MuscleMeat

Creatine 100% laten oplossen in water?

Bezoekers in dit topic

DutchChris

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
79kg
Dag mensen, m'n eerste post hier. Heb dus een waarschijnlijk simpele vraag:

Ik hoor vaak dat creatine die niet is opgelost nutteloos is in je lichaam en gewoon weer wordt afgevoerd. Die mensen zeggen dus dat je creatine echt HELEMAAL moet oplossen in water, tot je weer glashelder water hebt en dan pas opdrinken. Dus niet zuipen met een dikke witte laag op de bodem en allemaal onopgeloste stukjes creatine die aan het rond dwarrelen zijn. Mijn ervaring (eerste dag crea) is dat je dan best veel (warm) water nodig hebt.

Klopt dit of is het gewoon onzin en kan je het zo drinken na paar keer roeren, troebel of niet troebel?

Groeten!

Chris

Ik schud de creatine meestal eerst 15 seconden en daarna drink ik het gewoon op. Dat kleine laagje op de bodem lost in je maag nog wel op.

Neehoor totaal niet nodig!
Gebruik zelf creapure van B&F en ik kieper het schepje gewoon leeg in me mond, paar slokken water erachteraan en klaar :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
ok ... maar kan het zijn dat de kans op maag/darm klachten iets groter is als je het deels onopgelost drinkt? Dus juist omdat je maag het nog moet laten oplossen, dat er eerder klachten komen? Ik heb pds (prikkelbare darm) dus moet daar op letten.

ok ... maar kan het zijn dat de kans op maag/darm klachten iets groter is als je het deels onopgelost drinkt? Dus juist omdat je maag het nog moet laten oplossen, dat er eerder klachten komen? Ik heb pds (prikkelbare darm) dus moet daar op letten.

Lijkt me stug man :) Creapure is heel fijn dus lijkt me niet dat je daar last van zal krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
ok ... nou heb ik het niet van creapure maar van body & fashion uit den haag. Zal ook vast goed werken :) en anders heb ik nog een creapure pot die onderweg is van een webwinkel

Thee is makkelijker..?!
ook al pleur ik het soms zo droog in me bek :D mits geen tijd, instant maag pijn :p

Strong fanboyism in deze thread weer. Idd volledig op laten lossen, anders kan dat evt. last aan je darmen/maag geven. Opname zal ook iets minder zijn als het niet helemaal is opgelost (eenmaal ingenomen zal het alsnog afhankelijk van de dosering alsnog in meer of minder mate oplossen), maar daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.

In warm water of thee, zoals ree zei, lost het stukken beter op. Niet dat ik creatine gebruik, wil nog even natty blijven.

ben je geen natty meer dan door creatine? Zit toch ook in vlees en je eigen lichaam :P

Ik doe altijd wat water in me mond en schep dan de creatine in me mond. Ik kreeg die bende nooit opgelost in een glas water.

met veel water lukt het wel, dan wordt het glashelder. OK ik had wel heeeel veel water gebruikt maar ga dat volgende keer met wat minder proberen. Moet te doen zijn met twee volle glazen denk ik. Drink het gewoon uit zo'n maatbeker.

Heb het voor de gein eens afgemeten. Cicra 5 gram creatine lost pas helemaal op in 0,34 liter warm water. Dus een cola blikje aan water zeg maar.

schep van 5 gram met een klein beetje water of fruitsap in een glas doe ik

miss dat het beter is om nadien nog een extra glas water te drinken indd

Maar ik hoor van allerlei kanten dat het helemaal opgelost moet zijn, dus het water moet na het roeren weer helemaal glashelder zijn. Want niet opgeloste creatine neem je niet op en gaat "door je heen" als het ware. Vandaar dat ik vrij veel water gebruik. Ook is de kans op maag klachten groter als je onopgeloste creatine meedrinkt, bij sommige mensen.

Gewoon lekker helemaal laten oplossen in warm water. Neem je iig het zekere voor het onzekere

Heb de creatine Monohydraat van sportpoeders en deze is erg fijn van structuur. Lost erg makkelijk op in koud/lauw water! Met Creapure had ik ook altijd moeite met het oplossen, gelukkig nog nooit last gehad van me maag.

Terug
Naar boven