AndroidHealthClinic

could you kill?

Bezoekers in dit topic

spiertje16

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
10.641
Waardering
0
zou je kunnen doden ?
hierbij gaat het niet om het moedwillig of met voorbedachte rade doden zoals moord
maar in situaties als zelfverdeding
en meerendeel toch wel oorlog ik refeer hierbij naar het bv oog in oog staan met de vijand
ik wil graag onderbouwde reacties met goeie argumenten waarom je wel/niet het doden van je medemens zou kunnen
zodra er genoeg reacties zijn zal ik toelichting geven en vertellen hoe het echt zit
het is een raar topic maar gesprekstof moet er zijn
ik ga er ook vanuit dat er sirieus wordt gereageerd
 
Eerlijk gezegd weet ik het niet 100% zeker omdat ik nog nooit zo'n situatie heb meegemaakt waarin dat nodig was gelukkig, maar ik denk wel dat ik het zou doen indien nodig.
 
Ik denk als het er echt op aan komt wel, als ik moet kiezen zij/hij of ik dan die andere. Of het terecht is wie weet...
 
Ik denk dat als ik echt woedend zou zijn dat ik misschien wel iemand zou kunnen vermoorden maar daar zou ik waarschijnlijk achteraf wel spijt van krijgen.

Als iemand bijvoorbeeld je vriendin lastig valt wil je die persoon een mep verkopen meer niet. Maar als het wat erger wordt bijvoorbeeld: Ik zie dat m'n vriendin verkracht wordt oid weet ik niet waartoe ik in staat zou zijn.
 
Heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar ik denk dat alleen dat moment de waarheid kunt onthullen.... Niet dat ik dat ooit mee wil maken. vind oorlog het meest banale dat er bestaat.

Maar dat moment, dat je daar staat, met een schietijzer in je handen. Je ziet iemand op je af komen die je totaal niet kent. Nog nooit een woord gewisseld en nu sta je daar in feite om die gast aan stukken te schieten, want daarom heb jij dat schietijzer in je handen. Zijn duizend kameraden zijn, evenals die van jou (en jijzelf) hetzelfde lot beschoren.
Want het lastige is dat hij ook zon malafide stuk welvaart in zijn (haar?) handen heeft. En dus voor hetzelfde is gekomen als jij: dood en verderf zaaien.

Tja, wie schiet het eerst? verdomd, áls ik in de situatie kom, heb je grote kans dat ik ook nog die verdomde trekker overhaal. Ik denk dat op dat moment instinctief reageren boven aan het lijstje van handelingen komt te staan.
 
natuurlijk weet je dat pas op het moment zelf, maar ik denk dat een grote groep mensen vrij snel de trekker overhaalt en een andere grote groep verbijsterd is en stil blijft staan in shock.
 
builderB zei:
Heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar ik denk dat alleen dat moment de waarheid kunt onthullen.... Niet dat ik dat ooit mee wil maken. vind oorlog het meest banale dat er bestaat.
*nbsp;
Maar dat moment, dat je daar staat, met een schietijzer in je handen. Je ziet iemand op je af komen die je totaal niet kent. Nog nooit een woord gewisseld en nu sta je daar in feite om die gast aan stukken te schieten, want daarom heb jij dat schietijzer in je handen. Zijn duizend kameraden zijn, evenals die van jou (en jijzelf) hetzelfde lot beschoren.
Want het lastige is dat hij ook zon malafide stuk welvaart in zijn (haar?) handen heeft. En dus voor hetzelfde is gekomen als jij: dood en verderf zaaien.
*nbsp;
Tja, wie schiet het eerst? verdomd, áls ik in de situatie kom, heb je grote kans dat ik ook nog die verdomde trekker overhaal. Ik denk dat op dat moment instinctief reageren boven aan het lijstje van handelingen komt te staan.
@metal wolf
ik bedoelde toch wel meer in een oorlog

hier ga ik dus zo op in
 
In tijd van oorlog zou ik zeker wel kunnen killen denk ik, maar dan moet er wel gevaar voor mij of mijn gezin zijn.
 
spiertje16 zei:
@metal wolf
ik bedoelde toch wel meer in een oorlog
Ow, verkeerd gelezen :o

Weetje, heel veel soldaten die net uit een oorlog komen plegen zelfmoord of belanden in een inrichting omdat ze het niet kunnen verwerken wat ze hebben gedaan. Het gaat gewoon tegen onze natuur in om andere mensen te doden.
 
ik kill iedereen voor 500 euro ;)

Ik denk dat iedereen wel eens de gedachte heeft doordat iemand je zo pijn heeft gedaan, boos heeft gemaakt, gekwetst heeft dat je op dat moment iemand datzelfde toewenst en dan nog een stapje erger zelfs het leven ontnemen.
Maar dan denk je even verder of het dat wel waard is de gedachte dat diegene je aankijkt terwijl hij zijn laatste adem uitblaast, je denkt aan de beelden die zullen blijven achtervolgen, je denkt aan hoe je door je omgeving zal worden uitgekotst, je denkt aan de gevangingsstraf die erop staat, en je komt in de knoop met je geweten en beslist om je agressie maar in de sportschool te botvieren.

