crealean

Discussie in 'Supplementen' gestart door SHUTTERSPEED, 15 jun 2006.

XXL Nutrition Algemeen

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. SHUTTERSPEED

    SHUTTERSPEED @ Elite Member Topic Starter

    Berichten:
    36.981
    Leuk Bevonden:
    288
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ik heb nu een pot creatine (crealean) waar ik mee ga beginen.
    Op de pot zelf staat bij de dosering 1 a 2 maal per dag 5 gram.

    Op een site van een supplementenshop staat bij de dosering het volgende:

    Aanbevolen dosering:
    Neem de eerste 5 dagen 20 gram creatine verdeeld over de dag in. Daarna volstaat een onderhouds dosering van 5 gram verdeeld over de dag. Neem voor het beste effect creatine altijd in met een vruchtendrank of dextrose.

    (1 bus creatine is genoeg voor ongeveer 3 maanden)

    Ik heb gelezen dat de meningen verdeeld zijn over al dan niet een oplaadfase te gebruiken.
    Ik vind het een beetje verwarrend omdat het op de pot en de site al verschilt qua dosering. 20 gram per dag vind ik toch best veel
    Ik had dan ook de volgende vraagjes

    1: wel geen oplaadfase bij deze creatine? (is een mono overigens)
    2: op welke tijdstippen? (voor of na ontbijt/middageten/avondeten/ voor of na de training? hoeveel uur moet er minimaal tussenzitten, of maakt dat niet zoveel uit?
    3: hoeveel weken achter elkaar is het raadzaam deze creatine te gebruiken. er staat namelijk iets op over de tijdsduur. Op de pot staat dat je er 3 maanden mee kan doen - maar 12 weken is toch veel te lang?

    thx, marcel




     
  2. Heinlbag

    Heinlbag Cool Novice

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Spannend!! Een nieuwe pot creatine.. De Groei komt eraan!

    Naar mijn mening en toch meeste voedings specialisten, heb je wel een ladings period nodig, alleen niet zoveel als 20gr per dag. Hoeveel weeg je? Probeer dit toe te passen: 2gr. per 10 kilo lichaams gewicht. dus weeg je 60: 12gr. weeg je 80: 16gr per dag. Later kan je dat halveren tot 1gr. per 10 kilo lichaamsgewicht. doe dit 5 dagen lang voor de ladings fase

    Wat betreft de intake momenten, zijn de meningen ook over verdeeld.
    Probeer dit: In de eerste 5 dagen
    Op trainings dagen neem je het 6-8 uur vóór je training in, als dat mogelijk is, (tenzij je sochtends neemt, neem het dan een half uur voor je training) neem het direct na je training en dan 15min. later een eiwitten shake. en savonds een half uur voor het slapen gaan neem je het nog een keer. Drink hierbij véél! water, probeer aan de 3 liter te komen per dag. Als je je creatine in neemt, mix het dan met witte druivensap, of een ander vruchtensapje, dan wordt het beter en sneller opgenomen in je spieren, en je insuline aanmaak gaat omhoog, waardoor er meer insuline in je spieren terecht komt (en Insuline werkt Verdomd anabolische (spier opbouwend)).

    In de weken daarna, nog steeds 6-8 uur voor je training, tenzij je soches traint. en dan een half uur voordat je naar bed gaat. zo worden de doseringen goed verdeeld en blijft het creatine gehalte in je lichaam hoog.

    Doe er niet! langer dan 8 weken mee, dan is écht de maat vol en moet je ff 2 weken stoppen.

    Succes! ben benieuwd naar de resultaten!
     
  3. Heinlbag

    Heinlbag Cool Novice

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    oh ja, en als je het van plan bent in te nemen met een maaltijd, doe het er dan ff vóór. ipv tijdens of na.!
     
  4. SHUTTERSPEED

    SHUTTERSPEED @ Elite Member Topic Starter

    Berichten:
    36.981
    Leuk Bevonden:
    288
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    omdat ik wil aankomen neem ik verdeeld over de dag ook 4 weightgainer shakes dus ik drink vrij veel over de dag:

    Hoeveelheid:

    Ik weeg 70 dus 7x2 = 14 gram per dag gedurende de eerste 5 dagen
    Na 5 dagen halveren dus 7 gram per dag

    Tijd

    Ik train 3 x per week (maandag woensdag vrijdag) van 20.30 - 22 (inclusief douchen) dus als ik het goed begrijp moet ik 3 intake momenten gedurende de eerste 5 dagen nemen:

    > +/- 14.30 ( 6 uren voor de training)
    > direct na de training 22.15
    > 0.15 (halfuur voordat ik ga slapen)

    vervolgens de weken na de 5 dagen

    > +/-14.30 (6 uren voor de training)
    > 0.15 (halfuur voordat ik ga slapen)

    Moet ik dit ook aanhouden om niet-trainingsdagen?
     
  5. Heinlbag

    Heinlbag Cool Novice

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ja dat klopt!

    Sorry dat was ik ff vergeten. Op niet trainings dagen, neem het soches op een lege maag met 60gr. eiwit poeder (das ong. 40 - 45gr eiwitten(vaak 2 scoops)). en na 30 - 45 min. eten.

    in je eerste week op niet trainings dagen die 14gr. op 3 momenten verdelen, sochtends 5, smiddags 5 en savonds 4 gr.
     
  6. SHUTTERSPEED

    SHUTTERSPEED @ Elite Member Topic Starter

    Berichten:
    36.981
    Leuk Bevonden:
    288
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    ok bedankt voor je tips nu maar weer knallen !! :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie