rug slapen dus. Blijft alleen de vraag, wie gaat dat controleren als je slaapt?!... maarja, je ken het altijd proberen. thnx



tja ik heb geluk dat ik weinig draai in mijn slaap dus op mijn buik word ik niet meer wakker wel eens op mijn zij.




Groeten bigboy25.
 
super thnx voor de tips, en die site eric is inderdaad wel erg handig. Ik ga nu eerst eff trainen (slecht :D he...) en dan vanavond eff kieken.

groeten en bedankt.
 
Hee Floyd, kon me ook niet inhouden, ben vanavond ook weer geweest.

Hoe ging het ???
 
Ja, lijkt idd de rotator cuff... Een cortisone injectie sucks...dat is spierafbrekend, en dus het laatste wat je wilt hebben. Wat Tk al zegt...omega's, glucosamine en chondroitine.
 
Zelfs even effectief als NSAIDs als het gaat om pijnbestrijding:

Ned Tijdschr Geneeskd 2002 Sep 28;146(39):1819-23 Related Articles, Links


[Glucosamine and chondroitin sulfate as a possible treatment for osteoarthritis]

[Article in Dutch]

Bijlsma JW.

Universitair Medisch Centrum, afd. Reumatologie & Klinische Immunologie, Postbus 85.500, 3508 GA Utrecht.

The nutritional supplements glucosamine and chondroitine sulphate are widely used in the treatment of osteoarthritis. In published studies, glucosamine used in a dosage of 1.5 gram daily is, after a period of 2 to 4 weeks, just as effective as low doses of NSAIDs in alleviating pain. Chondroitine sulphate has been less well investigated. There are indications that it affects the symptoms of osteoarthritis, even though this effect only occurs after a longer period of time. The side effects for both substances are minor. A disease-modifying effect (defined as delay of radiological progression of osteoarthritis) has not been proven.

Publication Types:
Review
Review, Tutorial
 
Heb weer getraind en ging aardig, maar dat komt omdat ik er constant rekening mee hou, m.a.w. je pakt minder gewicht en forceerd niks, en dat moet toch wel met BB. Heb wel een afspraak gemaakt voor de dokter.
Heb die site bekeken die Eric noemde, en der zijn nog heel veel andere dingen die mis kunnen zijn met mijn schouders, dus zo'n cortisone injectie hoeft nog helemaal niet aan de orde te zijn......

Die gluco-shit die ga ik straks eff halen, extra fles lijnzaad heb ik al, en voor die andere zooi (thnx admin) ook eff kijken.....

Ik laat jullie trouwens wel eff weten wat de dokter of evt fysio ervan vindt......
 
Glucosamine is nou niet echt een goedkoop supplement maar helpt mij ook zeer zeker wel!
de prijs boeit me daarom niet echt want het smeert je gewrichten echt.
eigenlijk een must have supplement ook als je geen pijn hebt.
 
Back
Naar boven