AndroidHealthClinic

creatine-cyclus

Sonic1

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb al zoveel verschillende manieren gehoord over het nemen van creatine.
Dat als ge teveel neemt, het nutteloos is, omdat het niet opgenomen wordt. En dan hoort ge weer dat dat ni waar is, en dat ge daar ni teveel van kunt nemen..
Nu vraag ik mij af hoeveel gram ge het best per keer inneemt en hoeveel keer per dag?

5-10 gram per keer, meer neem je niet op.

Dus je kan bijv ' s ochtends 5 gram en na de training 10 gram

Na de training zal je meer kunnen opnemen door de cel/slin gevoeligheid

• Topic Starter Topic Starter
ok

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Houd er rekening mee dat creatine bij een wat hogere dosis vaak beter tot zijn recht komt. Dit is niet bij iedereen het geval, maar wel bij het grootste deel van de mensen. Dat betekend dat je dus niet naar de meestal aangegeven 5gr moet kijken, maar zoals admin al zegt een hogere dosis moet nemen. Houd 10-15gr aan. Verdeeld over 2-3keer, waarvan zoiezo 1 (iets groter) portie direct na de training met de postworkout shake.

ah ok..
En ge moet dat ook een periode niet nemen, en een periode wel?
bijvoorbeeld 1 maand wel, dan weer 1 maand niet, en dan weer 1 maand wel ?
Moet ge de dosissen ook opbouwen of mag da dadelijk gewoon drie maal per dag doen (zoals je hierboven zei)

Laatst bewerkt:
Er wordt aangeraden om het even lang wel als niet te gebruiken, dus na 2 maanden creatine ook 2 maanden zonder te doen. Maar ik heb ook gehoord dat dat zelfs niet nodig is. Je zou het gewoon kunnen blijven gebruiken.
Maar daar weet iemand anders misschien wel wat meer over?

Je hoeft de dosering niet op te bouwen. Sterker nog, veel mensen houden juist een oplaadfase van een week waarin ze juist méér gebruiken om in hun spieren een voorraad op te bouwen. Dat schijnt alleen vrij nutteloos te zijn. Zeker als je >10 gram per dag gaat gebruiken, want dat is al vrij veel.

En hou er rekening mee dat je veel drinkt als je creatine gebruikt. Ik merk zelf ook dat ik meer dorst krijg. Je lichaam heeft dat extra vocht echt nodig, en het wordt in je spieren opgeslagen. Dus het ziet er ook OK uit :)

ok !!
kheb ook al gelezen dat de effecten van creatine weggaan als t ni meer gebruikt wordt..
wat moet ik daarvan geloven? :)

De effecten (de neveneffcten) verminderen, dat is dus een verlies van extra water in je spieren.

Maar de echte (gewenste effecten) van creatine blijven gewoon. Namelijk de winst die je geboekt hebt door harder te kunnen trainen.

Misschien dat je records in gewicht wat minder zijn zonder creatine, maar dat is vooral iets dat in je bovenkamer zit.

ok ok ok

Laatst bewerkt:
ik heb resultaten gelezen van onderzoeken naar de doseringen van creatine. Daar werd in geconcludeerd dat hoge doseringen geen enkel nut hadden! doseringen van enkele grammen, max 5. Afhankelijk v/h lichaamsgewicht.

Nu heb ik geen idee meer waar en wat de bron was dus wie gelooft mij???? :(
Waarom is een hoger dosering beter dan terwijl overal slechts enkele grammen worden aangeraden?

D

Dat klopt, hoger dosseren hoeft niet, het enige wat je ermee bereikt is dat je creatine depots (in de spier) sneller gevuld raken. Dus stel je gebruikt per dag 15 tot 20 gram, dan zitten die depots al na 1 week vol en merk je sneller resultaten.
Ga je maar 5-10 gram per dag gebruiken dan duurt het langer (2-3 weken)

Hoger dosseren is dus ietsje duurder in de eerste weken, maar je merkt ook veel sneller wat.

Mischien een voordeel van laden ??

Acute creatine loading enhances human growth hormone secretion.

Schedel JM, Tanaka H, Kiyonaga A, Shindo M, Schutz Y.

Laboratory of Exercise Physiology and Biomechanics, Graduate School of Physical Education, Chukyo University,Toyota, Japan. Jean-Marc.Schedel@iphysiol.unil.ch

BACKGROUND: The main objective of this study was to explore the effect of acute creatine (Cr) ingestion on the secretion of human growth hormone (GH). METHODS: In a comparative cross-sectional study, 6 healthy male subjects ingested in resting conditions a single dose of 20 g creatine (Cr-test) vs a control (c-test). During 6 hours the Cr, creatinine and GH concentrations in blood serum were measured after Cr ingestion (Cr-test).
RESULTS:
During the Cr-test, all subjects showed a significant stimulation of GH (p<0.05), but with a large interindividual variability in the GH response: the difference between Cr-test and c-test averaged 83% (SD 45%). For the majority of subjects the maximum GH concentration occurred between 2 hrs and 6 hrs after the acute Cr ingestion.

CONCLUSIONS: In resting conditions and at high dosages Cr enhances GH secretion, mimicking the response of strong exercise which also stimulates GH secretion. Acute body weight gain and strength increase observed after Cr supplementation should consider the indirect anabolic property of Cr.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=11297004&dopt=Abstract

Laatst bewerkt:
Originally posted by 3XL
Mischien een voordeel van laden ??

Acute creatine loading enhances human growth hormone secretion.

Schedel JM, Tanaka H, Kiyonaga A, Shindo M, Schutz Y.

Laboratory of Exercise Physiology and Biomechanics, Graduate School of Physical Education, Chukyo University,Toyota, Japan. Jean-Marc.Schedel@iphysiol.unil.ch

BACKGROUND: The main objective of this study was to explore the effect of acute creatine (Cr) ingestion on the secretion of human growth hormone (GH). METHODS: In a comparative cross-sectional study, 6 healthy male subjects ingested in resting conditions a single dose of 20 g creatine (Cr-test) vs a control (c-test). During 6 hours the Cr, creatinine and GH concentrations in blood serum were measured after Cr ingestion (Cr-test).
RESULTS:
During the Cr-test, all subjects showed a significant stimulation of GH (p<0.05), but with a large interindividual variability in the GH response: the difference between Cr-test and c-test averaged 83% (SD 45%). For the majority of subjects the maximum GH concentration occurred between 2 hrs and 6 hrs after the acute Cr ingestion.

CONCLUSIONS: In resting conditions and at high dosages Cr enhances GH secretion, mimicking the response of strong exercise which also stimulates GH secretion. Acute body weight gain and strength increase observed after Cr supplementation should consider the indirect anabolic property of Cr.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=11297004&dopt=Abstract

Dat is niet een voordeel van laden, maar een voordeel van hoge dosering (20 gram)

Maar met 20 gram heb je dus 2 tot 6 uur later een significante stijging van je GH niveau. Is dat beter om tijdens je training te hebben, en dus creatine een paar uur voor training in te nemen, of is dat juist positief voor de groei, en kun je het dus beter ná de training innemen?

volges mij na training.. omdat uw spieren toch groeien bij het herstel, en niet tijdens het trainen zelf?

Terug
Naar boven