XXL Nutrition

Creatine + alcohol = opnieuw oplaadfase ?

Bezoekers in dit topic

Doe maar lkkr je opfase dan.

Heb je aan je moeder al gevraagd of je pa, je pa wel is??
Heeft ze dat bevestigt met betrouwbare bron?

Jeffreyxl = MisterBron.

Waarom stel je een vraag als je het toch zo goed weet?

Ik heb nog nooit gehoord van een relatie tussen vocht en spierkracht... en kan het ook niet vinden op internet, dus hoe kom je hier bij?

Als jij een dag veel gaat drinken, heb je de volgende dag veel vocht verloren door alcohol. Als je dan die dag gaat trainen zul je zien dat je minder sterk bent. Dit komt doordat mannen bestaan uit 60% water, bij vrouwen is het ongeveer 55%. Omdat mannen normaal meer spieren hebben dan vrouwen (toch als we de wetenschappers mogen geloven!) en spieren ten opzichte van vet ongeveer 3 keer zoveel vocht bevatten.;)

Laatst bewerkt:

Zal jij wel moeten weten als strongman:rolleyes:

Wat zijn de gevaren van dehydratie?
Bij teveel transpireren ontstaat er dehydratie (uitdroging). Water verdwijnt uit de bloedbaan waardoor het bloed indikt. Het hart heeft daardoor meer moeite om het stroperig geworden bloed rond te pompen met als gevolg prestatieverlies. Al bij een vochtverlies van 1% van het lichaamsgewicht wordt de stofwisseling negatief beïnvloed waardoor ook de prestaties zullen verminderen(3). Als je beseft dat het dorstgevoel pas optreedt bij een vochtverlies van 2% van het lichaamsgewicht weet je dat je dan al te laat bent. Wordt het vochtverlies nog groter dan komt het lichaam op den duur voor een keuze te staan. Moet het de bloedtoevoer naar de spieren op peil houden voor de energie- en zuurstofvoorziening, of de bloedtoevoer naar de huid waardoor het lichaam kan afkoelen? Gewoonlijk zal de bloedstroom naar de spieren de overhand hebben met het gevolg dat de lichaamstemperatuur nog meer zal stijgen(2). Het lichaam verkeert dan in een vicieuze cirkel. Zonder ingrijpen kan dit levensgevaarlijke situaties met zich meebrengen!

Waarom stel je een vraag als je het toch zo goed weet?

Ik vraag of een oplaadfase nodig is na alcohol gebruik, niet bij begin gebruik.

Moet ik me hier melden voor de DBB Debat club ?

Na alcohol moet je een ladingfase water/vocht doen, creatine maakt niet uit als je gewoon elke dag 5gr (oid) neemt.

Ik heb altijd geleerd dat als je iets beweerd dat je het moet kunnen onderbouwen.
Zoals het marketing verhaaltje quoten van het product dat je aangesmeerd wordt? Vergeet je nakuur niet he.

Na alcohol moet je een ladingfase water/vocht doen, creatine maakt niet uit als je gewoon elke dag 5gr (oid) neemt.

Zoals het marketing verhaaltje quoten van het product dat je aangesmeerd wordt? Vergeet je nakuur niet he.

Thanks.

===========================

@skinnie en paw,

komt er nog een reactie op dat vochtverlies of gewoon uitgeluld?

@skinnie en paw,

komt er nog een reactie op dat vochtverlies of gewoon uitgeluld?

Beetje bijdehand en onnodig, vragen of we uitgeluld zijn... veel inhoudelijke reacties kreeg je niet dus wees blij dat wij uberhaupt interesse tonen.

Om even inhoudelijk een laatste reactie te geven:
je argumentatie is wel sterk ja, voor wat betreft de relatie uitdroging en kracht. Ben alleen nog niet overtuigd van dit verhaal in relatie tot het vocht vasthouden door creatinegebruik. De werking van creatine is dat het ATP verhoogt. Vocht vasthouden als bijwerking heeft mijn inziens geen invloed op kracht tenzij je bij start van gebruik uitgedroogd bent.
Dehydratatie (in beperkte vorm) kan wel heel goed je kracht negatief beinvloeden maar beinvloed niet de werking van creatine en de omzetting van creatine naar ATP. Opnieuw laden is dan ook niet nodig.

Hij wilt gewoon een keer fijngeknepen worden door je mega monster biceps. :p

oke thanks heren
-xxx-

Terug
Naar boven