Fitness Seller

Creatine en glutamine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Van mij begeleider heb ik gehoord dat je het beste eerst een kuur van 6 weken creatine moet gebruiken en dan 6 weken glutamine en dan weer creatine enz..

Wat vinden jullie hier van?
 
Niet mee eens:
1. creatine mag je continu gebruiken.
2. glutamine ofwel niet ofwel bij je shake, ik zie trouwens het nut niet van glutamine tijdens bulk want dat maak je zelf genoeg aan en het is ook geen essentieel aminozuur.
 
Originally posted by admin
Niet mee eens:
1. creatine mag je continu gebruiken.
2. glutamine ofwel niet ofwel bij je shake, ik zie trouwens het nut niet van glutamine tijdens bulk want dat maak je zelf genoeg aan en het is ook geen essentieel aminozuur.

Ja of het was iets anders maar leek op de naam glutamine of glucotine hehe weet niet. Maar creatine mag je idd wel continue gebruiken maar kheb gehoord dat als je het kuurd dat je lichaam er dan niet an gaat wennen en dat is bij continue wel.
 
ik zie trouwens het nut niet van glutamine tijdens bulk want dat maak je zelf genoeg aan en het is ook geen essentieel aminozuur.

Unfortunately even though our body can synthesize this amino acid from the other amino acids (glutamic acid, isoleucin and valine) it appears that body's ability to produce Glutamine doesn't replenishes what was lost during intense training or stress.
 
"Glutamine, overtraining en het immuunsysteem

Zware inspanningen of training worden vaak in verband gebracht met immunosuppressie. Atleten die een marathon hadden gelopen bleken vaker een verkoudheid of griep te ontwikkelen dan controlepersonen die niet aan een marathon hadden deelgenomen.
Glutamine is een niet-essentieel aminozuur maar vormt eveneens een belangrijke brandstof voor de cellen van het immuunsysteem. Prof. Eric Newsholme en collega’s van de Universiteit van Oxford suggereerden dat zware inspanningen en overtraining aanleiding kunnen geven tot een daling van de glutamineconcentratie in het bloed (15,16). Wanneer de glutamineconcentratie onder een bepaalde kritische grens daalt, zou dit op zijn beurt een verminderd functioneren van het immuunsysteem kunnen induceren. Op basis van deze hypothese worden atleten vaak aangeraden om glutaminesupplementen te nemen met de bedoeling een daling van het plasmaglutamine en daarmee een mogelijke immunosuppressie tegen te gaan. Er is echter weinig bewijs voor deze hypothese en andere studies konden geen daling in het glutamineniveau waarnemen na zware training (19). Daarnaast is het onduidelijk of plasmaglutamineniveaus wel betrouwbaar zijn met betrekking tot de glutaminevoorraden in het lichaam. Meer dan 90% van alle glutaminen bevinden zich immers in de spieren.
Er zijn vooralsnog geen redenen om glutamine te supplementeren ter verbetering van de immuunfunctie."
 
immuunfunctie ja
en hoe zit het hiermee dan?

"Glutamine is unambiguously one of the most popular supplements among the bodybuilders and competitive athletes. Just to name a few benefits -glutamine has anabolic activity (increase synthesis of muscle protein), anticatabolic activity (decrease muscle protein breakdown), lipolytic activity (as it increases secretion of "fat burning" growth hormone), increases synthesis of glycogen and ATP, decreases buildup of fatigue
substances -lactate and ammonia, boost immune system and free testosterone levels.
Glutamine is the most abundant amino acid in our body and our muscle tissue. High intensity weight training and any other highly stressful condition depletes Glutamine stores and increases the need for the Glutamine production. Unfortunately even though
our body can synthesize this amino acid from the other amino acids (glutamic acid, isoleucin and valine) it appears that body's ability to produce Glutamine doesn't replenishes what was lost during intense training or stress.
Many athletes have used it and most commonly they have noticed increased ability to recover from their workouts. Bodybuilders especially can attest for many of glutamine's
powerful muscle building and cell volumazing effects"
 
Ik heb nooit gezegd dat het geen belangrijk aminozuur is, het is alleen niet nodig om het als supplement te nemen aangezien het door voldoende eiwitrijk voedsel te eten in het lichaam aangemaakt kan worden van essentiële aminozuren. En je mag gerust zijn, met 200-350 gram eiwit en meer per dag heb je genoeg aminozuren om je lichaam optimaal te laten herstellen/groeien.
 
Nog wat leesvoer:

"Glutamine is an amino acid that has been receiving a great deal of attention. Many researchers are studying glutamine’s affect on performance, lean mass and immune function. Many athletes are taking this supplement with hopes of improved resistance to colds and other illnesses, as well as increasing their muscle mass and energy levels. Glutamine is found in skeletal muscle and the blood, and is the primary fuel source for the intestinal tract and immune system. It also plays a role in muscle glycogen replenishment following exercise. Glutamine is considered a non-essential amino acid. That means the body can manufacture it, and dietary intake of glutamine is not essential. However, recent research indicates that when the body is under severe stress, the amount of glutamine manufactured by the body may not be enough to meet body demands. At these times, dietary sources of glutamine may become important. Since glutamine is an amino acid, high protein foods contain glutamine. Animal products (especially meat) are the richest food sources of glutamine. A three-ounce portion of meat, chicken or fish contains about three to four grams of glutamine. Glutamine supplements have recently become popular, and overall, appear relatively harmless. However, high doses of any single amino acid can affect the absorption of other amino acids. Any amino acid supplements should be taken several hours before or after meals to avoid interfering with the absorption of other nutrients. Whether these supplements provide any benefit is questionable. Individuals with an adequate dietary intake of protein will probably reap little if any benefit from glutamine supplementation."
 
