Fitness Seller

creatine en caffeïnerijke supplementen

Bezoekers in dit topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2005
Is het ok om creatine te combineren met een pre, intra en post-workout als daar caffeïne in zit?
En hoe zit het met fatburners ( zoals fat attack) wanneer je dit volledige gamma slikt? Bepaalde momenten dat je het wel of niet mag nemen?

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Is het ok om creatine te combineren met een pre, intra en post-workout als daar caffeïne in zit?
En hoe zit het met fatburners ( zoals fat attack) wanneer je dit volledige gamma slikt? Bepaalde momenten dat je het wel of niet mag nemen?

Er is 1 onderzoek dat aantoont dat dagelijks hoge doseringen caffeine (vanaf 400mg uit mijn hoofd) een negatief effect heeft op de werking van creatine voor krachttraining. Af en toe voor je workout deze een extra boost geven door caffeine is dus geen probleem, structureel dagelijks een fat burner dus wel.

Al is dit vraagstuk heel weinig onderzocht, ik zelf drink weinig koffie tijdens mijn creatinecycle (want ik cycle). Het zal niet al het effect van crea teniet doen, maar wel een deel. Bovendien vind ik het prettig dat als ik een pre neem dat deze ook goed werkt en niet dat een caffeine tolerantie dit in de weg staat.

BanD1T_T

Cool Novice
Lid geworden
8 jan 2016
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Gewoon genoeg ruimte tussen het innemen houden, dan weetje het zeker. Ik neem zelf altijd creatine s ochtends en later op de dag de caffeine ofzo. Dan weet je het zeker ;)

OP
D

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2005
Bedankt, hoeveel tijd zou je er bv. tussen laten? Bv. 's ochtends en 's middags fat attack nemen om dan tegen de avond te trainen en erna creatine in te nemen? Is dat ok of zou je het toch beter gescheiden houden?
Vet verliezen terwijl je creatine neemt, is toch ok. Ik weet dat velen klagen over het feit dat je door creatine water in de spieren ophoudt, maar uiteindelijk gaat het om vet verliezen en je massa zo goed mogelijk bewaren.

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Gewoon genoeg ruimte tussen het innemen houden, dan weetje het zeker. Ik neem zelf altijd creatine s ochtends en later op de dag de caffeine ofzo. Dan weet je het zeker ;)

Sorry maar dat is echt onzin.
Creatine wordt opgenomen door de spieren.
Caffeine staat die opname niet in de weg, wel de werkzaamheid.
Daarom is, met uitzondering 1 x voor een training caffeine nemen, geen probleem.
Echter structureel veel caffeine toe je nemen doet de winst in spierkracht teniet.

http://www.ergogenics.org/hoe-creatine-en-cafeine-samen-gebruiken-hoe-niet.html

Als je creatine neemt en het beste eruit wilt halen is mijn advies probeer je caffeine intake te beperken.
Daarbij doet een fat burner niet veel meer dan je hartslag en hooguit stofwisseling wat versnellen waardoor je meer kcals verbrand.
Kun je beter 200 kcals minder eten. Maargoed up to you om een fatburner te gebruiken.

drumbell

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
5 nov 2013
Sorry maar dat is echt onzin.
Creatine wordt opgenomen door de spieren.
Caffeine staat die opname niet in de weg, wel de werkzaamheid.
Daarom is, met uitzondering 1 x voor een training caffeine nemen, geen probleem.
Echter structureel veel caffeine toe je nemen doet de winst in spierkracht teniet.

http://www.ergogenics.org/hoe-creatine-en-cafeine-samen-gebruiken-hoe-niet.html

Als je creatine neemt en het beste eruit wilt halen is mijn advies probeer je caffeine intake te beperken.
Daarbij doet een fat burner niet veel meer dan je hartslag en hooguit stofwisseling wat versnellen waardoor je meer kcals verbrand.
Kun je beter 200 kcals minder eten. Maargoed up to you om een fatburner te gebruiken.
Mamadou Sakho zou dit eens moeten lezen :D

Naar boven