AndroidHealthClinic

couscous tip & vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

axestream

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
5.504
Waardering
5
Couscous is dus heel voedzaam en wordt wellicht door velen over het hoofd gezien. Weet er iemand nog een lekker receptje voor couscous?

Amount Per 1 cup
Calories 650.48
Calories from Fat 9.96

% Daily Value *

--------------------------------------------------------------------------------

Total Fat 1.11g 2%

--------------------------------------------------------------------------------

Saturated Fat 0.202g 1%

--------------------------------------------------------------------------------

Polyunsaturated Fat 0.436g

--------------------------------------------------------------------------------

Monounsaturated Fat 0.154g

--------------------------------------------------------------------------------

Cholesterol 0mg 0%

--------------------------------------------------------------------------------

Sodium 17.3mg 1%

--------------------------------------------------------------------------------

Potassium 287.18mg 8%

--------------------------------------------------------------------------------

Total Carbohydrate 133.95g 45%

--------------------------------------------------------------------------------

Dietary Fiber 8.65g 35%

--------------------------------------------------------------------------------

Protein 22.07g 44%

--------------------------------------------------------------------------------

Alcohol 0g


Vitamin A 0 % Vitamin C 0 %

--------------------------------------------------------------------------------

Calcium 4 % Iron 10 %

--------------------------------------------------------------------------------

Vitamin D 0 % Vitamin E 0 %

--------------------------------------------------------------------------------

Thiamin 14 % Riboflavin 7 %

--------------------------------------------------------------------------------

Niacin 30 % Folate 9 %

--------------------------------------------------------------------------------

Vitamin B-6 10 % Vitamin B-12 0 %

--------------------------------------------------------------------------------

Phosphorus 29 % Magnesium 19 %

--------------------------------------------------------------------------------

Zinc 10 % Copper 21 %

---
Info is komt van http://www.fitday.com/WebFit/Index.html . Heel handig trouwens die site. Registratie is snel en gratis.
 
ik eet t elke zoveel dagen vanwege traditie, maar ik houd er niet van
 
Couscous recept
hier is wat je nodig hebt voor de cous-cous

250 gr. cous-cous
pond tomaten
verschillende groentes zoals bijvoorbeeld:
zak soepgroente
paprika
courgette of aubergine(of allebei)
en wat je nog aan restjes in de groentela hebt liggen
rozijnen
olijven
1 klein !! echt klein, blokje pure chocola
curry poeder
knoflook
blikje dubbelgeconcentreerde tomatenpuree
boullion blokje
en wat je lekker vindt
neem de tomaten en smoor ze in de pan samen met de curry, het boeljonblokje,de knoflook en de tomatenpuree

ga met je staafmixer in de weer en maak er een mooie dikke smurrie van, dit zet je even apart

neem de groentes en smoor ze, gooi de rozijnen erdoor, de olijven en de tomatensmurrie kan erbij

neem nu dat hele kleine blokje chocola en gooi de helft erin, steeds proeven of het niet te veel is want dan kan je alles wel weggooien. De andere helft mag je opeten

gooi de cous-cous in een ovenschaal(niet een diepe) met zoveel water erbij dat er, ook na een halve minuut, nog een halve centimeter op staat. Zet het geheel in de magnetron en laat het 2 minuten gaan, roer om en doe nog eens twee minuten

HET ETEN IS KLAAR!!!!!

p.s. je kan er natuurlijk ook nog wat pepers ingooien of bijvoorbeeld hete paprikapoeder(sambal is er niet zo lekker in!)

p.s. je kan er natuurlijk allerlei groente in doen, de basis is tenslotte de tomatensmurrie, amandelschijfjes erin zijn ook heel erg lekker!
 
Zitten er niet veel geraffineerde koolhydraten in couscous?
 
Jaja oud topic, maar ik heb laatst een pak couscous gehaald en vroeg me af wie dit hier eet en waar het lekker mee is.

Is het uberhaupt een goede rijstvervanger?
 
scroll es boven
 
roxxe zei:
scroll es boven

Ja, ik niet blind zijn he ;)

Maar wellicht is er nog iemand met een positieve aanvulling. Al zal jij dit ook wel positief bedoeld hebben, ik kan er zo weinig mee :)
 
Back
Naar boven