In oorlogstijd is het denk ik heel anders dan heb je geen gevoel bij je tegenstander aangezien diegene jouw ook het leven wil ontnemen en zal je de eerste moeten zijn om de trekker over te halen en zal je meer als een goed geoliede machine reageren en er op dat moment niet bij nadenken maar bij thuiskomst bestaat de kans wel dat je toch gek wordt van de beelden in je hoofd
 
Uit angst, ja. Kan niet wachten tot je ons gaat uitleggen hoe het werkelijk in elkaar zit. :roflol:
 
Ik denk dat je dat gewoon niet kan weten, totdat je in die situatie zit waarbij je het moet/zou doen. Iedereen die nu er over nadenkt, gebruikt eigenlijk situaties waarin hij of zij boos(o.a) was, maar dat soort situaties komen volgens mij noggeens in de buurt van een situatie waarin je ECHT iemand doodt.
 
haazebr zei:
Ik denk dat je dat gewoon niet kan weten, totdat je in die situatie zit waarbij je het moet/zou doen. Iedereen die nu er over nadenkt, gebruikt eigenlijk situaties waarin hij of zij boos(o.a) was, maar dat soort situaties komen volgens mij noggeens in de buurt van een situatie waarin je ECHT iemand doodt.
vergis je niet kan nog nog wel eens tegenvallen
 
Ik weet dat ik het zou kunnen op het moment dat het nodig is!.. (ben hiervoor getraind)

Maar ik denk dat ik daarna misschien wel een mentaal wrak zou zijn... :(
 
Als het zelfverdediging is gaat het bijna altijd per ongeluk, met opzet dan ben je gewoon gek genoeg om het te doen, en mocht het om een andere reden iemand afmaken zijn dan word 9 van de 10x gebluft.

Iig word binnen defensietroepen altijd gezegd dat "spijkerbroeken" grootspreken zonder besef waar het om gaat. Ik denk dat je als n00b op dat gebied altijd zou aarzelen en dat het een lange intensieve training vergt voor je op zo'n moment je bewapening kunt gebruiken zonder er (emotioneel) bij stil te staan dat je iemand(s vader, zoon, broer, echtgenoot) gaat doodmaken.
 
Das net het ergste en stomste aan al die oorlog ,

kill one , and you a killer
kill 10 and your an psycho
kill 1000 and your a commander
kill 100.000 and your a god

Mensen moeten maar de grens kunnen trekken , als het voor algemeen " goed " is dan kan het allemaal . Oorlog tegen andere landen , terrorisme allemaal geen probleem . Knal een dief neer of een pedofiel en je hebt problemen .

Grootste probleem aan de mensheid in het algemeen is het " hypocriet zijn " .
Zolang het hun eigen zakje vult , hun goed uitkomt of in het algemeen nut is van de massa kan alles .

Principes en deze naleven .... zie ik niet zo vaak meer , zonde
 
MightyDuck zei:
Als het zelfverdediging is gaat het bijna altijd per ongeluk, met opzet dan ben je gewoon gek genoeg om het te doen, en mocht het om een andere reden iemand afmaken zijn dan word 9 van de 10x gebluft.

Iig word binnen defensietroepen altijd gezegd dat "spijkerbroeken" grootspreken zonder besef waar het om gaat. Ik denk dat je als n00b op dat gebied altijd zou aarzelen en dat het een lange intensieve training vergt voor je op zo'n moment je bewapening kunt gebruiken zonder er (emotioneel) bij stil te staan dat je iemand(s vader, zoon, broer, echtgenoot) gaat doodmaken.

Bij defensie lullen ze ook maar wat. Ze mogen amper hun wapen op iemand richten laat staan afvuren. Schieten ze wel (per ongeluk) iemand dood dan staat heel NL op z'n kop.
:rolleyes:
 
axestream zei:
Bij defensie lullen ze ook maar wat. Ze mogen amper hun wapen op iemand richten laat staan afvuren. Schieten ze wel (per ongeluk) iemand dood dan staat heel NL op z'n kop.
:rolleyes:

Bij defensie nemen ze het over uit de boeken/publicaties van niet zwijgzame ex-SAS'ers. Maar toch, lijkt me vrij logisch :)
 
marz01 zei:
ik kill iedereen voor 500 euro ;)

Ik denk dat iedereen wel eens de gedachte heeft doordat iemand je zo pijn heeft gedaan, boos heeft gemaakt, gekwetst heeft dat je op dat moment iemand datzelfde toewenst en dan nog een stapje erger zelfs het leven ontnemen.
Maar dan denk je even verder of het dat wel waard is de gedachte dat diegene je aankijkt terwijl hij zijn laatste adem uitblaast, je denkt aan de beelden die zullen blijven achtervolgen, je denkt aan hoe je door je omgeving zal worden uitgekotst, je denkt aan de gevangingsstraf die erop staat, en je komt in de knoop met je geweten en beslist om je agressie maar in de sportschool te botvieren.

In oorlogstijd is het denk ik heel anders dan heb je geen gevoel bij je tegenstander aangezien diegene jouw ook het leven wil ontnemen en zal je de eerste moeten zijn om de trekker over te halen en zal je meer als een goed geoliede machine reageren en er op dat moment niet bij nadenken maar bij thuiskomst bestaat de kans wel dat je toch gek wordt van de beelden in je hoofd

teveel hitman gespeeld?:)
 
Absoluut, geen twijfel dat ik dat zou kunnen, als ik denk dat ik in mn recht sta met plezier zelfs.
 
Back
Naar boven