MuscleMeat

CreaPure® vergeleken met andere creatine monohydraat

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Iedereen is altijd heel lovend over het merk CreaPure uit Duitsland van AlzChem, nu vroeg ik me af of er daadwerkelijk kwalitatief verschil is tussen CreaPure en de creatine monohydraat van bv. de huismerken hier. Het is moeilijk om relevante, reedse onderzoeken te vinden die specifiek CreaPure vergelijken met andere creatines.
 
CreaPure is een slimme marketing truc van een Duitse producent. Deze heeft de naam creapure als trademark en dus alleen de creatine van deze producent mag zo heten. Daarna hebben ze een enorme marketing campagne gestart dat dit de beste creatine is. En je hoort de kassa zelf al rinkelen denk ik ;)

Deze creatine is niet beter of slechter dan andere (slechte Chinese creatine buiten beschouwing). Wij hebben niet voor creapure gekozen omdat die korrelgrootte van CreaPure te grof vind. Het is een soort suikerkorrel onze huidige creatine is meer een soort poedersuiker en lost beter op.
 
CreaPure is een slimme marketing truc van een Duitse producent. Deze heeft de naam creapure als trademark en dus alleen de creatine van deze producent mag zo heten. Daarna hebben ze een enorme marketing campagne gestart dat dit de beste creatine is. En je hoort de kassa zelf al rinkelen denk ik ;)

Deze creatine is niet beter of slechter dan andere (slechte Chinese creatine buiten beschouwing). Wij hebben niet voor creapure gekozen omdat die korrelgrootte van CreaPure te grof vind. Het is een soort suikerkorrel onze huidige creatine is meer een soort poedersuiker en lost beter op.

Dus al die verhalen over zuiverhuid e.d. zijn overdreven? Is creatine monohydraat gewoon creatine monohydraat?
 
Het zit hem zoals XXL al zei voornamelijk in de korrel en oplosbaarheid.
Creapure lost waardeloos op en er blijft altijd een laagje achter in je glas. De creatine monohydraat van de meeste huismerken zijn veel fijner welke wel eenvoudig oplossen.
 
CreaPure is een slimme marketing truc van een Duitse producent. Deze heeft de naam creapure als trademark en dus alleen de creatine van deze producent mag zo heten. Daarna hebben ze een enorme marketing campagne gestart dat dit de beste creatine is. En je hoort de kassa zelf al rinkelen denk ik ;)

Deze creatine is niet beter of slechter dan andere (slechte Chinese creatine buiten beschouwing). Wij hebben niet voor creapure gekozen omdat die korrelgrootte van CreaPure te grof vind. Het is een soort suikerkorrel onze huidige creatine is meer een soort poedersuiker en lost beter op.

Scoort jullie creatine dan even goed als Creapure:

Creatine monohydrate: min. 99.95%
Creatinine: < 67 ppm
Dicyandiamide (DCD): < 30 ppm
Dihydrotriazine (DHT): not detectable

http://www.creapure.com/en/creapure-in-athletics/leader-in-quality/creapure-purity
 
De creatine monohydraat van sportpoeders is zo te zien zelfs nog beter als die van creapure :p

Creatine Monohydraat: min. 99.9%
Creatinine: < 64 ppm
DCD: < 20 ppm
DHT: niet bekend
 
Van creapure krijg ik altijd last van mijn maag. Bij andere creatines (van bijvoorbeeld XXL) die veel fijner is heb ik 0,0 last en deze werkt even goed.
 
Ik kies altijd voor Creapure uit veiligheid. Creatine Creapure is altijd overal in de aanbieding. Van Optimum Nutrition tot Universal. Soms krijg je het er zelfs bij als je besteld. Puur omdat er ook te veel Chineze meuk in de rondte gaat. Weet je de afkomst niet, dan zou ik het niet direct vertrouwen. Creapurekies ik omdat ik dan zeker ben van de kwaliteit. Na al dat gerommel op de markt ben ik er wel klaar mee en kies ik het beste voor mijn lichaam. Ik kies liever voor zekerheid, zonder dat ik er extra voor betaal.
 
Ik kies altijd voor Creapure uit veiligheid. Creatine Creapure is altijd overal in de aanbieding. Van Optimum Nutrition tot Universal. Soms krijg je het er zelfs bij als je besteld. Puur omdat er ook te veel Chineze meuk in de rondte gaat. Weet je de afkomst niet, dan zou ik het niet direct vertrouwen. Creapurekies ik omdat ik dan zeker ben van de kwaliteit. Na al dat gerommel op de markt ben ik er wel klaar mee en kies ik het beste voor mijn lichaam. Ik kies liever voor zekerheid, zonder dat ik er extra voor betaal.
 
Het is zeker belangrijk tegenwoordig om voor een zekere kwaliteit te kiezen. Maar er zijn hier op het forum al genoeg goede en kwalitatieve huismerk creatines besproken..
 
Als XXL nu echt alles zou moeten testen om te bewijzen dat ze goed zijn, dat is ook maar geld in de sloot gooien
 
Als XXL nu echt alles zou moeten testen om te bewijzen dat ze goed zijn, dat is ook maar geld in de sloot gooien
Dat vraag ik ook niet hé slimpie. Ze hoeven echt neit elk huismerkproduct te testen. Er is vast wel iets van hun producent die aantoont wat voor kwaliteit het is. Je koopt toch geen producten waarvan je de kwaliteit niet weet? Dat zou XXL als de beste moeten weten. Ze lopen onderhand altijd met dat soort dingen te koop. Dat is het enige wat ik vraag :) Als ze een betrouwbare leverancier hebben, kunnen ze die info zo ontvangen en delen met ons.
 
Met ons bedoel je je collegas van b&f?
Om interpretatieverschillen te voorkomen: DBB. Je weet van B&F dat ze met Creapure de beste kwaliteit aanbieden. Met andere merken weet je dat niet hé! Of weet jij overal waar het vandaan komt? Er is nog zo'n mooie. Het huismerk visolie van XXL, waar komt dat vandaan? Of dé 'biologische' (wordt geclaimed) havermout, maar nergens op de site staat biologisch. Weetje, als je echt zo'n goed bedrijf bent, ga je niet hier fel tegen je concurrent (snap wel dat er onderlinge strijd is) lekker kinderachtig lopen doen. Anyways, niet mijn zaken, maar dat XXL cultuurtje is echt onzin hier. En ik snap niet dat iedereen als een kudde erachter aan loopt. Rene lacht zich suf dat jullie hem allemaal steunen.. en je voelt hem al aankomen, zijn portemonnee rinkelt... als hij echt het beste met de krachtsporter voor heeft, zou hij echt wel wat minder marges hanteren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven