MuscleMeat

Creatine alweer

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Waardering
3
Bij de gebruiksaanwijzing staat van creamon (J Tech) dat je nog 75 gr dextrose moet mengen bij de creatine, maar de dextrose is toch bedoeld voor de post workout terwijl er wordt aangeraden een half uur voor de training en smorgens tss de maaltijden te nemen !!! Wat er wordt nu eigenlijk bedoeld?

kweenie , ik mix altijd 10 gram creatine met 75 gram dextrose en een half uur later 100 gram whey

maar moet je maar effe op de search drukken voor meer info,
want hier hebben we het deze maand al een stuk of 6 keer over gehad

roebbengert zei:
Bij de gebruiksaanwijzing staat van creamon (J Tech) dat je nog 75 gr dextrose moet mengen bij de creatine, maar de dextrose is toch bedoeld voor de post workout terwijl er wordt aangeraden een half uur voor de training en smorgens tss de maaltijden te nemen !!! Wat er wordt nu eigenlijk bedoeld?

Gewoon met voldoende koolhydraten innemen. Na een maaltijd moet goed zijn. Beter geen dextrose, behalve na je training.

Jay Impel zei:
kweenie , ik mix altijd 10 gram creatine met 75 gram dextrose en een half uur later 100 gram whey

maar moet je maar effe op de search drukken voor meer info,
want hier hebben we het deze maand al een stuk of 6 keer over gehad

is 100 gram whey niet een beetje erg veel in 1 shake?

met een halve liter melk valt dat reuze mee ;)

tja, ik ben aan het bulken he :D

ehm voorzover ik weet is het heel zonde jay,
want je lichaam kan per 2 uur maar 30 gr. eiwit verwerken (toch?) dus 70 gr. gooi je gewoon weg (geld teveel?).

Jay Impel zei:
tja, ik ben aan het bulken he :D
de beste bulk ratio is 1:2, stel dat ik 40 gram whey neem dan 80 gram dextrose
jij neemt 100 gram whey en 200 gr dextrose?
je verspilt daar trouwens ook een hoop van behalve als je de shake over een langere periode verspreid(wat het effect weer een beetje teniet doet..)

@bodybuilder0102, je lichaam kan, als je een fervent sporter bent, wel meer opnemen dan dat..100 gr is echter weer veel te veel

wat je niet verwerkt blijft in je maag zitten tot het verwerkt is,
me shit is nog steeds compact en zou dat niet zijn als het niet verteerd word

3XL zei:
Natuurlijk niet.

Alles passert gewoon je maag

ja sorry, ik bedoelde de darmen :P my bad

maaruh, waar staat trouwens hoeveel eiwit je per uur kan opnemen ?

source please ! :eyebrow:

roebbengert zei:

Enkel na je training biggy packed met dextrose. (beter nog dextrose/maltodextrine 50-50 ) Verder over de dag nog 1 of 2 keer een beetje door een shake ofzo. Dit hoeft verder niet met dextrose. Wel is het verstandig om er wat complexe carbs bij te nuttigen zodat je toch enige insuline response hebt.

Jay Impel zei:
ja sorry, ik bedoelde de darmen :P my bad

maaruh, waar staat trouwens hoeveel eiwit je per uur kan opnemen ?

source please ! :eyebrow:

Dat staat nergens feitelijk genoteerd. Het is een gegeven dat fluctueerd. Echter is het wel onzin dat je maximaal 30gr per maaltijd zou kunnen opnemen.
Wel is bekend dat hoe hoger je eiwit inname is, hoe onzorgvuldiger je lichaam er mee omgaat. Maar hoewel het rendement van de opname misschien lager ligt, is de totale opname wel hoger. Dus zin heeft het wel. Je kunt je tolerantie zelf opbouwen door langzaam aan wat meer eiwitten te gaan eten. In een aantal weken kan je dit dan redelijk snel opbouwen. Zodra je amonika begint te ruikten tijdens het zweten schroef je je inname iets terug en blijf je daar op zitten. Na enkele dagen probeer je opnieuw een beetje erbij te doen...

Mijn zweet ruikt gelukkig nergens naar,
maar ik neem me whey altijd na me training.

Me nieuwe mix sinds eergister :
500 gram magere yoghurt (droog spul:()
100 gram whey aarbei
200 ml water

flink roeren en proppen maar ! :D

maar 100gr whey krijg je gewoon NIET opgenomen, punt. Pure geldverspilling!

hmm, dan ga ik voor de zekerheid maar 2 shakes maken :D
smiddags eentje is ook wel lekker.

Ja bro, 100 gr whey is een beetje overdreven ook!! Ik pak meestal het dubbele van men noirmale shake , dus 60 gr

Back
Naar boven