In a study conducted on glutamine consumption, athletes consumed glutamine immediately and 2 hours after a marathon and ultramarathon. This reduced the incidence of infections during the week after competition by 32% when compared to the placebo. However, in a follow-up study, researchers were unable to show a positive effect of glutamine on immune function in a group of marathon runners. Current evidence also indicates that adequate glutamine aids the immune system in times of stress. Whether the glutamine needs to be provided in supplement form or provided through an adequate diet remains unanswered.

The varied roles of glutamine in the body include acting as a carrier, a buffer, a substrate for cell synthesis, and a fuel source. Glutamine is a major fuel of the gastrointestinal tract, especially during fasting. The GI tract accounts for 40% of the total gluatmine used by the body. Glutamine is also used by the GI tract to maintain protein synthesis required by the high turnover rate of entrocytes.
De meeste glutamine die je als supp zal innemen zal dan dus ook door de darmen geabsorbeerd worden.

Wellicht in tijden van dieet wel nodig, maar zelfs met keto heb je een minimale vereiste inname van eiwitten om je behoefte meer dan genoeg te dekken.

Zelf heb ik al een aantal potten van dat spul op. Als ik last had van zere keel hoesten etc.. dan moet ik zeggen dat na inname van glutamine voor een paar dagen, die verschijnselen verdwenen. Moet er wel bij zeggen dat er geen bewijs is dat het door de glutamine komt. Nadat iemand me zei het vlak voor de training in te nemen om een goede pomp te krijgen, in vooral de rugspier om die goed te voelen, bleek niet zo te zijn.

Mijn idee... de laatste bus glutamine van mij is ook de laatste. Goede voeding dekt de lading wel.
 
Originally posted by admin
Niet mee eens:
1. creatine mag je continu gebruiken.


Ik zou creatine zeker niet continu gebruiken, door dat je er aan gaat wennen maak je zelf geen creatine meer aan.
 
Onzin, achterhaald in recent onderzoek. Creatine inname heeft geen enkele invloed op de gevoeligheid tov het lichaam of de eigen productie op lange termijn.
 
Ik zelf zou nooit creatine blijven gebruiken, maar dat is ieder voor zich.

Glutamine zou ik nooit het geld waard vinden wanneer ik boven mijn kcal zit.
 
Bedankt voor het extra leesvoer over glutamine.
Ik zal het eens in de groep gooien.

Over het altijd gebruiken van creatine: mijn nierwaarden stijgen altijd een beetje teveel door creatine gebruik, dus ik cycle het om die reden: als de pot op is stop ik weer voor 1-2 maanden of totdat de waarden weer 2-3 weken normaal zijn.
 
Originally posted by admin
Ik heb nooit gezegd dat het geen belangrijk aminozuur is, het is alleen niet nodig om het als supplement te nemen aangezien het door voldoende eiwitrijk voedsel te eten in het lichaam aangemaakt kan worden van essentiële aminozuren. En je mag gerust zijn, met 200-350 gram eiwit en meer per dag heb je genoeg aminozuren om je lichaam optimaal te laten herstellen/groeien.

Toch kan je het verschil in zowel herstel als kracht en vollume wel wat merken met glutamine. Ook ik. En je weet inmiddels dat wat ik eet niet misselijk is...
 
Originally posted by susty24
Originally posted by admin
Niet mee eens:
1. creatine mag je continu gebruiken.


Ik zou creatine zeker niet continu gebruiken, door dat je er aan gaat wennen maak je zelf geen creatine meer aan.

BS!! Het enige voordeel dat je uit een stop haald is dat je weer een keer opnieuw begint met creatine. Op dat moment krijg je weer een extra boost.
 
Originally posted by admin
Ik heb nooit gezegd dat het geen belangrijk aminozuur is, het is alleen niet nodig om het als supplement te nemen aangezien het door voldoende eiwitrijk voedsel te eten in het lichaam aangemaakt kan worden van essentiële aminozuren. En je mag gerust zijn, met 200-350 gram eiwit en meer per dag heb je genoeg aminozuren om je lichaam optimaal te laten herstellen/groeien.

Niet mee eens. Ik heb wel degelijk een beter resultaat met glutamine. Beter herstel, meer volume (!)... Mn maatje kreeg er zels een enorme krachtsprong van!
Enne, je weet trouwens dat wat ik eet niet misselijk is...
 
Dank je, Robin.
Ik dacht ook dat het me goed hielp
 
Dan moet ik je teleurstellen maar dat is inbeelding ofwel het placebo syndroom.
Wetenschappelijk gezien is er geen enkele reden dat je een voordeel zou doen tijdens een bulk periode door een glutamine supplement te gebruiken.
Tijdens dieet of uitzonderlijk tekort (gebeurt niet als je voldoende vlees ed. eet) kan het nuttig zijn.
Als je me niet gelooft, vraag het dan nog eens aan BC die kan dat wel bevestigen.
 
Originally posted by Robin


Toch kan je het verschil in zowel herstel als kracht en vollume wel wat merken met glutamine. Ook ik. En je weet inmiddels dat wat ik eet niet misselijk is...
Het is trouwens heel moeilijk om na te gaan of het werkelijk dat supplement was wat je vooruitgang heeft doen maken.
En het is al genoeg bewezen dat glutamine niets doet als je al goed eet. Zoek maar eens op medline ed.
 
Originally posted by burn
Ik zelf zou nooit creatine blijven gebruiken, maar dat is ieder voor zich.

Glutamine zou ik nooit het geld waard vinden wanneer ik boven mijn kcal zit.

Geef mij 1 goede reden waarom je creatine niet continu zou gebruiken.
Glutamine heb je idd gelijk in. Geldverspilling als je niet op dieet bent.
 
Back
Naar boven