Fitness Seller

CousCous ter vervanging van Rijst

Bezoekers in dit topic

wtf kaas over couscous? is dat marokkaanse couscous?

Couscous is trouwens wel heel anders dan pasta/rijst maar lijkt me wel een prima koolhydraten bron.
Voor nog meer afwisseling kan je ook bij de Turkse/Marokkaanse toko kijken voor ander soort vermicelli of graan achtige gerechten. Zijn veel soorten maar weet de Nederlandse naam er niet van.
 
gewoon je kip in een pan vol water? Is dit lekkerder dan wanneer je het bakt dan? En wanneer voeg je de kruiden toe?

Ik blancheer de kip. Dat houd in dat je eerst het water kookt en daarna de kip erin gooit. Ik doe er meteen een bouillion blokje bij en wat kruiden. Vanaf het moment dat je de kip erin doet duurt het ongeveer 15 minuten voordat het gaar is. Ik vind het een stuk lekkerder om kip te koken ipv bakken inderdaad. Gebakken kip krijg ik niet weg. Wordt snel te droog of te vet. Vind er maar weinig aan. Eet het enkel gebakken als er genoeg kipkruiden overheen zitten. Zoals ik de kip kook is het altijd erg sappig in ieder geval. Het water moet echt koken dus flinke bubbels enzo. En daarna ongeveer op half kracht zetten als je de kip erin doet. Je wilt ze niet te hard koken. Koken geeft ook minder troep dan bakken. Is ook erg prettig.
 
Laatst bewerkt:
Ik deed vroeger ook kippen bouillon bij mijn rijst + groenten (brocolli)+ pastas toen ik die kookte. Nu tijdens mijn cut vermijd ik dat:)
 
wtf kaas over couscous? is dat marokkaanse couscous?

Couscous is trouwens wel heel anders dan pasta/rijst maar lijkt me wel een prima koolhydraten bron.
Voor nog meer afwisseling kan je ook bij de Turkse/Marokkaanse toko kijken voor ander soort vermicelli of graan achtige gerechten. Zijn veel soorten maar weet de Nederlandse naam er niet van.

Geraspte kaas over heel het gericht is best lekker :) als je wilt vraag ik in het weekend aan mijn ma het ganse recept:)
 
Hmm, in Tunesië eten we het zo ongeveer [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
Is met meer pittige kruiden bereid. Kaas zou dan de hele smaak verpesten denk ik.
 
wtf kaas over couscous? is dat marokkaanse couscous?

Couscous is trouwens wel heel anders dan pasta/rijst maar lijkt me wel een prima koolhydraten bron.
Voor nog meer afwisseling kan je ook bij de Turkse/Marokkaanse toko kijken voor ander soort vermicelli of graan achtige gerechten. Zijn veel soorten maar weet de Nederlandse naam er niet van.

Bulgur oftewel tarwerijst is ook erg voedzaam en lekker.
 
Dit is ook erg lekker, weet alleen dat het in Tunesisch dwida mfawra heet:
dwida-mfawra-cuisine-tunisienne.jpg


@Ibo: is dit hetzelfde?
photos+from+14+May+2011+008.jpg
 
wtf!! couscous bevat gwn meer eiwitten dan zilvervlies rijst
 
apart, jullie noemen het bulgur en wij burghul :D
Spreken het uit als borghul ongeveer.
 
@ Eddine: Couscous en 3alouch, alles voor die floes a sahbe!
 
Back
Naar boven