XXL Nutrition

creatine - Door de bomen het bos niet meer zien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

@3XL:

Is lauw water dan beter dan een vruchtensapje? Dit is echt nieuw..
 
TUURLIJK!!!
 
Originally posted by Dr. Worf
@3XL:

Is lauw water dan beter dan een vruchtensapje? Dit is echt nieuw..
Hangt ervan af, natuurlijk bevat water niet de nodige koolhydraten, maar dat hoeft niet in het geval van 3XL.
Hij neemt de creatine om opgenomen te worden zodat het in het bloed zit tegen het einde van de training.
De koolhydraten dienen enkel om de creatine in de spiercel te helpen, dit kan NA de training perfect door een snelle koolhydraatbron te nemen.

Probleem met sapjes is dat de insuline afgifte niet gestimuleerd word in de mate dat ideaal is.
Verder is de PH laag en zal creatine in sap sneller oxideren dus houd je minder werkende stof over.
 
Ik blader een beetje op het net en ik lees net dat creatine ook heel goed word opgenomen in een koolzuurhoudende drank..
 
Ik denk dat er een aantal dingen door elkaar lopen.

Je hebt bruiscreatine wat een aantal zouten bevat (ik weet even zo snel niet meer welke) die een bruisreactie veroorzaken waardoor de creatine beter oplost en de maag sneller passert en daardoor minder aangetast word door maagzuur (sommigen zeggen niets te merken, maar ikzelf had het idee dat ik hiermee meer resultaat had als met gewone creatine)

Dit bruisen is heel wat anders als het bruisen van koolzuur !
Ik heb toendertijd zelf ook vragen gesteld of ik niet net zo goed koolzuurhoudend bronwater kon gebruiken ipv bruiscreatine, maar het bleek dus niet zo te werken (ook hiervan weet ik niet meer het preciese, maar zal eens in de "archieven" duiken" )

Denk ook niet dat je bv cola oid kan nemen. De suiker in frisdranken is sucrose, wat dus voor de helft fructose is, en daarnaast is de Ph van de meeste frisdranken erg laag

[Link niet meer beschikbaar]
 
Het is toch zo dat het er uiteindelijk om gaat dat je een bepaald creagehalte in je lichaam op bouwt? Daarom neem je de creatine op een bep. dag niet specifiek voor de training op die dag. Je verliest alleen iedere dag 1-3g en dat moet een beetje op pijl gehouden worden. Of geldt dit alleen als je een laadfase in bouwt?
 
Back
Naar boven