MuscleMeat

Crashen met chrash strongman uitprobeersels (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

5/3/1 session
Date: Thursday, 30 July 2020
Duration: 00:00:25

Warmup sets Squat
----------------------------
✘ 5 x 65.0
✘ 5 x 80.0
✘ 3 x 95.0

Main sets Squat
----------------------------
✘ 5 x 110.0
✘ 5 x 125.0
✘ 5 x 135.0

Boring But Big sets Dead Lift
----------------------------
✘ 8 x 105.0
✘ 8 x 105.0
✘ 8 x 105.0
✘ 8 x 105.0
✘ 8 x 105.0

Trap bar deadlift
----------------------------
✘ 6 x 135.0
✘ 6 x 155.0
✘ 6 x 175.0

farmer walks (20m)
----------------------------
✘ 1 x 150.0
✘ 1 x 150.0
✘ 1 x 150.0
✘ 1 x 150.0
✘ 1 x 150.0
✘ 1 x 150.0


comments: ondanks de lage gewichten was high reps deadlift super vermoeiend tegenover triples :)
farmers volgende keer niet meer op het gazon maar op de oprit, dit was niet leuk voor mijn enkels
Bekijk bijlage 498875
Bekijk bijlage 498876
Leuk dat je een sterker trainingsmaatje hebt gevonden, hilarische foto.

Wendler suggereert vaak niet te hoog te beginnen met de BBB lifts.
 
Kuitjes zijn echt goed hoor, je had die tot voorkort lang niet getraind toch
Nog steeds niet, 2x gedaan, beide keren last daarna :p
 
  • Haha
Waarderingen: Apw
Leuk dat je een sterker trainingsmaatje hebt gevonden, hilarische foto.

Wendler suggereert vaak niet te hoog te beginnen met de BBB lifts.
ze traint al goed mee :p
heb de BBB op 50% gehouden, te doen maar het was niet niks, vooral de korte rust hakt erin
 
Mooie training en flink gewicht ook bij de farmers. Voor de BBB sets word 50% van trainingsmat aangeraden dus daar zit je goed mee.
 
Mooie training en flink gewicht ook bij de farmers. Voor de BBB sets word 50% van trainingsmat aangeraden dus daar zit je goed mee.
Thnx, vond de training ook nog wel leuk om te doen (geen isolatie in, heb ik echt een hekel aan :p)
de app werkt ook wel fijn, de alarmpjes van de pauzes houden het tempo er wat in :)
mja, eens kijken wat ik er over enkele maanden nog van vind.
 
Deadlift dat nou prettig, met een roze zonnebril? :trollface:

Mooie training man, rap ook binnen 25 minuten. Ik zie 17 werksetjes? Bedoelde je 52 minuten, of 1 uur en 25 minuten? :D
 
Deadlift dat nou prettig, met een roze zonnebril? :trollface:

Mooie training man, rap ook binnen 25 minuten. Ik zie 17 werksetjes? Bedoelde je 52 minuten, of 1 uur en 25 minuten? :D
van de bril geen last maar wel de laatste keer dat ik in drag train :p

Timer klopt niet :p heb hem nog eens opnieuw opgezet (dus 25sec :p) toch wel 1,5u bezig geweest omdat ik vanalles naar buiten moest sleuren.

inderdaad wel 17werksetjes, maar de deads zijn heel laag gewicht en met de hexbar ben ik ook heel laag begonnen.
 
van de bril geen last maar wel de laatste keer dat ik in drag train :p

Timer klopt niet :p heb hem nog eens opnieuw opgezet (dus 25sec :p) toch wel 1,5u bezig geweest omdat ik vanalles naar buiten moest sleuren.

inderdaad wel 17werksetjes, maar de deads zijn heel laag gewicht en met de hexbar ben ik ook heel laag begonnen.
17 werksets, hoe licht of zwaar ook, in 25 minuten leek mij al killing. Dat noem ik cardio. :)
 
Vind overigens zelf BBB veel te lage intensiteit.
 
Vind overigens zelf BBB veel te lage intensiteit.
Ik denk dat het wel de bedoeling is dat de intensiteit laag is, zo dat het de 5/3/1 dag niet in de weg zit
(ik zeg maar wat hee, ben alles nog maar 2dagen uit aan het zoeken :p)
 
In
Leuke kleine meid, sterk al :p
 
Ik denk dat het wel de bedoeling is dat de intensiteit laag is, zo dat het de 5/3/1 dag niet in de weg zit
(ik zeg maar wat hee, ben alles nog maar 2dagen uit aan het zoeken :p)
De algemene consensus is wel wat je toch wel minstens 65% nodig hebt van je 1RM voor een voldoende trainingsprikkel.
 
De algemene consensus is wel wat je toch wel minstens 65% nodig hebt van je 1RM voor een voldoende trainingsprikkel.

Ligt eraan wat jij verstaat onder trainingsprikkel. Voor kracht (en massa) wellicht ja maar om te werken aan je form, het doorbloeden van de juiste spieren (voor pezen, gewrichten EN spieren) en het bouwen van workload/endurance kan -65% imo echt wel helpen. Alex doet altijd heel veel licht werk (zeker ver in de offseason) om pijnvrij te blijven/worden en een grote basis te bouwen qua conditioning/workload. Natuurlijk kan je ook gekke volumes/conditioning toch zwaar doen (G-men style) maar dat vraagt veel van je (fysiek/mentaal) en trekt niet iedereen.

Ik zie dan ook zeker wel nut in van BBB werk. Of het per sé BB moet zijn ipv 3x10/3x12 etc. en of het per sé de main moet zijn (ipv bijv. db press ofzo) laat ik in het midden. Ik vind dat Chrash te veel doet, maar hij kuurt wel (ik niet) en heeft meer massa dus wellicht ook meer nodig.

Verder ben ik het denk ik deels dan ook wel met je eens, want sets op 50% gaat weinig carryover hebben naar je 1rm en zelfs weinig bouwen voor je 10-5rm en/of massa. Maar het kan dus wel helpen voor andere dingen en je dus indirect sterker maken.
 
Back
Naar boven