AndroidHealthClinic

Creatine en hitte gevaarlijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

OneUp

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
2.970
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
82kg
Ik heb even jullie advies nodig :) ik maak me namelijk zorgen om het volgende:

Aanstaande zaterdag ga ik naar Defqon. Het wordt waarschijnlijk zo'n 30 graden. Dus dat wordt zo'n 10 uur lang kei hard uit m'n dak gaan in de hitte, waarschijnlijk onder invloed van het een en ander (xtc zegmaar).

Nu ben ik momenteel creatine aan het gebruiken en kwam ik het volgende stukje tegen:
Creatine laat het lichaam meer vocht vasthouden zonder dat het lichaam dat extra water kan gebruiken. Daardoor kunnen sporters een tekort aan water hebben zonder dat ze het in de gaten hebben, en zeker bij hoge temperaturen uitdrogingsverschijnselen krijgen. De sporters zweten minder en raak sneller oververhit. Efedrines en amfetamines werken iets anders: ze vernauwen de kleine bloedvaatjes waardoor het lichaam zijn warmte minder goed aan de huid en de zweetklieren kan afgeven.

De onderzoekers adviseren het gebruik van Ephedra en Creatine bij hitte te staken. Een dag van tevoren.
Zo'n hele dag uit je plaat gaan valt voor mij in dit geval ook onder sporten. Ik drink natuurlijk zoveel mogelijk water die dag, maar moet ik daarnaast ook nog ergens anders op letten? Of is het verstandig om die dag (en eventueel de dag ervoor?) zoals het stukje zegt geen creatine te nemen? Of zal dit niks uitmaken?

Ik neem de creatine pas sinds een week dus zit nog in de "oplaadfase".
 
OneUp zei:
Ik heb even jullie advies nodig :) ik maak me namelijk zorgen om het volgende:

Aanstaande zaterdag ga ik naar Defqon. Het wordt waarschijnlijk zo'n 30 graden. Dus dat wordt zo'n 10 uur lang kei hard uit m'n dak gaan in de hitte, waarschijnlijk onder invloed van het een en ander (xtc zegmaar).

Nu ben ik momenteel creatine aan het gebruiken en kwam ik het volgende stukje tegen:
Zo'n hele dag uit je plaat gaan valt voor mij in dit geval ook onder sporten. Ik drink natuurlijk zoveel mogelijk water die dag, maar moet ik daarnaast ook nog ergens anders op letten? Of is het verstandig om die dag (en eventueel de dag ervoor?) zoals het stukje zegt geen creatine te nemen? Of zal dit niks uitmaken?

Ik neem de creatine pas sinds een week dus zit nog in de "oplaadfase".


goed blijven drinken nix aan de hand dan. En eet genoeg. :)
 
bur zei:
goed blijven drinken nix aan de hand dan. En eet genoeg. :)

Goed eten en drinken inderdaad en je zult geen probleem hebben. Zuinig aan met de X ook he? Je moet je niet volknallen met 30graden buiten. :rolleyes:
 
Oké, ik probeer altijd goed te eten en veel te drinken :)

En ik doe eigenlijk altijd rustig aan met X, het is namelijk een paar keer een beetje fout gegaan dus dat heb ik voort geleerd :rolleyes:
 
OneUp zei:
Oké, ik probeer altijd goed te eten en veel te drinken :)

En ik doe eigenlijk altijd rustig aan met X, het is namelijk een paar keer een beetje fout gegaan dus dat heb ik voort geleerd :rolleyes:


haha, dat zei ik ook altijd, "het was weer een leerzame ervaring" :D
 
Zie m'n reply @ GoT. ;)


Voor de rest zou ik persoonlijk een lege 1,5 liter fles gevuld met water en pak 'em beet 50/100 gram whey erin meenemen zodat je toch je wat binnenkrijgt qua eiwitten. Eventueel gooi je er nog wat destrose bij.
 
MrJ zei:
Zie m'n reply @ GoT. ;)


Voor de rest zou ik persoonlijk een lege 1,5 liter fles gevuld met water en pak 'em beet 50/100 gram whey erin meenemen zodat je toch je wat binnenkrijgt qua eiwitten. Eventueel gooi je er nog wat destrose bij.

dat mag helaas niet, geen eten of drinken mee nemen naar party;s
 
Nee die 1.5 literfles zal inderdaad niet gaan.

Maar ik neem wel een shake de ochtend voordat ik ga met zo'n 40gr Whey en 400ml melk.

Creatine neem ik die ochtend voor de zekerheid gewoon niet.
 
bur zei:
dat mag helaas niet, geen eten of drinken mee nemen naar party;s

Damn, dat lijkt me balen zeg! :eek:
 
MrJ zei:
Damn, dat lijkt me balen zeg! :eek:

Hehe , dat is voor zo'n hongerige juice freak als jou wel dodelijk ja! Agh , hij overleefd het vast wel. 't Is niet zo dat hij gelijk 20kg spiermassa verliest. :D
 
*LOL* gaat iemand aan de XTC, en dan maakt hij zich zorgen over de creatine....
 
wazzup zei:
*LOL* gaat iemand aan de XTC, en dan maakt hij zich zorgen over de creatine....

Hehe , nu je het zegt. Eigenlijk wel erg komisch zo had ik het nog niet bekeken :D
 
wazzup zei:
*LOL* gaat iemand aan de XTC, en dan maakt hij zich zorgen over de creatine....
Het is de combinatie XTC, creatine en het hete weer.
 
onder hoge temperaturen is xtc veeel schadelijker voor je hersenen.

De combinatie van grote hoeveelheden water en XTC kan leiden tot een zwelling in de hersenen als gevolg van vochtophoping. Dat kan dodelijk zijn. Het is genoeg om ieder halfuur een glas water, of beter nog isotone sportdrank te drinken.
 
Daster zei:
onder hoge temperaturen is xtc veeel schadelijker voor je hersenen.

De combinatie van grote hoeveelheden water en XTC kan leiden tot een zwelling in de hersenen als gevolg van vochtophoping. Dat kan dodelijk zijn. Het is genoeg om ieder halfuur een glas water, of beter nog isotone sportdrank te drinken.
Ik doe altijd rustig aan met XTC, meestal 1 á 2 stuks. Ook ga ik natuurlijk niet als een idioot water drinken. Maar gewoon zoals je zegt een flesje per 45min ofzo (33cl waarschijnlijk). Anders ga ik ook over m'n nek van al dat water (wel is gehad namelijk).
 
Laatst bewerkt:
hahha heb je nog wel tijd om te feesten nu je stritk elk half uur op je horloge moet kijken en water moet drinken?lijkt me niet echt ontspannend ofzo, maarjaaa ieder zn ding!
 
dat zijn dingen, daar heb ik me werkelijk nog nooit druk over gemaakt :cool:
 
KaLe zei:
dat zijn dingen, daar heb ik me werkelijk nog nooit druk over gemaakt :cool:
Ik voorheen ook nog nooit. Maar ivm met het hete weer en de creatine nu wel ff.

Nu klinkt het allemaal zo strikt. Maar het is meer dat ik gewoon een beetje weet hoe het zit. Als ik daar eenmaal aan het feesten ben denk ik daar niet meer aan. Dan drink ik gewoon lekker water door de dag heen.

Ik heb er iniedergeval zin in :cool:
 
Back
Naar boven