XXL Nutrition

Couscous met kip en kwarksaus

Bezoekers in dit topic

timmyty

Novice
Lid geworden
10 feb 2013
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
67kg
Vetpercentage
9%
Couscous met kip en kwark-saus

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Tim, 18 jaar, en een jaar serieus aan krachttraining ( sinds kort 5x per week )
Ik hou heel erg van eten en koken. Daarom heb ik hier een gezond en lekker gerecht

Deze samenstelling is voor 1 persoon, de een eet wat meer dan de ander dus je zal het zelf een beetje aan kunnen passen, maar dit is iig de basis.

100gr couscous
1 eetlepel olijfolie
wat Ras-El hanout kruiden ( of een andere arabische kruiden )
0,5 eetlepel honing
Kipfilet ( hoeveelheid naar keuze )
4 gedroogde abrikoosjes
eetlepel pistachenoten
paar muntblaadjes
1 rode ui
Magere kwark
Bloem/meel ( is t zelfde toch ? )
kip kruiden


Snijd de kipfilet in in kleine lapjes en haal deze door wat Bloem/meel en kipkruiden. Snijd de rode ui, pistachenoten , abrikoosjes en muntblaadjes fijn. Meng de magere kwark met de honing en ras-el hanout kruiden en de muntblaadjes en doe dit in een kommetje. Zet het water voor de couscous op. Doe als alles gesneden is de kipfilet in de pan met olijfolie en doe hetzelfde met de couscous. zorg dat de kip goed gaar is en wanneer deze klaar is leg je de plakjes op een appart bord. Giet de couscous af en meng dit met de ui, pistachenoten en abrikozen. Doe dit nu op een bord en leg de kip er op. Doe lekker veel van het lekkere kwarksausje erover heen en serveer er nog sambal bij ( is lekker met de frisse kwarksaus, zelfs als je niet tegen pittig kan is dit goed te doen ) en je kan smullen !
 
Laatst bewerkt:
"Kwark" saus hè :D
Welkom man........

groetjes , Ray..........
 
Goede eerste post :thumbs:

Welkom!
 
dank jullie wel. Hoop dat jullie dit gerecht uitproberen en ervan genieten !
Zal binnenkort weer wat lekkers ( gezonds ) posten
 
Nice! ga dit in het weekend uitproberen!
 
dank jullie wel. Hoop dat jullie dit gerecht uitproberen en ervan genieten !
Zal binnenkort weer wat lekkers ( gezonds ) posten
Van het weekend.. ga ik me er aan wagen maat ;)
 
Het zou ook leuk zijn als jij (als de uitvinder) of iemand anders er een foto van post. :)
 
Ja klopt dat is een goed idee. Vaak als ik mijn eten maak kan ik niet wachten met het eten ervan, maar volgende keer als ik dit maak en ik kan even wachten zal ik er een foto van maken en het posten !
 
Dat heb ik ook vaak :P...ik verheug me er nu al op. Hopelijk wacht je er niet te lang mee. ;)
 
Dat heb ik ook vaak :P...ik verheug me er nu al op. Hopelijk wacht je er niet te lang mee. ;)

Ik eet als avondeten helaas wat de pot schaft. Maar ik zal vragen of we dit deze week kunnen eten ;)
 
Back
Naar boven