AndroidHealthClinic

Creatine en glutamine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wel eens van celvoluminsernd effect van glutamine gehoord.

Glutamine zorgt er oa voor dat de celwand beter werkt mbt de kalium/natriumpomp
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by 3XL
Wel eens van celvoluminsernd effect van glutamine gehoord.

Glutamine zorgt er oa voor dat de celwand beter werkt mbt de kalium/natriumpomp

:clap:
 
Originally posted by admin


Geef mij 1 goede reden waarom je creatine niet continu zou gebruiken.
Glutamine heb je idd gelijk in. Geldverspilling als je niet op dieet bent.
Dat was mijn persoonlijke mening. Het is maar net wat je zelf wil. Ik vind het lekker om echt de voordelen van creatine te voelen, zeker als ik even vastzit. Werkt psychologisch beter bij mij. Gebruik je het continu dan heb je het 'fysieke' voordeel van de creatine nog wel en ook langer, maar het psychologische valt weg. Dus vind ik het lekkerder om per periode te gebruiken en scheelt nog geld ook.
 
Originally posted by 3XL
Wel eens van celvoluminsernd effect van glutamine gehoord.

Glutamine zorgt er oa voor dat de celwand beter werkt mbt de kalium/natriumpomp
Natuurlijk, alleen daar gaat het hier niet over.
Ik heb het over de nood aan suppletie , en er is geen enkele reden om dit te doen in een bulk fase.
Als je bulkt kom je geen energie, geen eiwit tekort zodat glutamine zijn belangrijkste functie kan vervullen: gebruikt worden voor opbouw en herstel v/d spieren.
In omstandigheden waarin er een lage toevoer is van koolhydraten zal glutamine echter die functie niet optimaal kunnen benutten. Glutamine wordt nu eenmaal snel als energie bron gebruikt als er een tekort is een glucose.
Dus in een dieet, geen probleem, doen. Maar tijdens een bulk, ervanuitgaand dat je voeding optimaal in orde is, is het complete geldverspilling. mijn .2 c
 
Originally posted by burn

Dat was mijn persoonlijke mening. Het is maar net wat je zelf wil. Ik vind het lekker om echt de voordelen van creatine te voelen, zeker als ik even vastzit. Werkt psychologisch beter bij mij. Gebruik je het continu dan heb je het 'fysieke' voordeel van de creatine nog wel en ook langer, maar het psychologische valt weg. Dus vind ik het lekkerder om per periode te gebruiken en scheelt nog geld ook.
Ik heb een tijdje met dezelfde gedachte gezeten, maar ben daar op terug gekomen. Waarom zou je dat psychologisch effect niet meer hebben als je langer dan 1 'kuur' bezig bent? Tenzij je vergeet dat je het gebruikt ???
Als je ermee stopt, denk ik dat je juist in een put valt omdat je psychologisch ermee zit dat er een grote hulp wegvalt.
Stel: als je 100% zeker wist dat kuren met AAS totaal onschadelijk is voor de gezondheid (ook op lange termijn), zou jij het dan niet liever constant gebruiken als je de mogelijkheid hebt? Hetzelfde met crea.
 
Originally posted by admin

Ik heb een tijdje met dezelfde gedachte gezeten, maar ben daar op terug gekomen. Waarom zou je dat psychologisch effect niet meer hebben als je langer dan 1 'kuur' bezig bent? Tenzij je vergeet dat je het gebruikt ???
Als je ermee stopt, denk ik dat je juist in een put valt omdat je psychologisch ermee zit dat er een grote hulp wegvalt.
Stel: als je 100% zeker wist dat kuren met AAS totaal onschadelijk is voor de gezondheid (ook op lange termijn), zou jij het dan niet liever constant gebruiken als je de mogelijkheid hebt? Hetzelfde met crea.

Je moet ook kijken naar de terugval wanneer je stopt. Bij AAS is die groot, je merkt duidelijk verschil, bij creatine heb ik dat niet. En het is ook niet dat ik me goed voel wanneer ik crea gebruik, ik voel me goed als ik sterker wordt. Dat verschil merk ja alleen met pauzes. Ik hou ook wel van een beetje afwisseling.
Maar je hebt wel gelijk verder.
 
Op dat vlak heb je gelijk, het verschilt per persoon wel eens, zo had ik voor d creatine kuren vroeger eens 80 kilo bw na de kuur 85 en een maand later zat ik weer op 82 kg wat maakt dat ik dus een terugval in gewicht had en kracht (alhoewel kracht iets minder merkbaar).
 
bestoldschool zei:
Bedankt voor het extra leesvoer over glutamine.
Ik zal het eens in de groep gooien.

Over het altijd gebruiken van creatine: mijn nierwaarden stijgen altijd een beetje teveel door creatine gebruik, dus ik cycle het om die reden: als de pot op is stop ik weer voor 1-2 maanden of totdat de waarden weer 2-3 weken normaal zijn.

Bos heel intressant over creatine en je nierwaarden. ( kan je die zo laten chekken ?)

Wat voor dosis creatine gebruikte je ?
 
Back
Naar boven